ESPAÑOL 1 CAPÍTULO 1 VOCABULARIO 1

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Advertisements

Subject Pronouns Capitulo 2A S UBJECT : In a sentence, the person or thing that performs an action or is being described. In other words, a subject is.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Asking names… ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama, Usted? ¿Cómo se llama, él? / ¿Quién es él? ¿Cómo se llama, ella? / ¿Quién es ella?
Grammar Part 1 Spanish 1. Subject and Verbs in Sentences In English sentences have a subject and a verb. The subject is the person(s) or thing that is.
Targets: I can use punctuation marks and written accents correctly. I can demonstrate that I can tell time. Warm up: Fill in the blanks using the correct.
 ae i o u  Y  I Vocales   Ñ, ñ eñe  Año, España  Qu sounds like K  QuéQuiero Pequeño  H is mute  Hotel, Hola, Almohada Something else to remember.
Target: Describes people and things.
Subjects & verbs Capítulo uno.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
GUSTA Capítulo 2.2.
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Answer the following questions en español.
Subject Pronouns and Ser
Hacer Ahora (Do Now) Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Write the complete sentences. 1. Los estudiantes ________ muy trabajadores.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Subject Pronouns and Ser
Apuntes: Los Adjetivos
Subject Pronouns and Ser
Turn to page 3 in journal and title it : Campanas #6-10
Hacer Ahora Completa la hoja.
Unidad 1, Desafío 1 SER.
Complete the following sentences using the word bank.
Los Pronombres Personales
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Subject Pronouns and Ser
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Subject Pronouns (pronombres)
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Gramática 1 SUBJETOS Y VERBOS Ch. 1 - Subjects and Verbs.
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Using Verbs.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Subject Pronouns.
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Subject Pronouns and Ser
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Question Formation Spanish I Page 52.
Subject Pronouns Los pronombres.
Ser and Estar Español 1: Capítulo 6.
How do I ask a question in Spanish???
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns Ch. 1B.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Gramática 1 SUBJECTS AND VERBS.
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Subject Pronouns and Verb Ser
Ch. 1 Gramática 1 Sujetos y verbos
Transcripción de la presentación:

ESPAÑOL 1 CAPÍTULO 1 VOCABULARIO 1 ¿Quién es? ESPAÑOL 1 CAPÍTULO 1 VOCABULARIO 1

What is the capital of Spain? Repaso Rápido What is the capital of Spain? What are some fun things you can do and visit in the capital? Explain some differences and similarities between Spain and the United States.

¿Cómo se llama tu mejor amigo/a? ¿Cómo estás? Repaso Rápido ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo/a? ¿Cómo estás? ¿Quién es tu compañero de clase? ¿Cómo se llama tu profesora de español? ¿Qué tal?

Origin To ask where someone is from, you ask: ¿De dónde eres? OR ¿De dónde es usted? What is the difference between these two questions???

Origin To respond: Soy de… ______ (and you put in where you are from!) Vamos a practicar…

Origin We can also ask where someone else is from, just like when asking someone else’s name ¿De dónde es él? ¿De dónde es ella? ¿De dónde es ______?

Origin We can also ask where someone else is from, just like when asking someone else’s name ¿De dónde es él? ¿De dónde es ella? ¿De dónde es ______? Es de _____________.

Repaso rápido ¿De dónde eres? (Chips) ¿Cómo te llamas? (Salsa) ¿Cómo estás hoy? (Chips) ¿Cómo se llama tu mamá? (Salsa) ¿De dónde es tu mejor amigo? (Chips) ¿Qué tal? (Salsa) ¿Quién es tu profesor de matemáticas? (Chips) ¿Quién es tu compañero (partner)? (Salsa)

PRACTICAMOS A: ¿Quién es él? B: Es Adam Sandler Working with a partner, look at the pictures. Take turns asking and answering who it is. Use subject pronouns in your questions but omit them in your answers. Example: A: ¿Quién es él? B: Es Adam Sandler

Primera Persona

Segunda persona

Repaso Rápido ¿Quién es tu mejor amigo/mejor amiga? ¿Quién es tu profesora de español? ¿Quién es tu profesor(a) de ciencias? ¿Quién es el presidente de los Estados Unidos? ¿Quién es tu actor favorito? ¿Quién es tu actriz favorita? ¿Quién es tu compañero(a) de clase?

