As you come in, take out your school uniform descriptions from last lesson. Take 3 post-its from the front, and read other descriptions - write 2 comments.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿ Qué ropas llevan? rojo negro verde rosa amarillo blanco azul naranja 8 Write the colour in spanish like in the example Extension:Write.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
This is an interactive presentation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Ser vs Estar.
How to form the Present Progressive Tense
La Ropa/ Las Compras Los Colores Chelsea Napper Jasmine Hardy.
La camiseta me queda pequeña.
I. U4L1 Direct Object Pronouns Me= meNos= us Te= youOS= you plural Lo, La= it, him, herLos, Las= them.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Para empezar Hoy es martes el doce de febrero Fill in the blank with the word from the word bank that best completes the sentence. par probadores marcas.
Objetivos 1) to revise school subjects
Objetivos 1.To revise car parts 2.To learn how to describe something you were doing when… 3.To learn key phrases for describing an accident 4.To create.
You have 3 minutes to answer these maths questions -I think I can predict who your all time hero is from your results Step 1) Un número entre uno y nueve.
Objetivos 1)To revise colours 2) to learn 12 countries 3) To play toca 4) To play brain gym 5) To say which countries you woud like to / wouldnt like to.
Es malo para la salud es bien para la salud ayuda una dieta equilibrada no me gusta desayunar no tengo el tiempo es para ayudarte a concentrar es para.
unos pantalones una camisa una camiseta una falda un vestido
To be able to say what I wear
Direct Object Nouns & Pronouns
Spanish Miss Alos La ropa. LO: To describe what a person is wearing. To be able to ask questions. Success criteria I can describe what a person is wearing.
¿Cómo se dice? 100 shirts 200 shoes 300 blouses 400 shorts 500 rings
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
Para Empezar 25/9/10 Please write the following phrases in español: 1.The T-shirt - 2.The pants - 3.The shoes - 4.The jacket - 5.Hat -
Click Once to Begin JEOPARDY! Unidad 4 – Lección 1.
LA ROPA Clothing. la camiseta – the T-shirt los pantalones – the pants.
LA ROPA Clothing. el abrigo – the coat la blusa – the blouse.
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
Hazlo ahorael 7 de mayo Objetivo: SWBAT recognize clothing vocabulary. On your new Hazlo sheet, write down what you think you can do if you learn clothing.
Español II el 1 de noviembre Bell Dinger el 2 de noviembre Correctly conjugate the following verbs. (1-10) Put yesterdays homework on the podium!
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Unidad 4 lección 1 BOOT VERBS!!. Boot verbs Stem-changing verbs have regular –ar, –er, and –ir present tense endings. For e ie stem-changing verbs, the.
____________________ ¿Qué llevan? L/O: To use the new verb llevar to say what clothes people are wearing STARTER: Translate into Spanish (try without looking.
STARTER: ¡Encuentra al intruso!
La Moda de Mis Personas Favoritas Nombre. Instrucciones… Choose 3 people (celebrities, teachers, friends, family) and describe what they typically wear.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Objetivos: 1.Identify clothing items 2.How to say what you and others wearHow to say what you and others wear 3.Identify the color of different clothing.
STARTER: Listen & decide whether each sound is matched up correctly to the picture If you think it is wrong, write the correct word for the item WRITE.
Pedro, Elena, Laura and Dolores are on an exchange in England. Pedro has to do a survey as part of a school project and interviews the others to find.
Present tense verbs. verb: an action word subject: who performs the action (e.g., I, he, she, you, we)
Using Adjectives as Nouns Adjectives to Nouns Te duele la pierna derecha o la izquierda? Qué prefieres, un gorro azul o uno amarillo?
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Capítulo 7A ¿Cuánto cuesta?
Que tiempo hace 2? ?.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
Present Tense -ar Verbs Singular forms ALTA-VISTA, A school of SPANISH Language 2006.
Gustos y Disgustos Aversiones.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
STARTER LEER (READING)- Read and complete the sentences.
Mi dormitorio My bedroom
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
una pelicula romantica
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Transcripción de la presentación:

As you come in, take out your school uniform descriptions from last lesson. Take 3 post-its from the front, and read other descriptions - write 2 comments saying what that person has done well - and 1 saying what they could improve e.g. agreements verb tenses level of detail connectives

La canción > de Juanes de luto -mourning el alma-the soul por culpa de-the fault of me duele-hurts me tu mentira-your lie lleno de dolor-full of pain desde que-since you perdí-I lost pierdo-I lose debajo-underneath el difunto-deceased

Objetivos 1) to listen to a song by Juanes 2) To try to work out what the songs about 3) To learn 6 further items of clothes 4) To learn 3 materials 5) To complete 2 gap-fill exercises on uniform 6) To describe your ideal uniform

un chándal

un abrigo

una sudadera

con capucha

una camiseta

unas botas

con tacones altas

Materiales (de) algodón-(of) cotton (de) cuero-(of) leather (de) vaquera-(of) denim

Al escribir

Llevamos azules cómodo hay invierno llevo mi que sudadera vaquera En ________ instituto no ________ uniforme, menos mal. ________ lo que queremos. Normalmente ________ vaqueros ________ y una camiseta. Durante el ________ llevo una ________ con capucha o una chaqueta ________. Llevo zapatillas deportivas. Es mucho más ________ y práctico ________ llevar uniforme.

algodón amarilla anchos barata caras chaqueta cuero que 1. Los zapatillas de deporte son más ____________que las zapatos de cuero. 2. La camiseta ____________ es más ____________ que la camiseta roja. 3. La ____________ vaquera es más barata que el abrigo de ____________. 4. Los pantalones son más ____________ que los vaqueros azules. 5. La camisa de ____________ es más bonita ____________ la blusa negra.

Deberes: To type up a description of your OWN school uniform and your ideal school uniform To be ed to by Friday