Cone people and gatherer get your items to collect papers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Fill in the chart IWe YouYou all (Spain) He She You (formal) They ( girls) They (girls and mixed group) You all (formal)
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
ALC 17 martes el 22 de septiembre. objective Students will know what an adjective is and the rules for their use. Students will demonstrate their ability.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Directions Questions will be presented on the overhead. You will write your class number and answer and then crumple up your paper and throw it into the.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Capítulo Uno: Primer paso
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
LOS ADJETIVOS THE ADJECTIVES.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
mis hermanos Enrique y Silvia
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
Pg. 28.  To answer this question in Spanish you say: ◦ Es la una. 1:00 ◦ Son las (+ número)  i.e. Son las dos. 2:00.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Describing yourself and others
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Test correction.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Development of the concert programme
Transcripción de la presentación:

Cone people and gatherer get your items to collect papers

Bienvenida

ALC 28 MIÉRCOLES EL 14 DE OCTUBRE

objetivos Create a partner clock. Ask and respond to questions in the book. Use flash cards to play a game

ALC 28 match the opposites. Generoso/a Impaciente Desordenado/a Trabajador/a Serio/a Atrevido/a Deportista Tacaño/a Paciente Ordenado/a Perezoso/a Gracioso/a Prudente Artístico/a

ALC 28 Answers. Atrevido/a Deportista Desordenado/a Generoso/a Impaciente Serio/a Trabajador/a Prudente Artístico/a Ordenado/a Tacaño/a Paciente Gracioso/a Perezoso/a

Use the 1 minute transition time to hand in papers and get a book. Cone people should have cones. Score and turn in your ALC If you have late work turn it into the cone people. Cone people: make a separate pile of papers for papers. One for late work one for ALCs Get papers to gatherer quickly.

Cantar la canción las mañanitas. Estas son las mañanitas, que cantaba el Rey David, Que canciones tan bonitas, la que te cantan a ti.el Rey David (Hoy por ser día de tu santo, te las cantamos a ti,)

Despierta, mi bien, despierta, mira que ya amaneció, Ya los pajarillos cantan, la luna ya se metió.

Que linda está la mañana en que vengo a saludarte, Venimos todos con gusto y placer a felicitarte,

El día en que tu naciste nacieron todas las flores En la pila del bautismo, cantaron los ruiseñores

Ya viene amaneciendo, ya la luz del día nos dio, Levántate de mañana, mira que ya amaneció.

On a sheet of paper in your notebook draw a large circle.

Make a line at 12:00,3:00,6:00and 9:00

Find a person and write the name of that person in 12:00 JOHNJOHN

Find another person and write the name of that person in 3:00 JOHNJOHN Mary

Find another person and write the name of that person in 6:00 JOHNJOHN Mary MIKeMIKe

Find another person and write the name of that person in 9:00 JOHNJOHN Mary MIKeMIKe Jane

Open your book to p 40 Work through the oral conversation on page 40 with your partner following the model Two groups will be able to present what they did to the class.

Get with your 6:00 partner

Open your book to p 41 Work through the oral conversation on page 41 with your partner following the model Two groups will be able to present what they did to the class.

On an assignment paper do page any three questions and responses from page 40 and three from page 41 Assignment paper is title p

Go to your 12:00 partner. Take your flash cards. Check your partners paper to see if they have written with capital letters where necessary and have the correct punctuation. Answer the questions on p 42 section 1

Score your paper. You get 6 points for completing page 40 6 points for completing page 41 6 points for completing page 42 2 points for your title. Hand the paper in to the cone person and have your flash cards ready.

Flash cards- Memory Use both sets of cards. Shuffle the cards. Place them face down on the tables.

Game one Find the same card Generoso-generoso Say the card in Spanish each time you pick it up.

Game two Find the opposite card Generoso-tacaño Say the card in Spanish each time you pick it up.