Subjects and Verbs Subjects can be nouns or pronouns. In Spanish, just like in English, every sentence requires a subject and a verb. Subjects can be nouns or pronouns. Juan runs fast. He runs fast. Pronouns replace nouns in order to avoid being repetitive. In Spanish, unlike in English, the subject noun or subject pronoun can be left out of a sentence if everyone knows who or what you’re talking about. Maria es de Madrid. Ella es mi amiga. Es bonita.

Subjects and Verbs in Sentences Subject: is the person or thing that is being described or is doing something. Verb: the action word. Run, sing, am, is, are Ejemplos: Mrs. Perez is my teacher. She is from Madrid. La señora Perez es mi profesora. Ella es de Madrid.

Subjects and Verbs in Sentences Nouns can be replaced with pronouns. Ejemplos: Juan es mi compañero de clase. Él es mi compañero de clase. Subject pronouns can be left out if everyone know who you’re talking about. Marta es mi amiga. Es de España. (We left out Marta or ella.)

Subject Pronouns Singular Plural Yo I Nosotros Nosotras We Tú you (informal) Vosotros you all (informal) Vosotras Él he Ella she Usted you (formal) Ellos they Ellas they Ustedes you all (formal)

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Marta es alta. Eduardo es de Cuba. Mis amigos y yo somos altos. Mario y Juan son simpáticos. Margarita es de Puerto Rico. Josefina y yo somos de Estados Unidos.

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Ella es alta. Eduardo es de Cuba. Mis amigos y yo somos altos. Mario y Juan son simpáticos. Margarita es de Puerto Rico. Josefina y yo somos de Estados Unidos.

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Ella es alta. Él es de Cuba. Mis amigos y yo somos altos. Mario y Juan son simpáticos. Margarita es de Puerto Rico. Josefina y yo somos de Estados Unidos.

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Ella es alta. Él es de Cuba. Nosotros somos altos. Mario y Juan son simpáticos. Margarita es de Puerto Rico. Josefina y yo somos de Estados Unidos.

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Ella es alta. Él es de Cuba. Nosotros somos altos. Ellos son simpáticos. Margarita es de Puerto Rico. Josefina y yo somos de Estados Unidos.

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Ella es alta. Él es de Cuba. Nosotros somos altos. Ellos son simpáticos. Ella es de Puerto Rico. Josefina y yo somos de Estados Unidos.

Repaso rápido: Rewrite the following sentences using the correct subject pronoun. Ella es alta. Él es de Cuba. Nosotros somos altos. Ellos son simpáticos. Ella es de Puerto Rico. Nosotros somos de Estados Unidos.

Vamos a practicar Grab a partner, and open your textbooks to page 14-15 and complete activities 16 and 18 together. You both should write, but you do not need to write out the entire sentence.

Listening Activity P. 15, activity 17

Repaso Rápido: What subject pronoun would you use to address the following people? Two or more teachers You (your best friend) You (Mrs. Bylsma) You all (a group of girls in Spain) Juan and Jorge My friends and I I Two or more boys (in Latin America)

Repaso Rápido: Write the following numbers out in words. 11 25 17 29 38 20 14 13 6 21 32 18 7 10 23 2 12 22

Practicamos 9:30 am 10:50 pm 12:00 am 12:00 pm 10:25 am 1:12 pm

¿Cuál es tu teléfono celular? ¿Cuál es tu teléfono en casa? Repaso Rápido ¿Qué hora es? ¿Qué fecha es hoy? ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es tu teléfono celular? ¿Cuál es tu teléfono en casa?

