Making complaints in a hotel GCSE Spanish

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: to be able to describe your accommodation.
Advertisements

En el Hotel.
Objectives: By the end of the lesson you will be able to: Book an hotel room. Book an hotel room. To ask questions about the facilities. To ask questions.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
En El Mercado Test Review ESPAÑOL 2H. I. escuchar…
En Español uno Unidad Tres Etapa Uno Vocabulario.
Hoy es jueves. Es el 30 de enero del 2014 ¿Cómo le explicas un problema al gerente del hotel? ESCRIBA en inglés 1. la cama 2. las toallas 3. la ventana.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
WALT: BOOKIN ACCOMMODATION WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF:DESCRIBING TYPE OF ACCOMMODATION YOU WANT TO BOOK/giving.
I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower T U D Find out how much breakfast costs C C E D Say you’d like a room with one.
Present Progressive ¡Ahora Mismo!. El Presente Progresivo (Compound Tense) The verb Estar Estoy Estás Está Estamos Están The Present Participle (Gerund)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es jueves. Es el 6 de febrero del 2014 ¿Cómo le explicas un problema al gerente del hotel? IDENTIFIQUE el problema.
En El Hotel ¿Qué quiere? Buenos días ¿Tiene una habitación?
No hay… No funciona… Está roto(a)… …está atascado(a)
Señora Hooker2013 There are two final tenses that you must learn: The Future The Conditional Future Tense I am going to play I will play. I will be playing.
Cognados Español 1.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
© Boardworks Ltd of 8 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
ALC 75 Martes el 4 de enero. Please turn to face your partner. Be sure that one person can read the screen while the other will be able to respond.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
Please make sure you get your shield in today.
ROLE-PLAY OVERLAP You are booking a room in a hotel (you start) For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Ea para tres.
Martes, el dos de Junio de 2015 Learning Objective: To talk about a disastrous past holiday using the imperfect tense and “había” (there were/was). Success.
Daily Routine Assessment-Monday!
Objectives: To say where I live To say what languages I speak
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Survival Spanish – SPA II y III
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Español 2 El 2 de noviembre de 2012
Boot and shoe verbs. What we know so far: -AR infinitives caminar dibujar bailar buscar visitar cocinar llevar patinar gritar tirar explorar bajar desear.
The present progressive. To say what is happening right now, you use the present progressive. It is formed like this: Subject + form of estar + present.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Do Now Escribe estas frases y complétalas con el verbo en el preterito. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video (alquilar)
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Present Progressive. When you want to say something is use the present progressive tense. This tense is equivalent to in English. Por ejemplo: I am writing.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
Starter: Voy a decir once palabras en español, hay que escribirlas Australia Escocia España Estados Unidos Gales Inglaterra.
Roleplay 3 El hotel. Background information You booked a room with a balcony and sea views in Alicante. When you arrive at the hotel, you find that your.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Thumb-ometer When I look at today’s Success Criteria…
EN UN HOTEL.
Starter: Reading Strategies
Español 1 23 de enero de 2017.
En LA ESCUeLA.
Reclamaciones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Transcripción de la presentación:

Making complaints in a hotel GCSE Spanish ¡Quiero quejarme! Making complaints in a hotel GCSE Spanish

WALT: Make a complaint in a hotel WILF: To be able to understand complaints and respond to them To be able to make a complaint

Starter: Se refieren al HOTEL o al CAMPING o los DOS? ¿Dónde esta el ascensor? ¿A qué hora se sirve el desayuno? ¿Se admiten perros? ¿Se puede cambiar dinero? ¿Hay una tienda? ¿Tiene balcón? ¿Dónde está el bloque sanitario? ¿Tiene la habitación vistas al mar? ¿Está climatizada la piscina? ¿Se pueden alquilar bicicletas? ¿Dónde está la lavandería?

¡Quiero quejarme! Hay un problema. La ducha no funciona.

¡Quiero quejarme! Hay un problema. La llave no funciona.

¡Quiero quejarme! Hay un problema. El aseo no funciona.

El ascensor no funciona. ¡Quiero quejarme! Hay un problema. El ascensor no funciona.

¡Quiero quejarme! Hay un problema. La luz no funciona.

¡Quiero quejarme! Hay un problema. No hay papel higiénico.

¡Quiero quejarme! Hay un problema. No hay toallas.

¡Quiero quejarme! Hay un problema. No hay jabón.

¡Quiero quejarme! La cama/ la mesa/ la habitación está sucia

¡Quiero quejarme! Hay mucho ruido.

¡Quiero quejarme!

Escucha la cinta Qué problemas hay? Nota otros detalles Problemas 1 2 3

Roleplay practice: A Ask what is the matter ¿Qué pasa? Apologise Lo siento, señor(ita) Say the hotel is full El hotel está completo, señor(ita) B: Say you want to complain Say what is wrong Say you want to speak to the manager (el director) OR you want a discount (un descuento)

Leer/Escribir P.76 Lee la carta y busca el espanol para las frases siguientes: I am writing to complain There were many problems There was no soap There was a lot of noise from the bars opposite I did not sleep for 3 nights Yours sincerely EXTRA: Worksheet: Las Quejas (Higher)

Deberes: Roleplay practice

¡Quiero quejarme!