When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

Las Descripciones.
¿Cómo eres? What do you look like?.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
…And finally tonight on Channel 6 News, a Spanish family has moved to Springfield! Yes that’s right, Spanish! We sent our reporter to meet them and.
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
Actividad en clase el 14 de febrero
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
¿Sabes en 5 minutos? Completar p. 85 en el libro de práctica (morado)
Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Talking about families
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Mi familia y yo ¿ Tienes hermanos? ¿Cómo te llamas?
Capítulo 1: ¡Mucho gusto! Objetivos de Primer Paso In this section, you will learn to: say hello and goodbye say hello and goodbye Introduce people and.
¡Hola a todos y bienvenidos!
“To Be or Not to Be!” Power 1 Ser and Estar both mean TO BE. But they may not be used interchangeably Power 2 Ser Yo soy Nosotros somos Tú eresUds., ellos.
Capítulo 5 Vocabulario 1 Describiendo a las Personas y las Relaciones Entre Familias Páginas
Unit 2  YO PUEDO…  DESCRIBE MYSELF PHYSICALLY  DESCRIBE MY PERSONALITY  DESCRIBE SOMEONE ELSE PHYSICALLY  DESCRIBE SOMEONE ELSE’S PERSONALITY.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
Level 1 Chp 5.1 Abuelo grandfather hair pelo.
Las preguntas personales 2 grado
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
DIRECTIONS: 1.Choose one famous person. Research that person. 2.Create an E-Harmony Dating profile for him/her IN SPANISH. 3. Include a Picture. It MUST.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Thank you for taking my classes today
Do Now.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Qué dicen esta palabras?
¿Qué dicen esta palabras? aloliram arnorm goren ocnalb ojor ederv amarillo marron negro blanco rojo verde.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Capítulo 5 Español 1.
1.(his) ____coche 2.(my)____padres 3.(our)____casa 4.(her)____sobrinos 5.(my)_____primos 6.(our) _____padre 1.su 2.mis 3.nuestra 4.sus 5.mis 6.nuestro.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
Entrada 5.1 Compara y explica los posteres. ¿Te gusta lunes? ¿Que día es tu favorita? ¿Estás de acuerdo con el poster?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Los adjetivos.
¿Qué ves en la foto? ¿Qué hacen los muchachos en el parque? ¿Qué le gusta hacer a la muchacha? ¿Tienen hambre? ¿Tienen prisa? In this chapter you will.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.
Proposito 38b 21/01/16 L.O: to learn how to use color in physical features  Actividad Inicial- COPY & answer about yourself: 1.¿Eres el hijo o la hija.
Target: I can identify and describe the different members of a family. Warm up: Rewrite the following statements in Spanish correctly. 1.Ana likes books.
VOCABULARIO 9. El tío 10. La tía 11. El hermano 12. La hermana 13. El sobrino 14. La sobrina 15. El primo 16. La prima La madre La mamá El padre El papá.
Transcripción de la presentación:

When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your right if sat in the front 2 tables) USING A PENCIL check for the following elements and correct WHERE necessary Describing someone’s age = tiene… años Saying someone’s name = se llama… Saying someone’s birthday= su cumpleaños es el… de… Describing someone’s personality = es… AGREEMENTS!! E.g. mi hermana ES divertidA

Levántate, sentate Divertido Fastidioso Perezoso Contento Timido Cariñosa Timida Chismosa Perezosa Divertida es Mi padre Yo mi abuelo Mi tía Mi madre Soy hijo único Mi hermana Mi hermano Mi abuela Mi tío Soy hija única

Objetivos 1) to revise the members of the family and characteristics 2) to learn how to describe someone physically 3) To play brain gym 3) To read together a description of someone’s family

bastante - quite muy - very un poco - a bit

Soy alto / a Es alto / a

Soy mediano / a Es mediano / a

Soy bajo / a Es bajo / a

Soy delgado / a Es delgado / a

Soy gordo / a Es gordo / a

Tengo barba Tiene barba

Tengo bigote Tiene bigote

Llevo gafas Lleva gafas

Al escribir

A- muy guapo B- no tiene pelo C- es bastante alto Mi familia Querido Jaime, Gracias por tu carta. Tienes una familia muy interesante. Mi familia es un poco fastidiosa. Mi padre tiene los ojos azules y está completamente calvo, es decir que no tiene pelo, también lleva barba y gafas. ¡Afortunadamente no me parezco mucho a mi padre! Sin embargo, mi madre es muy guapa: tiene los ojos verdes y el pelo moreno y es bastante alta y delgada, ¡me encanta mi madre! Yo soy una mezcla de mi padre y mi madre: soy de talla mediana, como mi padre, y tengo los ojos verdes, como mi madre. Adios y ¡escríbeme pronto! Elena 5. Elena’s mother… A- is tall and thin B- has blonde hair and blue eyes C- is of average size 4. Elena… A- looks like her father B- doesn’t like how her mother looks C- looks like both her father and mother 6. El padre de Elena es… A- muy guapo B- no tiene pelo C- es bastante alto 7. How does Elena describe her family? A- fortunate B- interesting C- boring 1. ¿Qué significa <<gafas>>? 2. ¿Qué significa <<una mezcla>>? 3. ¿Qué significa <<barba>>?