VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Advertisements

Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
CAPÍTULO 2A -AR VERBS SCAVENGER HUNT. DIRECTIONS: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in the.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Expectations – before we begin
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
¡Bienvenidos al español!
HOLA.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Las estaciones.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Negatives.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Saying what someone likes
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
What You Like to do.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Spanish I 1A Writing practice
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Greetings L. Alvarado Español I
Saying what someone likes
¡buenos días!.
¿Qué te gusta hacer?.
Answer in SPANISH in complete sentences!
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Bell Work Agosto/ Septiembre.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Las salutaciones y despididas
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Gustar (To Please) like.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¿Qué te gusta hacer cuando….?
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Saquen la hoja de práctica
Talking about what you like to do
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!

Estudiante 1: Lead the class

Estudiante 1 Hoy es ______________. Call on a student to answer. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.

Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.

Estudiante 3: Lead the class

Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.

Conversación Estudiante 1: ¡Hola! Me llamo Katie. ¿Cómo te llamas? Estudiante 2: Me llamo Ryan. Estudiante 1: Mucho gusto, Ryan. Soy de Idaho. ¿De dónde eres, tú? Estudiante 2: Soy de Nevada. Estudiante 1: Bueno. ¡Adiós! Estudiante 2: ¡Chau!

Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!

CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk (me gusta / no me gusta)

CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent – note taking

CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing

CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

Los apuntes Saquen una hoja de papel y un lápiz.

¿Qué te gusta hacer? Likes or Preferences

¿Qué te gusta hacer? Me gusta… No me gusta… Create 2 columns on your paper: Me gusta… No me gusta… Me gusta… I like… No me gusta… I don’t like…

Instrucciones Write the following Spanish verbs/activities under the column ‘me gusta’ if you like to do it or ‘no me gusta’ if you do not like to do it. Write the translation next to it. Modelo: Me gusta… No me gusta… bailar- to dance jugar los deportes – to play sports

bailar

cantar

tocar un instrumento

escuchar la música

jugar los deportes el baloncesto el fútbol el fútbol americano el béisbol los videojuegos

Part 2

VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!

Estudiante 1: Lead the class

Estudiante 1 Hoy es ______________. Call on a student to answer. Ask: ¿Qué día es hoy? Call on a student to answer. Hoy es ______________.

Estudiante 2: lead the class Call on Estudiante 3 to come up.

Estudiante 3: Lead the class

Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.

¿Te gusta? Answer the following with a complete sentence: Sí, me gusta _______________ Or No, no me gusta _______________________

¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…

¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…

¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…

¿Te gusta…? Sí, me gusta… No, no me gusta… Yes, I like… No, no me gusta… No, I don’t like…

Expectations – before we begin CHAMPS = SUCCESS!

CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk

CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent – write statements and questions

CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears Reading and writing

CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

Firma aquí, por favor Paso 1: Write 4 sentences saying things you like to do. Modelo: Me gusta bailar. Me gusta cantar. Me gusta jugar el baloncesto. Me gusta escuchar la música de Twenty One Pilots.

Firma aquí, por favor Paso 2: Now, write 4 questions to ask your classmates if they like the SAME things you do. Draw a line next to the question for someone to sign their name. Modelo: (Use the same hobbies from Paso 1) ¿Te gusta bailar? _____________________ ¿Te gusta cantar? _____________________ ¿Te gusta jugar el baloncesto? ____________ ¿Te gusta escuchar la música de Twenty One Pilots? _____________________________

Firma aquí, por favor Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta bailar? Paso 3: You will ask your classmates the questions, trying to find someone that likes the same things you do. They must answer, ‘Sí, me gusta….’ If they do, you will ask them to sign your paper by saying, “Firma aquí, por favor.” Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta bailar? Estudiante 2: Sí, me gusta bailar. Estudiante 1: Firma aquí, por favor. (Estudiante 2 signs their name on your paper) Gracias. If they say, “No, no me gusta bailar.” You say, ‘Gracias’ and move on to another student until you find someone that says yes. You must answer in a complete sentence!

Present conclusions to the class Paso 4: Write at least 2 sentences concluding what you and your classmates like to do. Follow the model: (just replace the name and the activity) A Ryan y a mí nos gusta bailar. Ryan and I like to dance. A Kylie y a mí nos gusta escuchar la música. Kylie and I like to listen to music.

¡Hasta luego! https://www.youtube.com/playlist?list=PLIeDm52ZO8_znsh96cI2LN22g3tUqA-KY