Proceso de desarrollo de aplicaciones software

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Advertisements

(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
para desarrolladores Minimizar el cambio Concentrarse en estabilidad, confiabilidad y rendimiento. Ayudar a mejorar la productividad Reducir la curva.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
SOCIEDAD PARA EL DESARROLLO REGIONAL DE CANTABRIA (SODERCAN) Knowledge Management tools Knowledge management tools.
Sistemas de Información Agosto-Diciembre 2007 Sesión # 10.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3
 COURSE : ENGLISH  TEACHER: IVAN LUNA  TEAM  MEMBERS.: STAN RUIZ SETINA,  KARLA PATRICIA PUC GUAL.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Tienes un nuevo mensaje…. Ella era una chica timida, llamada Lina, no tenia amigosy solo convivia con su familia especialmente con su madre y su padre…
Reading Module 1 (RM1) Resource 2.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
FUTURE TENSE GOING TO/WILL
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Robot Design 10º Unit III Criteria A Inquiry and Analyzing Strand 1
Present Tense of –ar Verbs
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 1 7 de septiembre de 2016.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Introduction & Agenda Introduction to Microchip Device Blocksets Introduction to MATLAB Plug-In in MPLAB®IDE Creating a SIMULINK model with Microchip.
First Grade Dual High Frequency Words
Neutron Radiography. Outline Introduction Radiography principle Instrumentation Conclusions.
Project 1: Protecting the Earth and the Natural Environment Sample.
Los pronombres relativos que y quien
Debating to improve proficiency
P HASE DIAGRAMS OF PURE SUBSTANCE Roberto Carlos García Zúñiga.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Rational Tool Overview. Introduction Requirements-Driven Software Development with Rational Analyst Studio. Tafadzwa Nzara Analysis & Design Consultant.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Introducción a las finanzas de los sistemas de agua potables
Writing about ecology Área Académica: Ingeniería Mecánica
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Los pronombres relativos que y quien
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Fabian López, Jordi Martí, Galdric Ruiz
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Stem-Changing Verbs (a.k.a., “boot” verbs or “shoe” verbs
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
EL PROCESO TECNOLÓGICO
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
TexPoint fonts used in EMF.
PRESENTATION: PRESENTATION: MY FUTURE By: Jonathan Julian Ortiz Arango code: 21.
Learning activity 3 / Actividad de aprendizaje 3 Evidence: Your next holiday destination / Evidencia: Su próximo destino de vacaciones In a recording describe.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Learning activity 4 / Actividad de aprendizaje 4 Evidence: Describing outfits and likes / Evidencia: Describiendo atuendos y gustos In this evidence, you.
Transcripción de la presentación:

Proceso de desarrollo de aplicaciones software Brief Introduction Ingeniería de Programación (4º Físicas) J.M. Drake

Proceso de desarrollo de aplicaciones software Advanced Computing ? Proceso de desarrollo de aplicaciones software The key issue we tray to solve here is Complexity. Because of the size (amount of variables, energy, people, etc. involved) Because of the lack of knowledge or skills on the matter under analysis. Ingeniería de Programación (4º Físicas) J.M. Drake

Proceso de desarrollo de aplicaciones software Complexity  Cost… Proceso de desarrollo de aplicaciones software Ingeniería de Programación (4º Físicas) J.M. Drake

Proceso de desarrollo de aplicaciones software Software Engineering Proceso de desarrollo de aplicaciones software Activity that aims the development of software applications in order to solve real problems. It is a kind of engineering: Activity in which the knowledge of science and mathematics are applied judiciously in order to develop ways of using natural resources in the solving of problems of the mankind. As other engineering disciplines: Has the need of a formal description and exhaustive documentation of the assets that it produces. In contrast to them: The specification of software products changes along their life time, even after delivery to the final user La adopción por una empresa de un proceso de desarrollo contrastado, le permite producir aplicaciones software con plazos y costos predecibles y con calidad constante. En esta sección se estudia un marco de desarrollo basados en criterios genéricos, y que cada empresa debe configurar y refinar de acuerdo con las características de la empresa y del producto. No existe un proceso único aplicable al desarrollo de cualquier tipo de aplicación, adoptable por cualquier empresa y valido para cualquier cultura productiva La razón básica por la que se requiere disponer de un proceso de desarrollo es mejorar la seguridad de trabajo eliminando riesgos innecesarios y conseguir un producto de la máxima calidad. Específicamente un proceso de desarrollo debe conseguir: Proporcionar una plantilla de desarrollo del proyecto en el que quede definido lo que cada trabajador que interviene debe realizar y los productos que debe generar a lo largo de él. Mejorar la calidad del producto que se genera en función de: Disminuir el número de defectos que se producen y que deben ser corregidos. Disminuir la severidad de los defectos residuales que al final pueden permanecer en el productos final. Mejorar la reusabilidad, de forma que gran parte del trabajo que se realiza pueda ser reutilizado en próximos proyectos. Mejorar la estabilidad del proceso de forma que se minimicen las reelaboraciones del producto. Generar un producto que sea de fácil mantenimiento posterior. Mejorar la predecibilidad del proyecto en función de: La cantidad de esfuerzo humano y de recursos que requiera. Disminuir los plazos de desarrollo y llegada al mercado. Generar a lo largo del desarrollo de la información adecuada y diferenciada para que los diferentes responsable del proyecto puedan hacer su seguimiento de forma efectiva. Ingeniería de Programación (4º Físicas) J.M. Drake

Objectives of this subject Proceso de desarrollo de aplicaciones software To know the process, organization and tools suitable to develop a medium software application (3 to 4 people – six months) = 4*120 days*25 lines = 12.000 Lines of code We will address: A scientific problem that needs computing The software development process Techniques to quantify complexity Structure and management of data Input/output (simple textual interfaces) Ingeniería de Programación (4º Físicas) J.M. Drake

Proceso de desarrollo de aplicaciones software Modules Proceso de desarrollo de aplicaciones software 1 – Simulation. A practical case taken from molecular mechanics/ magnetization/…. (Javier) 2 – Software Engineering principles. The role of modeling to cope with complexity. Model-based programming. (Julio) 3 – Analysis of complexity. Computational and ciclomatic complexity. (Julio) 4 – Database structures and management. How to deal with larger ammounts and kinds of related data. (Julio) 5 – Input/Output. Strategies to present data in a knowledgeable way; additional data that can be obtain… (Javier) Ingeniería de Programación (4º Físicas) J.M. Drake

Evaluation Four parts: Simulation Algorithm (a report and a spoken presentation) 17% Analysis and Design models (edited in a modeling tool) 33% Written exam for parts 2, 3 and 4 33% Simulation application (made and shown in the computer) 17% Lecture guide: http://web.unican.es/estudios/Documents/Guias/2016/es/G80.pdf

Additional Resources A web page with lecture notes and other material: http://www.istr.unican.es/asignaturas/G80/ Teachers: Julio Medina Javier Junquera