Enero 2010 Me llamo Antonio y …….. Ayer ……. En el futuro ……

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los problemas del medio ambiente en el mundo
Advertisements

Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Los verbos reflexivos Objective:
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
PRACTICE QUIZ! Are you ready for Friday’s quiz? Let’s find out! Write a sentence with each verb in the requested tense. Use any person. 1.Presente progresiveo.
HAZ AHORA: Contesta la siguiente pregunta en español: Si nuestros pensamientos pueden ser físicos, ¿cuáles quisieras ser verdades? (If our thoughts were.
El futuro You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a las dos.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Hawk Block Test Corrections- Reading- write on a separate piece of paper; 1 pt for each correction. Write the correct answer and WHY for credit Finish.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
NUESTRO MUNDO Y El Medio ambiente
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Español 5-6 El segundo semestre
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Hoy es el 1 de Octubre..
Hoy es el _____ de _____ del __________
Tengo que…… Ir a…………..
Básicos de conjugación
Conjunctions are words or phrases that connect other words and clauses in sentences. Certain conjunctions commonly introduce adverbial clauses, which describe.
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Para Empezar siete de diciembre
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
El presente en -AR Today you will learn:
More sentences that contain if…
Translate (cenar – to have dinner)
Repaso de los pronombres directos
Modal verbs and reflexives…..
Summer Professional Development 2015
Los mandatos informales
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Los problemas del medio ambiente
El presente perfecto.
Hoy es el 10 de septiembre..
Hoy es martes el cinco de enero
Hoy es martes el 6 de diciembre
Una conversación It would be Looney not to know these…
The Future Tense p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
The Future Tense p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Unidad 1 Para Empezar.
¿Cuánto tiempo hace que canta esa nota?
The Future Tense p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Vámonos Translate the following sentences using the preterit:
The Future Tense p. 157 Avancemos 3.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
The Future Tense p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
The Future Tense.
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Conjugating.
Transcripción de la presentación:

Enero 2010 Me llamo Antonio y …….. Ayer ……. En el futuro …… Learning Objectives: to use opinions and make comparisons to be aware of the problems facing Spain in the future Enero 2010 Me llamo Antonio y …….. Ayer ……. En el futuro …… pasé mis exámenes. vivo en Pamplona. seré periodista.

Outcomes Learning Objectives: to use opinions and make comparisons to be aware of the problems facing Spain in the future To identify your target for problems facing Spain (total out of 12) To give a presentation of the issues facing Spain and the UK To make reference to the past, present and future.

Los problemas del medio ambiente en España

El agua contaminada

El efecto invernadero

basura en las calles

la protección de animales el lobo el oso

la lluvia ácida

Los desechos nucleares

el cambio climático

la polución

las mareas negras

las bolsas del supermercado

la destrucción de los bosques

el uso de los coches

Los incendios forestales

How well were you paying attention? Now write the English for: El agua contaminada El efecto invernadero La basura en las calles La lluvia ácida Los desechos nucleares La protección de animales (el oso / el lobo) El cambio climático Las mareas negras Las bolsas de los supermercados La destrucción de los bosques El uso de los coches Los incendios forestales

Creo que los problemas más importantes en España son ……

Creo que los problemas más importantes en Inglaterra son ……

- There is - There was - There will be Target level 5+ - There is - There was - There will be

hay There is / are había There was / were habrá There will be Target level 5+  En el presente hay muchos problemas.  En el pasado había menos problemas  En el futuro habrá más problemas. hay There is / are había There was / were habrá There will be

I think that there are many forest fires in Spain. muchos = many más = more menos = less Translate these sentences into Spanish. I think that there are many forest fires in Spain. I think that in the past there was more rubbish in the streets in Spain. In the future there will be more nuclear waste. In my opinion there will be more wolves in Spain in the future. In the future there will be less supermarket bags. I think that there was more acid rain in the past. In my opinion there is more polluted water in Africa.

Problemas Soluciones El efecto invernadero Reciclar latas

¿Cuáles son los problemas más importantes? Creo que hay …… En el pasado había …. En el futuro habrá …. más = more menos = less

El medio ambiente martes, 22 de abril Learning Objectives: to build more complex sentences using two verbs to explain problems facing Spain martes, 22 de abril Completa estas frases en español: El medio ambiente Creo que los problemas más importantes en España son …… y en Inglaterra son ……………………. Creo que en el futuro ……………………… En el pasado …………………………………

Outcomes Learning Objectives: to learn how to build more complex sentences using two verbs together in a sentence to explain problems facing Spain To understand “puedo”, “debo” and “quiero” To use these in full sentences To outline solutions to environmental problems

La prevención de un incendio forestal No debo tirar basura en el campo No debo tirar botellas en el campo No debo tirar cigarillos en el campo Debo organizar una barbacoa en una zona autorizada. un cigarrillo una barbacoa una botella

Puedo I can No puedo I cannot Debo I must No debo I must not Quiero I want No quiero I do not want

3. Debo utilizar productos reciclados. Which of the following sentences make sense for the protection of the environment? 1. Puedo reciclar papel. 2. No debo reciclar papel. 3. Debo utilizar productos reciclados. 4. No puedo utilizar el transporte público. 5. No debo proteger los animales.

