Capítulo 5: Los pasatiempos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo cinco Estructura Tomen apuntes. Hoy vamos aprender Futuro de los verbos regularesFuturo de los verbos regulares Ir a + infinitiveIr a + infinitive.
Advertisements

El Futuro.
Comparativo y Superlativo Comparing people & things
Los Pasatiemos Capitulo 5 By Megan Husk. Chess El Ajedrez El Tablero Game Board Las Damas Checkers.
El comparativo y superlativo
Llenar un crucigrama El juego de video La noria.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Vocabulario Capitulo Cinco Los Pasatiempos (Pastime, Hobby) By: Jadale, Lathan, Kevin, Kelsey, Tori, and Oliva.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Calentamiento Hoy es viernes, el 22 de febrero What are comparatives and superlatives? Give an example. – She is taller than her brother. (comparative)
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
Por: Martha Abeille 1. MEANING 3. USES OF “IR” 4. PRACTICE 2. CONJUGATION.
EL FUTURO ESPAÑOL3 Captain Bonnin. THE NEAR FUTURE The near future is used to talk about something that is going to happen. It is formatted the following.
Vamos a ver... Carmen will study at the library for many hours this weekend. Carmen estudiará en la biblioteca por muchas horas este fin de semana.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Y7 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
Los Adjetivos Posesivos
El Futuro.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
THIS WILL BE COLLECTED AT THE END OF THE PERIOD.
Subject Pronouns and Ser
Spanish III/ IB Sra. Blanco
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
IR – to go.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Comparatives & Superlatives
El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
Los pasatiempos. Los pasatiempos Los pasatiempos y hobbys el tablero la ficha el ajedrez el dominó.
El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
First Grade Dual High Frequency Words
REPASO E ¡Así se dice! Repaso E Saber v. Conocer and the personal a.
El presente en -AR Today you will learn:
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Ir + a with infinitives.
¡Los Adjetivos!.
El Futuro SIMPLE.
Día número 61 Español 1—Acelerado
El futuro What? How? Examples Practice.
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
The verb IR.
Subject Pronouns and Ser
jueves, el ocho de febrero
El futuro español 2, unidad 5.1 p. 334.
El futuro Future tense.
Con el Sr. Rivera.
Ch. 5 – Los pasatiempos Palabras 1.
Día número 60 Español 1—Acelerado
Subject Pronouns and Ser
4.7 invitations, ir+a+inf..
Regular verbs, tener, estar, ir
Subject Pronouns and Ser
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
APUNTES: EL FUTURO pág. 1/2
INFINITIVE VERBS PHRASES
Teach me how to conjugate
El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
What subject pronoun would you use to talk about these people?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
The Future Tense p. 157 Avancemos 3.
The Future Tense.
IR + a + infinitive The simple future.
Comparativo y superlativo
Transcripción de la presentación:

Capítulo 5: Los pasatiempos Español 3

El vocabulario nuevo el pasatiempo el hobby** el ajedrez el tablero las damas el dominó la ficha la sala de juegos el futbolín

pasar el tiempo el/la coleccionista el campeón, la campeona el juego de video coleccionar sellos coleccionar monedas llenar un crucigrama

el parque el bote el mono la jaula la boletería el tiovivo el caballito la montaña rusa la noria el mimo el payaso el payaso el globo el helado la piragua el zoológico el parque de atracciones

dar un paseo remar por el lago hacer cola caminar por la senda delante de detrás de al lado de a la derecha a la izquierda listo la fila la entrada

Las pistas una persona quien gana todos los partidos de un juego las dos partes de un juego un juego pequeño de fútbol un lugar donde juega al juego de video tres juegos diferentes una cosa que una persona hace en su tiempo libre (dos opciones) dos cosas un coleccionista colecciona

El futuro The future tense is used to tell what WILL take place in the FUTURE. To form regular verbs, add the FUTURE endings to their INFINITIVE forms.

El futuro é emos ás éis á án Ej. Mañana jugaré al ajedrez. Ej. Tú me verás jugar, ¿no? aprender aprenderé aprenderemos aprenderás aprenderéis aprenderá aprenderán

Práctica… En dos días Uds. _____ (ir) al parque de atracciones. Form the future tense. En dos días Uds. _____ (ir) al parque de atracciones. Mañana yo _____ (jugar) las damas. Teodoro _____ (ganar) el juego video. Next week we will eat snow cones. You guys will visit the zoo. Will you (fam.) get on the Ferris wheel with me?

