Day 1 Week 7 19/09/2016.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los números The numbers en español.
Advertisements

¡A contar en español! Let’s Count in Spanish.
Hoy es martes, el 13 de noviembre
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can prepare for the quarterly exam Vocab/Ideas: How to say the date Numbers 1-31 Months of the year Days of the week Classroom.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Los Numeros.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
Los Números. Cero Uno Dos Tres Cuatro Cinco.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
NÚMEROS watch?v=3Ox8o8CbP9c.
Haz Ahora Today’s Objective: To recognize become familiar with Spanish numbers from Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would.
1 de octubre 2015 Aim: How can we learn the proper usage of numbers in Spanish? Objetivo: ¿Cómo podemos aprender el uso correcto de los números en español.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
Los Números.
Day 3 Week 15 30/11/2016.
Day 2 Week 6 13/09/2016.
Day 4 Week /09/2016.
Day 3 Week 7 21/09/2016.
Day 5 Week 10 21/10/2016.
Day 1 Week 12 31/10/2016.
Day 4 Week 8 29/09/2016.
Day 2 Week 14 15/11/2016.
Day 5 Week 7 23/09/2016.
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
Los números
Los números.
Day 3 Week 11 26/10/2016.
Day 1 Week 6 12/09/2016.
Day 1 Week 8.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Day 4 Week 9.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Day 4 Week 6 15/09/2016.
USING NUMBERS (Time and dates).
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Essential Question: Why is it important to have a knowledge of Spanish numbers? Haz Ahora Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would be.
Day 5 Week 6 9/16.
Day 2 Week 8 27/09/2016.
Los números
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Day 3 Week 14 16/11/2016.
Agenda -Lesson 5. Days of the week
Spanish 2 Week 9 Sra. Knutsen.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números.
Los Numeros
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Los números diez.
Los Números p. 7.
Warm Up Name three important cities of Spain
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
Número de la Semana Número de la Semana 1 1 Uno Uno.
Hoy es jueves el trece de septiembre
Hoy es el 19 de septiembre. Today is September 19th.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
DUE NOW: Write in Spanish the following months:
Español los números &
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
¡LOS NUMEROS!.
Contesten las siguientes preguntas
Transcripción de la presentación:

Day 1 Week 7 19/09/2016

Patada El tiempo Instructions: Go to the OLC for the Patada. El clima Write the Vocabulary in your notebook. Escribe el Vocabulario en tu cuaderno. El clima The weather/climate El tiempo The weather La fecha The date La edad The age El cumpleaños The birthday La hora The time/hour

Daily Agenda Agenda Diaria Patada Tongue Twister and important questions/Trabalenguas y Preguntas Importantes. Song of numbers/ Canción de números Culture & WOD Let’s revisit our numbers Weather lesson Work period: Listening activity Closing: Listening activity review for bonus points

Essential Question Pregunta Esencial How do I describe the weather? ¿Qué día es hoy? ¿En qué mes estamos? ¿Cuál es la estación?

Standards & Learning Objective Estándares & Objetivos del Aprendizaje MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics. MLI.IP1H Use sequenced information meaningfully. MLI.IP2C Demonstrate Novice-Mid proficiency in oral and written exchanges. Learning Objective(s): I can describe the weather.

0 – 20 Song To the tune of the alphabet song/ Twinkle Twinkle Little Star https://www.youtube.com/watch?v=OZuA3bDwGrs Uno 1, dos 2, tres 3, cuatro 4, Cinco 5, seis 6, siete 7, ocho 8, Nueve 9, diez 10, once 11, doce 12, trece 13, Catorce 14, quince 15, dieciséis 16, Diecisiete 17, dieciocho 18, Diecinueve 19, veinte 20.

Ten little numbers song To the tune of Ten Little Indians https://www ¡Diez 10, Veinte 20, Treinta 30 númeritos, Cuarenta 40, Cincuenta 50, Sesenta 60 númeritos, Setenta 70, Ochenta 80, Noventa 90 númeritos, Cien 100 númeritos son!

La nublada neblina lava las lomas de un lugar lejano. Trabalenguas del día La nublada neblina lava las lomas de un lugar lejano.

Preguntas Importantes ¿Qué número es? 15 quince 515 Quinientos quince 1.515 Mil quinientos quince ¿Qué día, mes, estación…?

Turn to the numbers lessons in your notebooks. Let’s review the numbers.

Pausa y Verifica Escribe en tu cuaderno. ¿Qué número es? 16 23 110 10.000 5.600 15.000.110 5.000.000.000

In 1994 the Association of Spanish Language Academics (La Academia Real Española) voted to eliminate 2 letters from the Spanish alphabet. What are these 2 letters? CH and LL Reflection: How would you feel if x and z were suddenly eliminated from the alphabet because they were not in many words? What would happen to the alphabet song? What would we do to those words that had x and z in them?

“The king sent out a mandate ordering the people to pay him homage. La palabra de SAT “The king sent out a mandate ordering the people to pay him homage. Command (n) = mandato (nm) Request (n) = solicitud (nf) Recommendation (n) = recomendación (nf) Announcement (n) = anuncio (nm) a. Command b. Request c. Recommendation d. Announcement

¿Qué tiempo hace? What is the weather like? Calor = heat Frío = cold Fresco = cool Buen/mal tiempo = good/ bad weather Viento = windy Está + Lloviendo = raining Nublado = cloudy Nevando = snowing

Weather listening activity http://www.fluencyprof.com/el-clima.html

We sing the days of the week song We sing the days of the week song. Cantamos la canción de los días de la semana. https://www.youtube.com/watch?v=XZB5qFN6Z9Y

We sing the months of the year song We sing the months of the year song. Cantamos la canción de los meses del año. https://www.youtube.com/watch?v=IKznbHvPFwc