Repaso Rápido 11:59 am Today is Thursday. 12:00 am It is February 14th. 5:15 am Today is September 6th. 7:04 pm 10:30 am 3:42 pm

Bell Ringer (as if you are talking about these people) Two or more teachers You (your best friend) You (Mrs. Bylsma) You all (a group of girls in Spain) Juan and Jorge My friends and I I Two or more boys (in Latin America)

Conjugating verbs Conjugate: To change a verb form so that it agrees with the subject. I am tall. We are from Cuba. My teacher speaks Spanish. Carlos plays the guitar. I play soccer.

Conjugate = change the form of the verb to agree with the subject Ser Conjugate = change the form of the verb to agree with the subject Ser = to be I am, you are, he/she is, we are, they are

Ser = to be Yo soy Nosotros somos Tú eres Él Ella es Usted Ellos Ellas son Ustedes

Fill in the blanks with the correct form of SER. Yo ______ de Chicago. Chicago ______ una ciudad grande. Mi amigo, Juan,______ de Puerto Rico. Nosotros ______ buenos amigos. Él ______ muy inteligente. ¿De dónde ______ tú?

¡Conversemos! ¿Cuál es tu teléfono? (Chips) ¿Qué fecha es hoy? (Salsa) ¿Qué día es hoy? (Chips) ¿Cuándo es tu cumpleaños (birthday)? (Salsa) ¿Qué hora es? (Chips) ¿Cuál es el teléfono de tu mejor amigo? (Salsa) ¿Cómo te llamas? (Chips) ¿De dónde eres tú? (Salsa)

Repaso Rápido Yo ___________ de España. Mi familia y yo ___________ altos y morenos. Mi amiga ___________ inteligente. La biblioteca (library) ___________ grande. Madrid y Barcelona ___________ ciudades en España. Juan y Julio ___________ buenos amigos. Tú ___________ de Chicago. Los lapices (pencils) ___________ negros.

¿Cómo te llamas? Esta es mi mejor amigo, Juan Adiós ¿Cómo está usted? Buenos días Me llamo Ricardo Mucho gusto Hasta luego Igualmente ¿De dónde eres? ¿Cómo estás? Soy de Chicago Buenas tardes Tengo que irme Estoy bien Buenas noches

Bell Ringer Las muchachas El señor Ortiz Tú Yo Juanita y Ana Eduardo y yo Mis amigos Juan Mrs. Bylsma and Mr. Scanlon

Punctuation and Accent Marks Place an upside-down question mark (¿) and exclamation point (¡) at the beginning of a question or exclamation phrase. ¿Cómo estás? ¡Hasta luego! Accent marks are part of spelling words correctly. Accent marks are placed over vowels. Adiós The wavy line above ñ is called a tilde.

Hola Como estas Yo estoy muy bien. hoy es lunes, el 18 de agosto y son las cinco y media de la tarde. Hoy fue (was) mi primer día de clases en Texas. la clase de espanol es mi favorita. La profesora se llama senora Durán. Ella es excelente. Es de Venezuela. En la clase somos treinta estudiantes. Tres muchachos son de Puerto Rico, dos muchachas son de Espana, mi mejor amiga de la clase, es de México. Los otros estudiantes son de Texas. La clase es muy interesante con diferentes culturas representadas. Tengo que irme. Hasta pronto Rosario

¡Hola! ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien. Hoy es lunes, el 18 de agosto y son las cinco y media de la tarde. Hoy fue (was) mi primer día de clases en Texas. La clase de español es mi favorita. La profesora se llama señora Durán. Ella es excelente. Es de Venezuela. En la clase somos treinta estudiantes. Tres muchachos son de Puerto Rico, dos muchachas son de España, mi mejor amiga de la clase, es de México. Los otros estudiantes son de Texas. La clase es muy interesante con diferentes culturas representadas. Tengo que irme. ¡Hasta pronto! Rosario

¿Cómo se llama la chica? ¿De dónde es su (her) mejor amigo? ¿Qué hora es? ¿Qué fecha es hoy? ¿Cómo está Rosario? ¿De dónde es la profesora?

Write a note to introduce yourself to your pen pal in Spain Write a note to introduce yourself to your pen pal in Spain. In the note, state the day of the week, the date, the time, your name, e-mail address, telephone number, and where you are from. Use complete sentences. Remember to begin with a greeting and end with an appropriate closing.