El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Advertisements

Spanish Second Level Likes and dislikes Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Hoy es lunes el dos de junio. Le plan! 1.vocabulario 2.Actividades 3.Pasaportes 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
Spanish Level 2 Talking about yourself and others.
Spanish Level 1 Greetings.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish Second Level Likes and dislikes.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
Hoy es miércoles el once de marzo.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Question Formation Español Uno.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es … ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
8 de febrero de 2017.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Escribe the correct translation of each phrase
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
Subject Pronouns and Ser
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
A pronoun is a word that takes the place of a noun.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Mi ciudad.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Subject pronouns.
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Using Verbs.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Question Formation Spanish I Page 52.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar Hoy es … El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

Talking about yourself and others

Vocabulary Talking about yourself and others. At Level 2 there is a progression onto talking about others and self. ¿Como te llamas? What are you called? Me llamo… I am called... ¿Como se llama? What is his/her name? El se llama… He is called… Ella se llama… She is called… ¿Quien es? Who is it? Es... It is... ¿Cuantos años tienes? How old are you?  Tengo___años. I am __ years old ¿Donde vives? Where do you live? Vivo en Edimburgo. I live in Edinburgh En Escocia in Scotland

¡Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo…

Haced un círculo… …en orden alfabético.

Dejed la conversación en orden. Me llamo Hola Adios Así Así Qué tal

¡Hola. ¿Qué tal. / ¿Cómo estas ¡Hola! ¿Qué tal? / ¿Cómo estas? Fenomenal / muy bien/ bien /así así / fatal ¿Y tú? ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¡Adios!

Decidid la pronunciación. Me llamo Hola Adios Así Así Qué tal

¡Hola. ¿Qué tal. / ¿Cómo estas ¡Hola! ¿Qué tal? / ¿Cómo estas? Fenomenal / muy bien/ bien /así así / fatal ¿Y tú? ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¡Adios!

¿Cómo te llamas? What is your name?

Me llamo… My name is.. Pupils can choose a name for the penguin.

¿Dónde vives?

Vivo en Edimburgo.

Vivo en Edimburgo en Escocia.

¿Dónde trabajas?

Trabajo en Canal View Primary School.

The Ambassador’s Reception Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿Donde vives? Vivo en… ¿Donde trabajas? Trabajo en Canal View primaria ¡Mucho gusto!

Los colores azul rojo verde naranja

Los grupos del arco iris Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “¿Que color tienes? and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour. ¿Que color tienes? Rojo

Sentaos en grupo Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

Presentamos… Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿Donde vives? Vivo en… ¿Donde trabajas? Trabajo en Canal View primaria ¡Mucho gusto!

¿Cómo se llama? What is his name?

Él se llama Javier His name is Javier

¿Cómo se llama? What is her name?

Ella se llama María Her name is Maria. (Ella = eh – ya. Double l makes a y sound in Spanish)

¿Quién es? Who is it?

¡Es Javier! It is Javier

¿Cuántos años tienes? How old are you?

Tengo 9 años I’m 9 years old.

¿Y tú?

Tengo 10 años

Embedding the language You can use age to ask someone’s age whenever it’s their birthday. Use both age and where you live when you’re doing the register. I take an active part in daily routines, responding to instructions which are accompanied by gesture and expression. MLAN 2-01b

Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. .

¿Cómo se llama? Listening and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Como se llama?” before each image is revealed. In their team, they agree who it is and write on a mini whiteboard. ”El se llama… or “Ella se llama..” followed by the celebrity’s name. The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a

Eligid a un amigo Eligid a otra pareja Sentaos en grupo. ¡Parad! In this activity, pupils work in cooperative learning groups to guess the name of the celebrity while practising the new phrases for level 2 – Él se llama/ ella se llama. Stop, find a friend, do your introductions, choose another pair, sit in a group. Sentaos en grupo.

Eligid un nombre para el grupo Eligid una acción para el grupo Choose a name for your group. Choose an action for your group.

Él se llama… His name is…/ Her name is… Ella se llama…

Mirad las imagenes Levantad la mano “Él se llama…” Escribid y Decid… Look at the images, put your hand up and say “His name is…” or “Her name is…” There are only a couple of examples on here. Game could be continued by pupils drawing a celebrity and pupils say “El se llama” or “Ella se llama”. “Ella se llama…”

¿Cómo se llama? Her name is Queen Elizabeth

Ella se llama Queen Elizabeth. Her name is Queen Elizabeth

¿Cómo se llama? What is his name? El se llama David Beckham

El se llama David Beckham. What is his name? El se llama David Beckham

¿Cómo se llama? What is his name? El se llama David Beckham

El se llama Brad Pitt. © 2009 by SpreePix MediaIMG- _8313 - Brad Pitt What is his name? El se llama David Beckham © 2009 by SpreePix MediaIMG- _8313 - Brad Pitt

¿Cómo se llama? © 2013 by Melissa Rose What is his name? El se llama David Beckham © 2013 by Melissa Rose http://www.flickr.com/photos/98388875@N03/11490119034/

Ella se llama Miley Cyrus. What is his name? El se llama David Beckham © 2013 by Melissa Rose http://www.flickr.com/photos/98388875@N03/11490119034/

¿Cómo se llama? © 2011 SonyMusic What is his name? El se llama David Beckham © 2011 SonyMusic

El se llama Olly Murs © 2011 SonyMusic What is his name? El se llama David Beckham © 2011 SonyMusic

¿Cómo se llama?

Ella se llama Emma Watson.

¿Cómo se llama?

El se llama Prince William.

¿Cómo se llama?

¿Cómo se llama?

¿Cómo se llama?

¿Cómo se llama?

¿Cómo se llama?

Aims To learn the personal pronouns. To learn the verb tener To practice colours and pets with the verb tener.

Pronouns Yo I Tú/ usted(formal) You Él/ella/ He/she/it Nosotros/nosotras(f) We Vosotros/ustedes You (plural) Ellos/ellas They you don’t always need to use the subject pronoun in Spanish as the ending of the verb tells you who is doing the verb. Tengo = I have Tienes = you have

El canción de pronombres https://www.youtube.com/watch?v=2uOIhdYAOTY

La chanson des pronoms Link to youtube cliphttps://www.youtube.com/watch?v=icSZCYxSN5s

Yo I Tú/ usted(formal) You Él/ella/ He/she/it Nosotros/nosotras(f) We Vosotros/ustedes You (plural) Ellos/ellas They Use pointing actions like a DJ to help learn the pronouns Can you think of a catchy tune or well known song that pupils could sing this along to?

Cantarlo por la clase cuando estáis listo. Trabajad en tu grupo Cantarlo por la clase cuando estáis listo. Practicad un canción de pronombres

¡Adiós!