Major Grade Presentational Speaking Project Due: September 29

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Advertisements

Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Telling Time.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Introducción a Tiempo by Sarah, Anna, Brandon, and Heidi.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Buenos... ¿Qué día es hoy?Hoy… ¿Cuál es la fecha?Es el 27 de … ¿Cuántos países hablan el español como idioma nacional? ¿Cuál país tiene la mayoría.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Reglas para los números
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Present Tense of –ar Verbs
Gustar V. Encantar.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
La luz es como el agua and CER paragraph
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Para Empezar veintiseis de septiembre
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
First Grade Dual High Frequency Words
More sentences that contain if…
Para Empezar tres de enero
Scavenging for Species Interactions in the Florida Scrub
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
You will make a presentation about your family
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: Traducir (translate)
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Major Grade Presentational Speaking Project Due: September 29 El Tanque de Tiburones Major Grade Presentational Speaking Project Due: September 29

Objetivo Crear una compañía nueva que resolverá un problema en el futuro En grupos “compañías” Uds. presentarán un argumento en favor de su compañía y producto

Cosas importantes para recordar… Group works together but grades are individual If any member is not equally participating they will be “fired” from their company and will work alone at the unemployment table. Presentations will not be read. One note card may be used with bullet points (in English only). Do not write in English and translate. ALWAYS start in Spanish. Use future and present perfect tenses. PreAP: also include the future perfect This will be graded using the Spanish 3 Rubric. It is expected that students present with enthusiasm and work to convince others this is an important company Class members will vote on “most likely to succeed company”

Paso uno Deciden en el nombre de la compañía y los papeles que cada persona tomarán.

Paso dos 1. Escriban una descripción de su compañía 2. Escriban una presentación de su compañía ¿Han pensado en que pasará en diez años cuando no hay agua limpio suficiente para el mundo? Pues, nuestra compañía … lo resolverá.

¿Qué tipo de empleado necesitan? Paso tres ¿Qué tipo de empleado necesitan? Escriban un anuncio clasificado para atraer empleados potenciales a su compañía.

Se busca/se necesita/se solicita (Nombre del puesto) Requisitos (por lo menos 6 – Incluye cualidades y habilidades) Ofrecemos ( incluye el sueldo/salario, los beneficios como seguros de salud o descuentos empleados. Tambien, los dias de vacaciones) La información contacta

Paso cuatro ¿Cuánto dinero necesitarán para empezar su compañía? What the money will be used for When and how you will repay it

Paso cinco ¿Por qué es necesario esta compañía para las personas en el futuro? Closing argument should include examples as to why this company is necessary.

Hagan la presentación visual Paso seis Hagan la presentación visual

Include in your visual presentation: Un ejemplo Include in your visual presentation: Slide 1: Title of company and tagline Names and titles of boss, secretary, and delivery person Slide 2: Visual image that represents the company (your introduction will be shared here) Slide 3: Anuncio Clasificado (use this slide to describe what type of person you will hire, what they will do, and what you will do for them) Slide 4: Dollar amount of what you will need to start your company, what the money will be used for, and when you will be able to repay it. Slide 5: Visual image of how it will benefit society (your conclusion will be given here)

Ama de Casa Los robots del futuro Jefe: Taylor Williams Secretario: Sydney Archer Repartidor: Michelle Huang

Se busca Consejero Requisitos Tranquilo, paciente, sociable, cariñoso, flexible, bilingüe Ofrecemos (incluye el sueldo/salario, los beneficios como seguros de salud o descuentos empleados. También, los días de vacaciones) La información contacta Llámanos a 555-3434

Necesitaremos $280,000 100,000 100,000 80,000 Diseño Ventas Publicidad

PreAP Extension Students in PreAP Spanish 3 will include an additional slide connecting their company to solving a world wide issue in Spanish speaking countries. This would include underemployment, gender differences in work, child labor, etc.. The slide will be a visual image only. Presenters will discuss what the issue is and how it will be resolved by their company.