Repaso Make verbs charts for “ganar” and “perder” in the future tense.

Cuadernito: ¿Qué harás? Answer the question: ¿Qué harás este fin de semana? Write 5 complete sentences. Each sentences should be at least 6 words long and use a different verb.

Más sobre el futuro… We have already learned the near future: ir + a + infinitive In everyday conversation, this is used more frequently than the future tense. Ej: Este verano voy a viajar a Europa. Ej: ¿Me vas a escribir?

Práctica: ir + a + infinitive Nosotros _____ a ir a la playa este fin de semana. ¿A qué hora _____ a salir tú? Elena y Roberta _____ a estudiar en Salamanca. I am going to play chess at 1:00. You (form.) are going to eat at the zoo. Ya’ll are going to take a walk.

Complete with either the future or near future. Más práctica Complete with either the future or near future. I will play dominos tomorrow. We are going to go to the park Monday. Juan and Sara will talk on the phone. I am going to go to the beach.

Escribe las oraciones en español. Práctica Escribe las oraciones en español. They are going to study for their exam. You (formal) will see the clown tomorrow. You guys will talk with the teacher next week. We are going to go to the amusement park this summer.

Put into the future or near future tense. Práctica Put into the future or near future tense. I will go to the amusement park tomorrow. We will talk to the clowns. You guys will eat a snow cone. You (form.) will use the roller coaster. Juan and Anita are going to play foosball.

Comparativos y superlativos To compare people or things in English, you add “–er” to short adjectives or put “more” before long adjectives. Ej. She is taller than her brother. Ej. She is more intelligent than her friend. These are called COMPARATIVES.

To form Spanish comparatives: Put “más” before the adjective/adverb. Put “que” after the adjective/adverb. Ej. Ella es más alta que su hermano. Ej. Ella es más inteligente que su amigo.

A SUPERLATIVE is used to describe “the most A SUPERLATIVE is used to describe “the most.” To form a superlative in English, you add “–est” to short adjectives or put “most” before long adjectives. Ej. She is the nicest of all. Ej. She is the most intelligent in the class.

To form a Spanish superlative: Start with the appropriate definite article (el, la, los, las). Add “más” with the adjective Put “de” after the superlative. Ej. Ella es la más simpática de todas. Ej. Ella es la más inteligente de la clase. “Best” superlatives use “mejor.” Ej. Él es el mejor estudiante.

The adjectives “mayor” and “menor” most often refer to age. Ej. Yo soy mayor que mi hermana. Ej. Mi hermana es la menor de la familia. Remember when pluralizing, add “–es” to an adjective that ends in a consonant. Ej. mi mejor amigo mis mejores amigos

Put the following sentences into Spanish. Práctica Put the following sentences into Spanish. The roller coaster is more expensive than the Ferris wheel. Video games are more difficult than checkers. The monkey is the funniest of the animals. My dad is older than my mom.

Put the following sentences in Spanish. Práctica Put the following sentences in Spanish. Chess is more boring than a crossword. Clowns are more interesting than mimes. My brother is younger than my sister. Our Spanish class is the best Spanish class in the school.

Ensayo: Este verano haré… Write a paragraph with a minimum of 7 complete sentences describing your plans for this summer. Include 5 different future tense verbs. Sentences should have a minimum of 8 words. Grammar and spelling are very important! You will be reading your paragraph to Srta. tomorrow. Bonus points for memorization!

Describe la foto

Describe la foto

Describe la foto

¡Una fiesta! ¿Qué? ¿Quién? ¿Dónde? ¿Cuándo? ¿Por cuánto tiempo?

Mi hobby favorito: Ronald de Venezuela ¿Qué instrumento toca? ¿Cuántos días toca? ¿Toca para conciertos grandes o pequeños? Escribe 2 cosas más que a él le gusta hacer. ¿Y tú? http://www.laits.utexas.edu/spe/vid/adv13b.html

Juego de dados Dado 1 Dado 2 ustedes Juan y yo vosotros tú yo María jugar caminar beber ver ir visitar