¿Lo Pasaste Bien? Learning Objectives By the end of the lesson…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Be able to answer questions on a holiday, using the past tense.
Advertisements

Be able to answer questions on a vacation, using the past tense.
Aims and objectives: To recognise and use the different forms of the verb “Ir”. Say or ask where you, or someone else, are going.
Las vacaciones y el pretérito en -AR. Las vacaciones.
¿Adónde vas? Goles: To recap the 2 past tenses and present tense Using the immediate future to talk about future holiday plans.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
¿Adónde vas? Talking about places in town and using the near future tense.
Match the English to the Spanish
Saying what you are going to do at the weekend.
¿Qué hiciste durante tus vacaciones? Fui a España y me alojé en un hotel. Nadé en el mar durante el día y bailé en la discoteca con mis amigos por la noche.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Gramática 2.2 & 3.2 El preterito
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
This powerpoint can be found on the VLE. Tus Vacaciones.
Learning Objectives To be able to write a postcard describing where you went, what for and who with on the weekend Past Tense of “ir” – to go Grammar:
Translate the following into Spanish ACTIVIDAD 1: Vocabulario 1. jazz1. 2. electronic music2. 3. rock3. 4. sixties music4. 5. latin music5. 6. classical.
Memory Game Here are some of the key words we learnt over the last few lessons. You will then need to recall them from memory in a limited time in your.
Starter: Review of Preterite Con tu compañero, completa el parrafo. All verbs are in the YO form. El sábado pasado ________(ver) la television todo el.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
This powerpoint can be found on the VLE: Mi Ordenador Learning Objectives To be able to say what you use your computer for By the end of the lesson…
Los Objetivos  Students will be able to describe what they did in the past using “AR” verbs conjugated in preterit tense (yo form).  Students will be.
¿Qué hiciste en tus vacaciones? El año pasado fui a España con mi amigo. Málaga En 2001 Del 1 al 15 de agosto Fuimos para quince días. Fuimos a Málaga.
The Preterite/El Pretérito Ven Conmigo– capítulo 2 paso 2.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
The Preterite Tense Spanish 1 – 6.2.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 21 de septiembre
calcula ¿Qué hiciste durante las vacaciones? 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8=
The Preterite Tense (El Preterito)
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es jueves el 14 de abril Today is Thursday, April 14
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
En El Pueblo.
The Preterite Tense for regular AR verbs
Hoy vamos a .. repasar los países
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing”
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Preterite Tense.
El presente en -AR Today you will learn:
Ir + a with infinitives.
(Could be a holiday in the UK or abroad.)
Jueves, el 19 de enero LT: I can use –ar verb endings in the preterite
Spanish II (9-12) Elizabeth Vaughn
Saying what someone likes
You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Assign the sentences to the correct picture
Take notes and complete ACTS on p.224
The present tense of ir and jugar
Riesgos El Fin de Semana.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
noches camas mar para habitación reservar julio ducha
miércoles, 29 de junio Título: Fui (I went) + Fuimos (We went)
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Preterite –ar verbs 6.2.
Write these words and match the school subjects with the objects.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Hoy vamos a… Conversar, escuchar, memorizar, pensar.
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
(yo) nado = I swim (yo) bailo = I dance (yo) canto = I sing
Spanish II (9-12) Elizabeth Vaughn
L.O.: To revise the module BLP: Revising Comm: Reading
Hoy vamos a… aprender el presente, el pasado y el futuro de 6 verbos
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Transcripción de la presentación:

¿Lo Pasaste Bien? Learning Objectives By the end of the lesson… To be able to say what you did on holiday using the PAST Tense By the end of the lesson… You will know some expressions to describe what you did on holiday You will know how to form “AR” verbs in the Past Tense You will have completed a listening exercise. You will have completed a reading and writing task to show your learning.

You’re the Question ¿Dónde fuiste ? Fui al centro comercial ¿Con quien fuiste? Fui con mi hermana ¿Cuando fuiste? Fui el sabado por la noche Fui a jugar al futbol ¿A que fuiste?

Do you remember how to say these?

nadé en el mar me desperté temprano descansé compré zapatos me acosté tarde viajé en autobus me alojé en un hotel saqué fotos nadé en el río visité el estadio tomé el sol jugué al futbol

nadé en el mar me desperté temprano descansé compré zapatos me acosté tarde viajé en autobus me alojé en un hotel saqué fotos nadé en el río visité el estadio tomé el sol jugué al futbol

nadé me levanté ______ en el mar ___________ temprano compré descansé ________ zapatos me acosté viajé __________ tarde _______ en autobus ________ en un hotel me alojé saqué ______ fotos visité ______ el estadio nadé ______ en el río _____ el sol tomé jugué _____ al futbol

nadamos en el mar despertamos temprano compramos zapatos descansamos acostamos tarde alojamos en un hotel viajamos en autobus sacamos fotos jugamos al futbol nadamos en el río visitamos el estadio tomamos el sol

-ó -aste -é -ó -aron -amos -asteis 34 34

35 35

36 36

37 37

“AR” Verbs – Past Tense bailar to dance I danced bail You danced He/She danced We danced They danced é aste ó amos asteis aron

“AR” Verbs – Past Tense bailar to dance I danced bail You danced He/She danced We danced They danced é aste ó amos asteis aron

“AR” Verbs – Past Tense nadar to swim I swam You swam He/She swam We swam You swam They swam

“AR” Verbs – Past Tense tomar el sol to sunbathe I sunbathed You sunbathed He/She sunbathed We sunbathed They sunbathed

“AR” Verbs – Past Tense estudiar to study I studied You studied He/She studied We studied They studied

