VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!
Estudiante 1: Lead the class
Estudiante 1 Hoy es ______________. Call on a student to answer. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.
Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.
Estudiante 3: Lead the class
Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.
Conversación Estudiante 1: ¡Hola! Me llamo Katie. ¿Cómo te llamas? Estudiante 2: Me llamo Ryan. Estudiante 1: Mucho gusto, Ryan. Soy de Idaho. ¿De dónde eres, tú? Estudiante 2: Soy de Nevada. Estudiante 1: Bueno. ¡Adiós! Estudiante 2: ¡Chau!
Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!
CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk (me gusta / no me gusta)
CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me
CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent – note taking
CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement
CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing
CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!
Los apuntes Saquen una hoja de papel y un lápiz.
¿Qué te gusta hacer? Likes or Preferences
¿Qué te gusta hacer? Me gusta… No me gusta… Create 2 columns on your paper: Me gusta… No me gusta… Me gusta… I like… No me gusta… I don’t like…
Instrucciones Write the following Spanish verbs/activities under the column ‘me gusta’ if you like to do it or ‘no me gusta’ if you do not like to do it. Write the translation next to it. Modelo: Me gusta… No me gusta… bailar- to dance jugar los deportes – to play sports
bailar
cantar
tocar un instrumento
escuchar la música
jugar los deportes el baloncesto el fútbol el fútbol americano el béisbol los videojuegos
Part 2
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!
Estudiante 1: Lead the class
Estudiante 1 Hoy es ______________. Call on a student to answer. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.
Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.
Estudiante 3: Lead the class
Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.
¿Te gusta? Answer the following with a complete sentence: Sí, me gusta _______________ Or No, no me gusta _______________________
¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…
¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…
¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…
¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…
Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!
CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk
CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me
CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent – write statements and questions
CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement
CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing
CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!
Firma aquí, por favor Paso 1: Write 4 sentences saying things you like to do. Modelo: Me gusta bailar. Me gusta cantar. Me gusta jugar el baloncesto. Me gusta escuchar la música de Twenty One Pilots.
Firma aquí, por favor Paso 2: Now, write 4 questions to ask your classmates if they like the SAME things you do. Draw a line next to the question for someone to sign their name. Modelo: (Use the same hobbies from Paso 1) ¿Te gusta bailar? _____________________ ¿Te gusta cantar? _____________________ ¿Te gusta jugar el baloncesto? ____________ ¿Te gusta escuchar la música de Twenty One Pilots? _____________________________
Firma aquí, por favor Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta bailar? Paso 3: You will ask your classmates the questions, trying to find someone that likes the same things you do. They must answer, ‘Sí, me gusta….’ If they do, you will ask them to sign your paper by saying, “Firma aquí, por favor.” Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta bailar? Estudiante 2: Sí, me gusta bailar. Estudiante 1: Firma aquí, por favor. (Estudiante 2 signs their name on your paper) Gracias. If they say, “No, no me gusta bailar.” You say, ‘Gracias’ and move on to another student until you find someone that says yes. You must answer in a complete sentence!
Present conclusions to the class Paso 4: Write at least 2 sentences concluding what you and your classmates like to do. Follow the model: (just replace the name and the activity) A Ryan y a mí nos gusta bailar. Ryan and I like to dance. A Kylie y a mí nos gusta escuchar la música. Kylie and I like to listen to music.
¡Hasta luego! https://www.youtube.com/playlist?list=PLIeDm52ZO8_znsh96cI2LN22g3tUqA-KY