Which of the verbs listed Se puede Which of the verbs listed here means recycle ? reciclar poner viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

Which of the verbs listed Se puede Which of the verbs listed here means use ? reciclar poner viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

Which of the verbs listed Se puede Which of the verbs listed here means buy ? reciclar poner viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

Which of the verbs listed Se puede Which of the verbs listed here means write ? reciclar poner viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

Which of the verbs listed Se puede Which of the verbs listed here means protest ? reciclar poner viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

Which of the verbs listed Se puede Which of the verbs listed here means ban ? reciclar poner viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

viajar travel malgastar waste ser be tirar throw away poner put We are now left with 5 new verbs. viajar travel malgastar waste ser be tirar throw away poner put

viajar travel malgastar waste ser be tirar throw away poner put We are now left with 5 new verbs. You have a minute to try and remember these viajar travel malgastar waste ser be tirar throw away poner put

travel viajar malgastar waste ser be tirar throw away poner put We are now left with 5 new verbs. travel viajar malgastar waste ser be tirar throw away poner put

viajar travel malgastar waste ser be throw away tirar poner put We are now left with 5 new verbs. viajar travel malgastar waste ser be throw away tirar poner put

viajar travel malgastar waste ser be tirar throw away poner put We are now left with 5 new verbs. viajar travel malgastar waste ser be tirar throw away poner put

travel viajar malgastar waste ser be tirar throw away put poner We are now left with 5 new verbs. travel viajar malgastar waste ser be tirar throw away put poner

travel viajar waste gastar be ser throw away tirar put poner We are now left with 5 new verbs. travel viajar waste gastar be ser throw away tirar put poner

How would you say the following in Spanish? I can recycle How would you say the following in Spanish? Puedo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? I can travel How would you say the following in Spanish? Puedo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? I can be How would you say the following in Spanish? Puedo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? I want to ban How would you say the following in Spanish? Quiero poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? I must put How would you say the following in Spanish? Debo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? I must not buy How would you say the following in Spanish? No debo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? I must not throw No debo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

How would you say the following in Spanish? i must not waste No debo poner reciclar viajar utilizar comprar prohibir malgastar escribir ser protestar tirar

¿Qué sabes? Puedo viajar en transporte público. Copia las frases y escribe el inglés. Puedo viajar en transporte público. Quiero protestar contra el uso de coches en el centro de Londres. 3) No debo comprar productos no reclicados. 4) No debo tirar basura. 5) No debo malgastar la energía. 6) Debo comprar papel reciclado.

Creo que debo… / no debo… reciclar malgastar protestar tirar comprar utilizar viajar prohibir productos reciclados basura en las calles experimentos con animales en transporte público productos naturales botellas y papel electricidad, agua y gas energía natural menos agua

No debo ________ agua. Debo _________ en transporte público. Debo _________ energía natural Debo _________ productos naturales Debo _________ contra experimentos con animales No debo ________ basura al suelo. Debo _________ productos reciclados No debo ________ basura. Quiero ________ contra la energía nuclear.

Este chico se llama Antonio. ¿Dónde vive? ¿Cuántos años tiene?

¿A Antonio le importa la protección del medio ambiente? ¿Qué opinas?

Sort through the cards + build up the case for each argument. ¿Le importa? ¿No le importa? Explain your reasons fully in English. Make notes.

¿Dónde ocurre el problema? ¿Está controlada la situación? ¿Cuál es el problema? ¿Cuál es el programa? ¿Dónde ocurre el problema? ¿Está controlada la situación? En tu opinión, ¿cuál es la causa del problema?  

los incendios forestales

¿Qué debo hacer para no causar un incendio forestal? No debo ………………

Creo que los problemas más importantes del medio ambiente son ….. Plenary Completa estas frases: Creo que los problemas más importantes del medio ambiente son ….. Debo … No debo …. Puedo …. Quiero …  

El futuro del planeta

Tomaré una ducha en vez de un baño.

Compraré gasolina sin plomo

Reciclaré botellas

Reciclaré periódicos

Reciclaré pilas

Respetaré el medio ambiente

Usaré el transporte público

Usaré los aerosoles sin CFCs.

Compraré productos reciclados

Protestaré

No malgastaré ni agua ni electricidad

¡Hola! Me llamo ………………. Creo que soy ………….. [muy verde / bastante verde / no soy verde] (I am very/ quite /not very good with the environment) Creo que se debe ……………. (I think that you must …) ·        proteger la naturaleza ·        comprar productos reciclados ·        reutilizar las bolsas del supermercado ·        proteger los animales en peligro de extincción ·        reciclar ·        utilizar el transporte público Quiero …… (I want to …..) Debo …. (I must ….)