THEY YOU SHE HE I WE WE THEY YOU I WE I SHE YOU ALL HE I WE

Escuchar 1 p68. Escucha y escribe los dibujos en el orden correcto. 1 2 3 4 5 6 7 8 C A E H B G F D

Escuchar 1a p68. Escucha y elige los dibujos apropriados. 1 2 3 4 B B B A

A B C D

¿Como se dicen estas frases? 1. On Friday morning I went to the park to play football 1. El viernes por la mañana fui al parque a jugar al futbol 2. In the afternoon we went to the cinema to watch “The Avengers” 2. Por la tarde fuimos al cine a ver “The Avengers” 3. My parents went to the beach to sunbathe 3. Mis padres fueron a la playa a tomar el sol 4. I went to Japan in a plane with my parents. I had a great time. 4. Fui a Japón en avión con mis padres. Lo pasé muy bien. If you click on the question mark you will get the countdown music – students should try pronouncing/reading these phrases outloud within 30 seconds. 5. Me alojé en un hotel de cinco estrellas. Descansé, saqué fotos y mi hermana compró muchos zapatos. 5. I stayed in a five hotel. I relaxed, I took photos and my sister bought lots of shoes. 47

¿Adonde fuiste? Fui a España ¿Donde te alojaste? Lee este dialogo CUATRO veces con tu compañero/a ¿Adonde fuiste? Fui a España ¿Donde te alojaste? Me alojé en un camping ¿Que visitaste? Visité un castillo ¿Que tal lo pasaste? Lo pasé muy bien

¿Adonde fuiste? Fui a España ¿Donde te alojaste? Lee este dialogo CUATRO veces con tu compañero/a ¿Adonde fuiste? Fui a España ¿Donde te alojaste? Me alojé en un camping ¿Que visitaste? Visité un castillo ¿Que tal lo pasaste? Lo pasé muy bien

¿A_ _ _ _ _ f_ _ _ _ _? F_ _ a E _ _ _ _ _ Lee este dialogo CUATRO veces con tu compañero/a ¿A_ _ _ _ _ f_ _ _ _ _? F_ _ a E _ _ _ _ _ ¿D_ _ _ _ t _ a_ _ _ _ _ _ _? M_ a_ _ _ _ e_ u _ c_ _ _ _ _ _ ¿Q_ _ v_ _ _ _ _ _ _ _? V_ _ _ _ _ u _ c_ _ _ _ _ _ _ ¿Q_ _ t_ _ l_ p_ _ _ _ _ _? L_ p_ _ _ m_ _ b_ _ _ _

¿A f? F a E ¿D t a? M a e u c ¿Q v? V u c ¿Q t l p? L p m b Lee este dialogo CUATRO veces con tu compañero/a ¿A f? F a E ¿D t a? M a e u c ¿Q v? V u c ¿Q t l p? L p m b

¿Adonde fuiste de vacaciones? ¿Donde te alojaste? ¿Donde te alojaste? ¿Que visitaste? ¿Que visitaste? ¿Que tal lo pasaste? ¿Que tal lo pasaste? ¿Adonde fuiste de vacaciones? ¿Adonde fuiste de vacaciones? ¿Con quien fuiste? ¿Con quien fuiste? ¿Cómo fuiste? ¿Cómo fuiste? ¿Donde te alojaste? ¿Donde te alojaste? ¿Que hiciste? ¿Que hiciste? ¿Que tal lo pasaste? ¿Que tal lo pasaste?

mis compañeros de clase El verano pasado fui a Los Estados Unidos a España a Tailandia con mis amigos mis padres mis compañeros de clase en un hotel en un camping en un apartamento Nos alojamos compré unos recuerdos saqué fotos tomé el sol y me bañé en el mar a un parque temático a la playa a visitar un castillo/un templo Fuimos y Me gustaron Trapdoor. It’s a competitive game in pairs. Each chooses and option for each sentence in their head. One starts reading out loud, trying to anticipate the other’s choices. Each time they make a choice, the partner either nods or shakes his/her head. If the choice is wrong, play passes to the partner who starts the same process. If it is the right choice, the student gets to continue. The aim is to get to the end first. Answers don’t change, so this is also a great memory developer. la comida el calor el tráfico. las playas las discotecas los centros comerciales pero no me gustó montar en bicicleta jugar al futol hacer surfing Japón India Australia El año que viene, voy a ir a para 53

D E F G

Copia y Completa las frases con las palabras apropriadas. Pasé un fin de semana en Barcelona. ____________ en avión. _____________ en un hotel en el puerto. El sabado por la mañana _________ el estadio y la catedral. Por la tarde fui de compras. __________ una gorra y una camisa. El domingo ____________ tarde. Luego fui a la playa y ___________ en el mar. fui me alojé visité compré me desperté nadé Fui de excursión a Escocia con mis compañeros de clase. ____________ en tren y en bicicleta. _____________ en un camping. __________________temprano. ____________ en el rio y en el lago de Loch Ness. ¡Qué frio! Menos mal que no encontramos al Monstruo fuimos nos alojamos nos despertamos nadamos

¿Adonde fuiste de vacaciones? Con tu compañero/a. Haz un dialogo y escribelo en tu cuaderno ¿Adonde fuiste de vacaciones? ¿Con quien y como fuiste? ¿Donde te alojaste? ¿Que hiciste? (x3) ¿Que tal lo pasaste?

Task SUCCESS CRITERIA: De: Para: Asunto: Mis Vacaciones en.... Escribe un email a tu amigo/a Say where you went Say how you went and with who Say where you stayed Say what you did (at least 5 activities and 5 different verbs and 3 different persons) Say what you bought Say what you enjoyed and didn’t enjoy EXTRA: Say where you are going next year and to do what ( el año próximo…next year…) De: Para: Asunto: Mis Vacaciones en....

Now Complete p.37 of the Cuaderno