Saludos, números y abc’s

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Advertisements

Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”? 2) What does it mean to “conjugate” a verb? 3) What does the verb “ser” mean in English? 4) What are the proper.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Lunes/Monday Español 2.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Para hacer ahora 1) What is an “infinitive”?
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
ConjugateNumbers Grammar Vocab 2Vocab 1Sorpresa.
Teacher notes For this practice, give each student a white board & a marker. White boards can be made by putting a piece of white printer paper into.
Communicative Objective:
¡buenos días!.
Day 12 Exploratory 7 de octubre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Tema 4: La ciencia y la tecnología
Hay… There is… Un gato.
Development of the concert programme
Poster project.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Que hora es? What time is it?.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Saludos, números y abc’s 25 de agosto

Hola, mucho gusto, me llamo… Soy de… ¿De dónde eres? Saludos

You will each have a script and a strip of paper indicating which character you are ( keep this a secret) The object of this activity is to find the character that I assign you (given on a separate piece of paper) You must follow the script and you cannot end the conversation if they are not the person you are looking for… just because you are not looking for them, does not mean they are not looking for you Buscando a …

Lección de geografía

Using the phrases from the script, create 2 different small conversations using the following characters: Ana (México), Victoria (Colombia), Max (Ecuador), Manuel (Estados Unidos) Enunciados

You will be writing the names of 5 of your classmates phonetically Ex. Ah-eneh-Ah (Ana) Deletear los nombres

909-888-7777 Ex. Nueve cero nueve- ocho ocho ocho- siete siete siete 999-887-6666 871-452-3455 123-467-8690 Números de teléfono

Competencía I will split you into groups The group that gets the most number of correct answers wins! Competencía