Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo Tres Primer Paso Por Matt y Kaitlin. las materias subjects.
Advertisements

How to change the endings
Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
¿Qué materias estudias?
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Tener (to have). Remember your Subject Pronouns. YoNosotros TúTú Él/Ella/Ud.Ellos/ellas Ustedes (Yo) Tengo (Nosotros) Tenemos (Tú) Tienes (Ellos/Ellas)
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
Materias School Subjects By Elizabeth guerrero
CapÍtulo tres – segundo paso
G.V. Página 18 #1-2. #2 Talking about classes and sequencing events Primer Paso Así se dice p. 76.
Capítulo 3 – Nuevas Clases, Nuevos Amigos
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
School Subjects/ Schedules. la administración de empresas.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
el almuerzo lunch el arte art las ciencias science.
Regular Present Tense Verbs
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Capítulo 2: Los verbos yonosotros/as túvosotros/as él, ella, usted ellos, ellas, ustedes DON’T FORGET WHICH BOX BELONGS TO WHICH PRONOUN! ¡Los pronombres!
--AR verb conjugations in the Present tense.   Remember!  While watching the tutorial, take notes in your Spanish notebook.  You can pause, stop and.
Capítulo 3 Día 1. ¡Vámonos! What does your post it say? When you know what it says, place it next to the picture/phrase that matches it.
Ch. 3 Nuevas Clases, Nuevos Amigos
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Vocabulario del Capítulo 2A Tu Día en la Escuela.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Las ciencias sociales Las ciencias La geometría La química
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
 Horario Primer Semestre (m.) Segundo Semestre  (1 a ) Primera hora (f.) Matemáticas Ingles  (2 a ) Segunda hora Ingles Matemáticas  (3 a ) Tercera.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
Vocabulario ¿Qué materias estudias? ¿Qué materias estudias? What subjects do you study? What subjects do you study? El arte Las ciencias Las ciencias sociales.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
Ahora Mismo: Escribe tus clases en orden (Write your clases in order) / Las ciencias / El arte / La educación física / El inglés / El español / La salud.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Nuevas Clases, Nuevos Amigos
School Subjects. * ¿Qué clases tienes hoy? * What classes do you have today? * ¿Cómo es un día escolar típico? * What is a typical school day like?
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
14/01/20101 Capítulo 3 – Nuevas Clases, Nuevos Amigos Primer Paso Talking About Classes Páginas
Capítulo 4. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Hoy es martes el veintinueve de octubre Ahora Translate the following into Spanish/English. 1.Son las tres menos cinco. 2.Es la una menos cuarto. 3.Son.
Jeopardy El horario Actividades ClasesAdjetivos Pronombres Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
Tu día en la escuela Capítulo 2A, Realidades 1 In this chapter, you will learn: How to talk about your school schedule and subjects Discuss what students.
Ch. 4 – Los cursos / las materias. Un Horario Escolar - Cultura.
Vocabulario C3P1. el almuerzo el arte las ciencias.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Nuevas Clases, nuevos amigos. 6 clocks will be shown. Write the letter that corresponds to the clock that shows the time you hear.
Las Materias Vocabulary Practice
Classes and sequencing events
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
Transcripción de la presentación:

Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo

REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2

REPASO: PLURAL Definite Articles (the) Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas 3

Chapter 3 ¿Qué materias estudias? What subjects do you study?

Yo estudio… (I study…) el arte las ciencias las ciencias sociales la educación física el francés la geografía la químicael coro la música

el almuerzo el descanso el español la historia la computaciónlas matemáticas el inglés la biologíala salud

Nuevos Verbos pintar dibujar leer memorizar estudiar cantar tocar (un instrumento) escribir to paint to draw to read to memorize to study to sing to play (an instrument) to write

See how many of these words you can translate: este semestre el día libre por fin Hoy primero segundo tercero después luego mañana this semester free day at last/finally today first second third afterward then/later tomorrow

tener yo tú él ella usted nosotros/as ellos ellas ustedes }} tengo tienes tiene tenemos tienen to have

Talking about the classes you have 1.This semester I have six classes. 2.First I have Science with Mrs. McGuire. 3.Afterward I have Spanish and a break/rest. 4.Then/later I have Social Studies, computer, and lunch. 5.Afterward, I have gym and music. 6.Tomorrow at last I have a free day. 1.Este semestre tengo seis clases. 2.Primero, tengo ciencias con Señora McGuire. 3.Después yo tengo español y un descanso. 4.Luego tengo ciencias sociales, computación, y almuerzo. 5.Después yo tengo educación física, y música. 6.Mañana por fin tengo un día libre.

La tarea Write out your schedule in Spanish. Use the slide: Talking about the classes you have from the notes when writing out your schedule.

Finding out what classes your friend has: ¿Qué clases tienes este semestre? What classes do you have this semester? ¿Qué clases tienes hoy? What classes do you have today? ¿Y cuándo tienes un día libre? And when do you have a free day? Bueno, tengo matemáticas, inglés, español y ciencias sociales. Well, I have math, English, Spanish, Social Studies. Primero tengo geografía, después, computación y luego francés. First, I have geography, afterward, computer and then/later French. ¡Mañana por fin tengo un día libre! Tomorrow at last I have a free day!