Day 4 Week 3 8/25.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Advertisements

La Fecha: Hoy es martes, 19 de agosto Tema: ¿De donde eres
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Los Países Hispanohablantes, Las Capitales & Los Continentes Spanish Speaking Countries Preliminar; P. 13.
#20- Descriptive Adjectives, cont.
Day 3 Week 15 30/11/2016.
Target: Describes people and things.
Day 2 Week 6 13/09/2016.
Hoy es martes, el 8 de agosto
Day 3 Week 7 21/09/2016.
Day 1 Week 7 19/09/2016.
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta
Day 5 Week 10 21/10/2016.
Day 4 Week 6 SP2.
Day 1 Week 12 31/10/2016.
8/22 Countries and Capitals
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Day 2 Lesson 8/16.
Day 2 Week 14 15/11/2016.
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Day 3 Week 11 26/10/2016.
Day 1 Week 6 12/09/2016.
Day 1 Week 8.
Day 4 Week 9.
Day 4 Week 6 15/09/2016.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Práctica de vocabulario
What do these people have in common?
1 - aburrirse acampar ¿Adónde fuiste? -
Hoy es lunes el once de Septiembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Day 5 Week 6 9/16.
Español 1 26 y 27 de octubre de 2016.
Day 2 Week 8 27/09/2016.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Subject Pronouns and Ser
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Day 3 Week 14 16/11/2016.
Subject Pronouns and Ser
Día número 27 Español 1—Acelerado
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Summer Professional Development 2015
Hoy martes el 20 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Señora Daniele, Profesora de Español
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Subject Pronouns and Ser
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
Where are you from? ¿De dónde es él? ¿De dónde eres?
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
Greet the teacher (Salude a la maestra)
¿Cómo se dice en español?
Transcripción de la presentación:

Day 4 Week 3 8/25

¡Buenos días, clase! ¡Buenas tardes, clase! Patada Vocabulary Instructions: On you weekly Patada sheet, answer the questions in Spanish in complete sentences. Instrucciones: En tu papel de Patadas, contesta las preguntas en español en frases completas. ¿Cuál es la capital de España? ¿En qué continente está España? Write the Vocabulary in your Notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. ¿De qué nacionalidad es Paco? Of what nationality is Paco? Paco es … Paco is… Ejemplo: Paco is Cuban = Paco es cubano.

Daily Agenda Agenda Diaria Patada & Vocab Contacting Parents Daily PowerPoints Spanish immersion Vídeo de los países y las capitales Cultura y Palabra del día Finish ¿Cuál es la capital de…? Activity Work Period: Nacionalidades Closing: Repaso de Nacionalidades/ Review of Nationalities

Essential Question Pregunta Esencial What are the nationalities of the Spanish-speaking world?

Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.CCC1A Demonstrate basic geographical knowledge. MLI.CCC1D Relate content from other subjects as it relates to the target language. MLI.CCC3A Recognize similarities/differences between target language and English. Learning Objective(s): I can recognize the nationalities of the Spanish speaking countries.

Contacting parents No notebook No syllabus sign sheet Failing grades Basic Conversations Please fix this by getting these items or grades turned in.

Daily PowerPoints on OLC Under My classrooms español 1 Files/Links Daily PowerPoints

El trabalenguas del día ¿Usted no nada nada? No, no traje traje.

Where is the subject? Where is the predicate? Preguntas Importantes Important questions Answer the questions in Spanish. Contesta las preguntas en español. ¿De dónde eres tú? Yo soy de Los Estados Unidos. ¿Dónde vives tú? Yo vivo en Los Estados Unidos. (Yo vivo en Cedartown.) ¿Cuál es la capital de España? La capital de España es Madrid. ¿En qué continente está España? España está en Europa. Where is the subject? Where is the predicate?

Los países hispanohablantes Let’s listen to a catchy song to help us remember. Escuchamos una canción pegajosa para ayudar a recordar. This is in addition to your note from yesterday. *Predicate = Everything that follows the action including the action/verb

Over 90% of Chile’s population lives in or near this city Over 90% of Chile’s population lives in or near this city. It is the capital as well as the cultural, political, and financial center of the country. What is this city? Santiago

“The porridge that was served as a daily ration was hardly edible.” La palabra de SAT “The porridge that was served as a daily ration was hardly edible.” Potable: potable Comestible: comestible Simple: simple Tolerable: tolerable potable comestible simple tolerable

¿Cuál es la capital de…? Answer the questions in complete sentences or fill in the space in Spanish. Contesta las preguntas en frases completas o rellena el espacio en español. ¿ Cuál es la capital de Cuba? ¿ Cuál es la capital de Honduras? ¿En qué continente está Guinea Ecutoreal? ¿En qué continente está Nicaragua? ¿En qué país está Madrid? ¿En qué continente está Chile? La capital de Argentina es _____ _____. ¿En qué continente está España? ¿En qué continente están Los Estados Unidos y México? ¿En qué país está Santo Domingo?

Genders of Nouns and Adjectives Masculine ending Feminine ending Singular -o -a Plural -os -as If the word ends in –e in singular form, it ends in –es in plural form. The gender doesn’t change. *Now, let’s use this knowledge to learn about the Hispanic nationalities of the world.

¿Cuál es la capital de…? Important questions Preguntas importantes ¿En qué continente está…? ¿En qué país está…? Está en… What is the capital of…? It is… In what continent is…? In which country is…? It is in…