Hoy es miércoles Es el 1 (primero) de Marzo del 2017

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

Objetivo: To revise the vocabulary for furniture and prepositions
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Bellringer 3/20 8 days til break! There is at least one mistake in each sentence. Write the sentence correctly, then say what it means. 1. Mis primos es.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Para empezar Hoy es lunes el dos de diciembre Objetivo- Repasar las partes y los cuartos de la casa. Discutir las locaciones de las casas. Compare the.
La Casa THE HOUSE. Los Cuartos (The Rooms) El Comedor dining room El cuarto/ la habitación room El cuarto de baño bathroom El cuarto de invitados guest.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Repaso de la entrada Dos círculos Inner circle faces the outer circle Share your entrada.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Organización de cuadernos
3 APPROACHING Novice Mid (N2) 5 EXCEEDS Novice High (N4)
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Spanish Class Mrs. Rogers.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
La fecha es el 6 de octubre del 2014
601 Pd. 8 rm. 209 Copy and complete the following work in your notebooks. Continue exactly where we left off yesterday This work will be checked TOMORROW!!
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Fecha: Es el 20 de marzo del 2017
Examen 4A El mapa gráfico.
Cleaning committee If you stand by the door, you will be assigned to the committee and stay after class to clean.
Week 28 February 27th- March 3rd
Los muebles.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Hoy es el _____ de _____ del __________
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
3) A bed; some beds 4) a poster; some posters 5) a table; some tables
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes el 10 de marzo de dos mil catorce.
Capítulo 6A Quadrants Review Tx pá 295
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Hoy es lunes el siete de octubre
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
In and Around the House Spanish 2 Unidad 4 Etapa 1.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Bellringer 10/3 There is one mistake in each sentence. Write each correctly, then say what it means. 1. Mis primos es feos. 2. Mi madre es alto. 3. ¿Es.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Hoy es martes el 6 de diciembre
Write in Spanish (See pag 96)
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
“To tell where things are, you use the verb estar.”
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Español 2 - Capítulo 2 Vocabulario 2 Target: Describe your house.
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gustar, Interesar, Aburrir
Prepositions.
Prepositions using the verb estar
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Prepositions of location What is a preposition of location?
Transcripción de la presentación:

Hoy es miércoles Es el 1 (primero) de Marzo del 2017 Meta: Puedo decir si me gusta o no me gusta el arte de basura. Target: I can say whether I like or dislike garbage art.

Pregunta esencial: ¿Como es el arte de basura? Preguntas Notas Comentarios What do the people recycle? Reflección: ¿Como se llama el artista? ¿Es bueno el arte de basura en Brazil? ¿Por qué sí/no? ¿Te gusta el arte del documental? ¿Por qué sí/no?

March divider page

When consuela is present, speaking english will not be allowed ~

Hoy es jueves Es el 2 de Marzo del 2017 Meta: Puedo decir donde estan las cosas en mi casa. Target: I can say where things are located in my house.

Entrada: Use estar to say where 5 objects are Telefono

I say in Spanish you write it in Spanish. Make ONE sentence Tarea sorpresa!! I say in Spanish you write it in Spanish. Make ONE sentence

Tarea 3. Encima de 1. Debajo de 5. A la izquierda de 2. A la derecha de 4. Enfrente de

Tarea para lunes Detras de Delante de Entre Al lado de Adentro

Mesa Silla Comedor

Sala sofa/sillón ventana lámpara

enchufe Recámara Cama Póster – poster Closet Ropero

Cocina estufa – stove horno- oven mircoondas Gabinetes -cabinets Cómodas - counters

Mas vocabulario Puerta – door Piso – floor Suelo – ground Trastes – dishes Lavatrastes – dishwasher Tostador – toaster Lavadora – washer Secadora – dryer Refrigerador – fridge Tasa del baño – toilet Fregador – kitchen sink Lavabo – bathroom sink Garaje – garage Áttico – attic Alfombra – carpet Tapete – rug Pared – wall mueble – furniture

Say where 3 objects are in the picture

Notebook check tomorrow Ser/estar notebook insert Prepositions insert with 10 sentences

Hoy es viernes Es el 3 de Marzo del 2017 Meta: Puedo hacer una tira comica sobre la ubicación de objetos. Target: I can make a comic strip about the location of things.

Entrada: Make sure you have these for your Notebook check today Ser/estar notebook insert Prepositions insert with 10 sentences

3 APPROACHING Novice Mid (N2) 5 EXCEEDS Novice High (N4) Nombre: _____________________________________ Fecha: _______________________________ Clase: __________________________ Using prepositions in Spanish, write a comic strip story in which the character(s) identifies the location of objects. Do not limit yourself to only prepositions. USE ALL THE SPANISH YOU CAN to make a good comic. Draw pictures and color as well. Grade yourself on the rubric below before turning in your assignment. 2 BELOW Novice Low (N1) 3 APPROACHING Novice Mid (N2) 4 MEETING Novice Mid (N3) 5 EXCEEDS Novice High (N4) - Few (1-2) words related to topic AND/OR task. - You can list, name, and identify some prepositions and/or house items - No real phrases. No conversation yet. Teacher can understand some of what you say. No evidence of task completion or attempt to complete task. - Some words (3-4) in lists related to the topic AND/OR task. - Some use of phrases/sentences related to the topic prepositions and/or house items but inconsistencies impede understanding sometimes. -Teacher can understand much of what you say. -Task is somewhat completed but there are blanks and pieces completely missing. Lists of words, simple phrases or memorized material related but not limited to, prepositions and/or house items - Some use of phrases/sentences related to the topic AND/OR task with few inconsistencies and meaning is generally understood. Teacher understands most of what you say. Completes the task as delineated in the instructions. - Sentences and sentence fragments (missing few pieces) related prepositions and/or house items. - Use of some previously learned vocabulary, expression words/phrases. - Some connector, transition and frequency words. -Teacher and classmates can usually understand. -You can create with the language more than 50% of the time. -Goes beyond the instructions by: adding comic sections, writing more than 1 sentence in each section

Growing vocab for comic ¿Dónde está ________________? – where is ___ Control remote – TV remote Está desaparecido - ____ is missing Revisar - to check something árbol - tree