Scientific Method- Steps followed by scientists to find the answer to a scientific problem. Método Científico- pasos seguidos por los científicos para.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los pronombres del complemento directo. Los complementos directos Direct object NOUNS can be replaced by Direct object PRONOUNS To find the DO Noun in.
Advertisements

5 th Grade Science Fair What is a science fair? J. Glenn Edwards will be hosting a science fair, and your child will be participating! Each.
Writing A Lab Report.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Pecan Creek Science Fair Thursday, February 10 th 2011.
DEFINITION OF A ELLIPSE STANDARD FORMULAS FOR ELLIPSES
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
MÉTODO CIENTÍFICO SCIENTIFIC METHOD. Observación Observation Scientists use observation skills to identify which problems they would like to solve Simply.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?. Reto: 7 En muchas ocasiones la información proporcionada en una tabla es tan singulares o importante que se decide.
Método Científico. O Observación – Utilizar los sentidos para recopilar información O Problema– Observaciones que le lleva a una pregunta para responder.
El Método Científico.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
Título del proyecto científico
AIM: How Do Scientists explain and support the theory of evolution
Question Formation Español Uno.
Verbs that are also called
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Gráficos ¿Cómo aplicamos los gráficos?.
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
Método Cienítifico.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
Double Object Pronouns
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
First Grade Dual High Frequency Words
Saquen los apuntes, por favor.
Pasos del Método Científico
Graficos ¿Còmo aplicamos los gràficos?.
Youden Analysis. Introduction to W. J. Youden Components of the Youden Graph Calculations Getting the “Circle” What to do with the results.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
MÉTODO CIENTÍFICO.
Fish is Fish by Leo Lionni.
La Investigación Científica
. Georgia Parent Survey:
Pasos del Método Científico
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
The present tense of ir and jugar
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Expresiones con tener.
Forming questions.
UNIT 0: SCIENTIFIC KNOWLEDGE
Science Fair Project Proyecto de la Feria de Ciencias
Kindergarten Spanish High Frequency Words
SABER y CONOCER P.56 Realidades 2.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
ACHIEVING SUCCESS IN THE SCIENCE PROJECT
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Question Formation Spanish I Page 52.
Development of the concert programme
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Using Adjectives as Nouns
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1.
SABER vs CONOCER Sr. Portillo Español 1, 2 y 3.
-original PowerPoint by Mrs. Shirley of Broken Arrow, OK
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Scientific Method- Steps followed by scientists to find the answer to a scientific problem. Método Científico- pasos seguidos por los científicos para encontrar la respuesta a un problema científico.

Observation- To use the senses or instruments to gather information. Observación - utilizar los sentidos o instrumentos para recopilar información. Inference- Conclusion made from known facts. Inferencia – conclusión basada de hechos conocidos o infomacion ya recopilada.

SCIENTIFIC METHOD STEPS: Problem/ Problema Observation/ Observacion Research/ Investigacion Hypothesis/ Hipotesis Experiment/ Experimento Results/Data Resultados/ Datos Conclusion

Problem/ Problema Question that the scientist is trying to answer. Pregunta que el científico está intentando responder.

Hypothesis/ Hipotesis Educated Guess Suposicion

Experiment-procedure or steps Experimento- procedimiento o pasos Un experimento controlado debe tener por lo menos dos grupos: el grupo de control: todas las variables se mantienen constantes. El grupo experimental: sólo una variable es modificada o manipulada. Esta variable se llama variable independiente. El resultado medido es la variable dependiente. A controlled experiment must have at least two set ups: 1) The control group: All variables are held constant. The experimental group: Only one variable is changed or manipulated. This variable is called the independent variable. The measured result is the dependent variable.

RESULTS (Data)/ Resultados (Datos) Observaciones Escritas Apuntes cuadros tablas y gráficos (¿por qué se organizan los datos en tablas y gráficos?) Written records of observations Notes Pictures Tables and Charts (Why do we organize data in tables and charts?)

Conclusion Resume el análisis de los datos y proporciona la respuesta al problema científico. Summarizes the analysis of the data and provides the answer to the scientific problem.

Theory/ Teoria explanation or model that covers a substantial group of occurrences in nature and has been confirmed by a substantial number of experiments and observations. It can be modified as more information becomes available. explicación o modelo que cubre un grupo substancial de ocurrencias en naturaleza y ha sido confirmada por un número considerable de experimentos y observaciones. Puede modificarse cuando se disponga de más información.

Como se puede mejorar la validez de un experimento? Aumentar el tamano de la muestra. Repetir el experimento