Hoy es miércoles el once de marzo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Spanish First Level The Weather First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Spanish Level 1 Greetings Vocabulary 1. Greetings Build into daily routines starting with Hola and Adiós and then gradually adding in more vocabulary.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 1 Greetings.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Which season do you think is represented by each picture?
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
Hoy es lunes el veinticinco de febrero
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
8 de febrero de 2017.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
blanco rojo verde azul.
JEOPARDY Spanish Review
Las Palabras Interrogativas
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
El tiempo Weather #onfleek.
Descripción Formas y colores
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
EL TIEMPO.
Mi ciudad.
Los animales de Australia
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
By the end of this lesson you will be able to:
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Bellwork Bellwork: Activity 33 on page 101.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Weather expressions El tiempo.
Las Palabras Interrogativas
Development of the concert programme
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
[C] Notas: Describing the Weather
To insert audio you need to be on that slide
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hoy es miércoles el once de marzo. Le plan! Vocabulario juego Escuchar Escribir Llueve El gol! Los colores

La próxima semana, lleva un calcetín por favor!

Y una tableta si tienes…

The rain in Spain… Snow in Spain… Está lloviendo - It is raining Llueve - It is raining Lluvia (f) = rain Snow in Spain… Está nevando - It is snowing Nieva - It is snowing Nieve (f) = snow

¿Qué tiempo hace?

¡Hay tormenta!

¿Qué tiempo hace?

Hace calor.

¿Qué tiempo hace?

Llueve

¿Qué tiempo hace?

Está nevando / Nieva

¿Qué tiempo hace?

Hace sol / Hace buen tiempo It’s the Isle of Harris in Scotland. ¡Es la isla de Harris en Escocia!

¿Qué tiempo hace?

Hace viento It’s the Isle of Harris in Scotland.

¿Qué tiempo hace?

Esta nublado It’s the Isle of Harris in Scotland.

¿Qué tiempo hace? Sounds!

¿Qué tiempo hace? ¡Fenomenal! Hay tormenta! ¡Excelente! Llueve! 1. ¡Fenomenal! Hay tormenta! 2. ¡Excelente! Llueve! 3. ¡Muy bien! Hace viento! ¡Fantastico! ¡Nieva! 4. 5. ¡Si! Hace frío! ¡Qué guay! Hace buen tiempo! 6.

Hace buen tiempo It’s nice Hace calor It’s hot Hace frío It’s cold Hace mal tiempo It’s not too good Nieva It’s snowing Está nevando It’s snowing Llueve It’s raining Está llovendo It’s raining Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny Está nublado It’s cloudy Hay tormenta It’s stormy

¿Te gusta cuando…? Me encanta cuando… Me gusta cuando… No me gusta Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta cuando… Odio cuando…

For Early/First Level, start with about 5 only and work your way up to all the colours!

Escuchad y mirad los colores en español…

Escoged Choississez means choose el color

violeta

blanco

rojo

verde

rosa

gris

negro

marrón

amarillo

azul

naranja

¿De qué color es? What colour is it?

Es azul

Es blanco

Es rojo

Es verde

Es amarillo

Es rosa

Es negro

Es naranja Note that you pronounce the T on the end of C’est when it’s followed by a vowel!

Es gris

Es violeta

Es marrón

¿De qué color es? Look at the colours and ask the class, “¿De que color es?” for each of them. The pupils should then respond with “Es____ and the correct colour.

Es verde!

Es rojo

Es amarillo

Es marrón

Es negro

Es azul

Es rosa

Es violeta

Es blanco

Traedme… For this activity, put pupils into rainbow groups by giving each pupil a card which is either blue, red, green or yellow and asking them to form a group with 4 colours. They can also say their colour as they are moving around the class. Ask them to introduce themselves using Buenos días etc. Then teacher asks a different colour each time to bring them an object of a colour. E.g. La persona roja, traedme un objeto azul!

