Expectations – before we begin

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Advertisements

Walt: La vida sana HEALTHY EATING
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Los saludos Greetings.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá 145
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es miercoles el 6 de enero
Capítulo 3A Quadrants Review Tx pá
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Español 1 9 de diciembre de 2016.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
April 8th “C day” classes (45 min.)
Español 1 29 de marzo de 2017.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Greetings and Funcional phrases. 6 de septiembre del 2017
Principio Desayuno Almuerzo Me gusta________ No me gusta_________
Hoy es martes el 17 de enero
Discussion Voice Activity 1.03
ME GUSTA SONG:
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Begin the “Conversation Questions”
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Hoy es _____, ____de noviembre
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
¿Qué te gusta hacer cuando….?
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
1.12 Repaso 2 de septiembre.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Saquen la hoja de práctica
¿Qué te gusta más? What do you prefer?
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!

CHAmPs Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk

CHamps Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

champs Activity Whole class Partner / small group Independent

champs Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

Champs Participation Your best effort –(singing along) Listening with eyes and ears Reading and writing

champs SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

¡Buenos días! ¡Buenas tardes! Kinder song https://www.youtube.com/playlist?list=PLIeDm52 ZO8_z5KWdXqM3F4qswxQDNqTL7

¿Cómo te llamas? K-2 ¿Cómo te llamas tú?

CHAmPs Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk

Conversación Estudiante 1: Hola. Me llamo Noah. ¿Cómo te llamas? Estudiante 2: Me llamo Samantha. Estudiante 1: Mucho gusto, Samantha. Estudiante 2: Mucho gusto, Noah.

¿Qué día es hoy?

los meses del año

La comida

Food Paso 1: Repeat each word after the teacher. Color the picture of the food shown on the slide.

queso

ensalada

pan

papa

jugo

leche

pollo

naranja

worksheet Paso 2: Listen to the words that the teacher says. Circle the picture that shows the meaning of each word.

Paso 3 – Draw a picture of a food or drink from the vocabulary on your whiteboard. Your partner has to guess what it is by saying the word in Spanish.

Worksheet Paso 4: Choose the foods and drinks you like. Cut and paste them on to the plate on the back of your worksheet.

bingo

Queso pan ensalada papa jugo NARANJA leche pollo