Day 4 Week 3 8/25
¡Buenos días, clase! ¡Buenas tardes, clase! Patada Vocabulary Instructions: On you weekly Patada sheet, answer the questions in Spanish in complete sentences. Instrucciones: En tu papel de Patadas, contesta las preguntas en español en frases completas. ¿Cuál es la capital de España? ¿En qué continente está España? Write the Vocabulary in your Notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. ¿De qué nacionalidad es Paco? Of what nationality is Paco? Paco es … Paco is… Ejemplo: Paco is Cuban = Paco es cubano.
Daily Agenda Agenda Diaria Patada & Vocab Contacting Parents Daily PowerPoints Spanish immersion Vídeo de los países y las capitales Cultura y Palabra del día Finish ¿Cuál es la capital de…? Activity Work Period: Nacionalidades Closing: Repaso de Nacionalidades/ Review of Nationalities
Essential Question Pregunta Esencial What are the nationalities of the Spanish-speaking world?
Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.CCC1A Demonstrate basic geographical knowledge. MLI.CCC1D Relate content from other subjects as it relates to the target language. MLI.CCC3A Recognize similarities/differences between target language and English. Learning Objective(s): I can recognize the nationalities of the Spanish speaking countries.
Contacting parents No notebook No syllabus sign sheet Failing grades Basic Conversations Please fix this by getting these items or grades turned in.
Daily PowerPoints on OLC Under My classrooms español 1 Files/Links Daily PowerPoints
El trabalenguas del día ¿Usted no nada nada? No, no traje traje.
Where is the subject? Where is the predicate? Preguntas Importantes Important questions Answer the questions in Spanish. Contesta las preguntas en español. ¿De dónde eres tú? Yo soy de Los Estados Unidos. ¿Dónde vives tú? Yo vivo en Los Estados Unidos. (Yo vivo en Cedartown.) ¿Cuál es la capital de España? La capital de España es Madrid. ¿En qué continente está España? España está en Europa. Where is the subject? Where is the predicate?
Los países hispanohablantes Let’s listen to a catchy song to help us remember. Escuchamos una canción pegajosa para ayudar a recordar. This is in addition to your note from yesterday. *Predicate = Everything that follows the action including the action/verb
Over 90% of Chile’s population lives in or near this city Over 90% of Chile’s population lives in or near this city. It is the capital as well as the cultural, political, and financial center of the country. What is this city? Santiago
“The porridge that was served as a daily ration was hardly edible.” La palabra de SAT “The porridge that was served as a daily ration was hardly edible.” Potable: potable Comestible: comestible Simple: simple Tolerable: tolerable potable comestible simple tolerable
¿Cuál es la capital de…? Answer the questions in complete sentences or fill in the space in Spanish. Contesta las preguntas en frases completas o rellena el espacio en español. ¿ Cuál es la capital de Cuba? ¿ Cuál es la capital de Honduras? ¿En qué continente está Guinea Ecutoreal? ¿En qué continente está Nicaragua? ¿En qué país está Madrid? ¿En qué continente está Chile? La capital de Argentina es _____ _____. ¿En qué continente está España? ¿En qué continente están Los Estados Unidos y México? ¿En qué país está Santo Domingo?
Genders of Nouns and Adjectives Masculine ending Feminine ending Singular -o -a Plural -os -as If the word ends in –e in singular form, it ends in –es in plural form. The gender doesn’t change. *Now, let’s use this knowledge to learn about the Hispanic nationalities of the world.
¿Cuál es la capital de…? Important questions Preguntas importantes ¿En qué continente está…? ¿En qué país está…? Está en… What is the capital of…? It is… In what continent is…? In which country is…? It is in…