Traedme Traedme un objeto means “Bring me an object” Pupils work in teams/cooperative groups Teacher calls out “Traedme un objeto” and adds a colour onto the end e.g. Traedme un objeto azul The pupils must race to give the teacher something that colour. You can ask pupils to then say what colour it is e.g. Es rojo. Pupils can also then take a turn of asking others to “Traedme un objeto….!”

Los grupos del arco iris Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

Mi color preferido es el…. Saludos en grupo. Buenos días ¿Qué tal? Me llamo… Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “¿De qué color es ?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour. Mi color preferido es el….

Traedme un objeto de color…. Apportez-moi means bring me. The teacher asks one colour of person in each group to bring here un object and then adds a colour. Each team gets a point for whatever the deliver of that object.

¿Qué hace falta? ¿Qué hace falta? means what’s missing? Pupils look at the colours on the following slides, close their eyes, teacher moves the slide on and one colour will disappear. Pupils then open their eyes and have to say which colour is missing. You can then get pupils to do the same activity in their groups.

Mirad los colores. Cerrad los ojos. Abrid los ojos. ¿Qué hace falta? Qu’est-ce qui manque means What is missing? ¿Qué hace falta?

Choississez means choose

¡Si, es el azul! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el rosa! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el rojo! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el naranja! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el negro! Choississez means choose

Choississez means choose

Si, es el verde! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el blanco! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el violeta! Choississez means choose

Choississez means choose

¡Si, es el marrón!

Choississez means choose

¡Si, es el gris!

¡Ahora tú! To you now! Pupils can now place this in groups.

Pon la tarjeta en el centro de la mesa To you now!

Tres personas cierran los ojos Three people in the group close their eyes.

Una persona toma una tarjeta One person removes a card.

¡abrid los ojos! Open your eyes.

¿Que hace falta? What’s missing. The others should then try and guess!

Pon las tarjetas en el centro de la mesa Put the cards back into the centre of the table.

Escuchad los colores… The teacher says a colour.

¡Golpea el color sobre la mesa! Pupils have to slap the colours as they hear them.

Un arco iris The Spanish version of the rainbow song, sung to the same tune.

Rojo, amarillo, rosa y verde, naranja, violeta y azul. Conozco los colores, Todos los colores De mi arco iris Conozco los colores (I know the colours), todos los colores (all the colours) De mi arco iris (of my rainbow)

y y y y y Conozco los colores, Todos los colores De mi

Song without the words

¿Qué color te gusta? Asking the class their opinions on colours. Finish the sentence on each slide. You can play this as corners by putting up opinions in corners of the room and then asking pupils to move to an area of the room which matches their opinion of that colour.

¿Qué color te gusta? Which colours do you like? The following slides are 1st Level Vocabulary

¿Te gusta el azul? Do you like blue? The colour can be swapped for any other colour to change the question.

Me encanta el azul! The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. J’adore le vert!

Me gusta el amarillo. The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. J’aime le rose.

No me gusta el rosa. The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. Je n’aime pas le violet

¡Odio el naranja! The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. Odio el naranja

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta odio

¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta odio Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta odio

Me encanta el rojo…. pero… …prefiero el amarillo.

Class colour survey Pupils can practice asking ¿Te gusta… …+ a colour? by surveying each other around the class. This can then be linked to creating a graph, tally marks etc. ¿Qué color te gusta…? Means which colour do you like? And could be used as a title for a graph. ¿A cuántas personas les gusta el amarillo? = How many people like yellow

Brain Training – Los Colores

Brain Training! Challenge: say the colour that the word is written in, and not the word itself!

rojo

negro

verde

rosa

gris

azul

amarillo

marrón

azul

naranja

rojo

blanco

verde

rojo

amarillo

negro blanc

amarillo

marrón

azul

verde

blanco

gris

rojo

naranja

rojo

violeta

azul

amarillo

negro

blanco

gris

rojo

violeta

Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings.

Globos globos globos – song about balloons and colours. http://www.youtube.com/watch?v=0cPTvIN3LvU

ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

Juego de colores http://www.bbc.co.uk/schools/primarylanguages/spanish/all_about_me/games/magic_cards_colours/

¡Adiós!