Los Adjetivos Possessivos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Indirect Object Pronouns
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Saber y Conocer Page Saber and Conocer both mean: O To know.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Definite and Indefinite Articles
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Short and Long forms of the Possessives with de+ noun/pronoun for clarity.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hace + Time Expressions
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Complementos Directos Direct object pronouns. What is a direct object?  Answers the question who? or what? in a sentence  How do you find it?  Look.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
En la Ventana. This screen is now a window!!! (a Ventana) How do you feel when you look out the “window”?
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
DO NOW: Solve each math problem
El verbo venir.
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
{ Los Adjetivos Posesivos Gramática del Tema 2A.  ¡No te olvides de sacar apuntes!  Puedes pausar, parar o ir atrás en el video.  Tienes que rellenar.
CORNELL NOTES: DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES Se ň orita Gondocs Espa ň ol 2 9/19/11.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
1. What is a regular verb? 2. What makes a verb an irregular verb?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Question Formation Español Uno.
Los Adjetivos Posesivos
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Cómo responder a las preguntas
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Pronombres Posesivos Capítulo1-Lección 3.
Yo fui de vacaciones en Chile.
Using the Present Subjunctive
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Telling at what time something happens
Hace + time expressions
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Question Formation Spanish I Page 52.
Español 1 El 19 de agosto.
Asking Questions ☺.
Whiteboard Game Juego de Pizarra.
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Transcripción de la presentación:

Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!

Instrucciones: Look at each photo and ask if the item belongs to the person indicated. Respond to the question with the answer (in parenthesis) Write both the long and short form of the question Write the long form in the answer. The first slide is an example.

Ejemplo: Tú (no) Forma Larga: ¿Es el bolígrafo tuyo? Forma Corta: ¿Es tu bolígrafo? Respuesta: No, no es mío.

#1: (sí) nosotros

#2: él (no)

#3: Yo (no)

#4: ellos (no)

#5: vosotros (sí)

#6: ella (no)

#7: Tú (no)

#8: Usted (sí)

#9: nosotros (sí)

#10: Ustedes (no)

#11: él (sí)