¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Advertisements

 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish.
El Alfabeto / El Abecedario
Return papers.. ALC #5 (a la campana) Martes el primero de septiembre.
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese-
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
¡Hola! Hoy es el 18 de agosto. El Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja del alfabeto. (Get out your ABCs sheet – it’s blue!) 2. Practiquen con tu compañero.
6 de febrero de 2017.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
GREETINGS AND FAREWELLS
HOLA.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
ESPAÑOL 1, el 22 de Septiembre
Mi rap español Remember! A good rap has…
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
El 28 de Agosto Objetivos:
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
Day 2 Week 8 27/09/2016.
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Agenda -Review of culture and vocabulary -MI VIDA LOCA
First Grade Dual High Frequency Words
Escribe the correct translation of each phrase
Día número 24 Español 1—Acelerado
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
SEGUNDO PASO (A que hora…
LINKING Phonetics and Phonology IIPhonetics and Phonology II.
Learning the Spanish Alphabet
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡buenos días!.
El Calendario en español
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Question Formation Spanish I Page 52.
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Teach me how to conjugate
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

¡Hoy es miércoles! 25 de enero de 2017

Orden del día (Agenda) ¿Preguntas? (Questions) Para y piensa #1(Stop and Think) Presentaciones con los compañeros Capítulo preliminar (pp. 1-5) El alfabeto Los números ¿Preguntas? (Questions)

Para y piensa #1 Escribe (Write) las vocales: El alfabeto p. 2 Modelo: ¿Cómo se pronuncia la letra “t”? Te Escribe (Write) las vocales: ¿Cómo (How) se pronuncia la letra (letter) “s”? ¿Cómo se pronuncia la letra “b”? ¿Cómo se pronuncia la letra “h”? 5. ¿Cómo se pronuncia la letra “m”?

Introducciones Buenos días “Mi compañera/o se llama ____.” _______es estudiante de______ año. (primer, segundo, tercer, cuarto año) _______ estudia ____________. El pasatiempo favorito de ______es_____

Introducciones Buenas días “Mi compañera se llama Sopa. Sopa es estudiante de primer año. Sopa estudia Administración de empresas. El pasatiempo favorito de Sopa es bailar.

El alfabeto Pronunciation: Note: c before a, o, u: like c in car c before e, i: like c in city g before a, o, u: like g in goat g before e, i: like h in home h is always silent ñ is like ny in canyon Note: k and w occur in words of foreign origin: kiwi all letters are feminine: la a, la be, la ce, etc. Suggestions for use: Have students work in pairs. Ask them to spell out their first and last names, their best friend’s name, and the city where they are from. Their partner should write down the names as they hear them spelled out. Lastly, have students verify their partners’ spelling.

Pronunciación Remember: h is silent ll is pronounced like y in yes r at the beginning of a word and rr produce a trilled sound Say the following words aloud in Spanish. 1. hotel 3. lasaña 5. general 7. silla 2. tortilla 4. burro 6. nación 8. caza Practice trilling with this tongue twister. Erre con erre, cigarro Erre con erre, barril ¡Qué rápido corren los carros del ferrocarril! Suggestions for use: 1) Review vowels. Emphasize pure vowel sounds. 2) If desired, explain the Castilian Spanish pronunciation of c and z; model the two different pronunciations of items 6 and 8. 3) If students have difficulty trilling, reassure them that they will master this with time. Encourage them to practice trilling by repeating better butter many times as fast as they can.

Deletrear Spell out these capitals in Spanish. Identify written accents by stating acento after that letter. 1. Santo Domingo 2. La Paz 3. San Juan 4. Bogotá 5. Tegucigalpa 6. Quito 7. La Habana 8. Madrid 9. Asunción 10. San José Suggestions for use: For an extra challenge, have students name and spell the country for each capital city.

Los números 1-100 Suggestions for use: 1) As a class, count off by fives, by tens, etc. Then count backwards. 2) Quickly hold up different numbers of fingers (or use flashcards) at random and have the class say them aloud.