English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Advertisements

Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
LANGUAGE CENSUS English Learner Advisory Committee (ELAC) CENSO DE LOS IDIOMAS Comité Asesor para Aprendices de Inglés (ELAC, por sus siglas en inglés)
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
Estrategias Claves para la Prueba CELDT
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Froylan Mendoza, M.A. in Ed Froylan Mendoza, M.A. in Ed Salón #106 (530)
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
DELAC October 22, 2009 Language Acquisition Branch.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Title I, Part A TITULO I, PARTE A
Siler City Elementary 1.
EXAMENES ESTATALES – k-12
Nancy Sedgwick Cristina Parodi-Araya
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Interactive Math Fluency Workshop
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Parental Exception Waiver for English Learners Padres Renunciacion de excepción para aprenDices de Inglés Home Language Survey Encuesta del idioma hablado.
IMPORTANT INFORMATION FOR FIRST DAY
Entrenamiento sobre el Censo de Lenguaje R30
Testing at Rolling Terrace ES
CAASPP performance data: A fresh look Judy Ivie Burton High School Datos de rendimiento: Una nueva mirada Judy Ivie Burton High School February 2016 Febrero.
English Learners: Who? Home Langauge Survey
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
PARENT WORKSHOP TALLER DE PADRES
Presented by: SJVA Counseling Team
Nancy Sedgwick Cristina Parodi-Araya
Resultados Pruebas META
RCMS ELAC ELAC de RCMS.
Distrito Escolar Unificado de Fremont
English as a second language in middle school
English Learner Advisory Committee
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Standards-based Promotion Policy
El Proceso de RFEP RFEP: Estudiante reclasificado por su dominio del idioma inglés Comité Asesor del Distrito Escolar para los Estudiantes de Inglés (DELAC)
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Enrique y María 2.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés
APRENDIENDO LCFF & LCAP Prioridades de LCAP: resultados del alumno
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Matemáticas de Secundaria
¿Cómo participará mi hijo en las pruebas estatales de ?
Raymond Cree Middle School
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Parte I, PLAN MAESTRO para Aprendices de Inglés
Transcripción de la presentación:

English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt Middle School ELAC Una presentación para el ELAC de la Escuela Secundaria Roosevelt November/noviembre 2013

Goal Meta The goal for all English Learners is to learn English and meet appropriate academic achievement standards for grade promotion and graduation. La meta para todos los alumnos en vías de aprender inglés es que puedan cumplir con los criterios de aprovechamiento académico apropiado para ser promovidos al siguiente grado escolar y graduarse.

Who are our ELs? ¿Quienes son nuestros alumnos EL? Identification Process/Proceso de Identificación: 1. Home Language Survey/ Encuesta del Idioma Hablado en Casa 2. California English Language Development Test/ Prueba del Desarrollo del Inglés de California (CELDT)* 3. Primary Language Assessment/ Evaluación del Idioma Materno *Also given annually to ELs to measure progress/ También se administra cada año a los alumnos EL para medir el progreso

1. Home Language Survey Encuesta del Idioma Maternal Identification Process Proceso de Identificación: 1. Home Language Survey Encuesta del Idioma Maternal

6-8 grades is the same test/ 2. California English Language Development Test/ Prueba del Desarrollo del Inglés de California (CELDT) Kinder and 12th grades Listening/Escuchar Speaking/Hablar Reading/Lectura Writing/Escritura 6-8 grades is the same test/ En los grados del Sexto al Octavo es el mismo exámen 5 Levels of Language Proficiency/ 5 Niveles de Dominio del Inglés: Beginning/Principiante Early Intermediate/ Principiante Intermedio Intermediate/Intermedio EarlyAdvanced/Adelantado Advanced/Avanzado

3. Primary Language Assessment/ Prueba de Idioma Materna IPT Listening/Escuchar Speaking/Hablar Reading/Lectura Writing/Escritura __________________ Informal Assessment 3 classifications/3 clasificaciones 1. Non-Spanish Speaker/ No Habla Español 2. Limited Spanish Speaker/ Habla Español Limitado 3. Fluent Spanish Speaker/ Habla Español con Dominio Fluido ___________________ A simple questionnaire about usage of language in the student’s home. Un sencillo cuestionario sobre el uso de la lengua en la casa del estudiante.

Identification Process/ Proceso de Identificación (cont.): School notifies the parents of new students of English level (CELDT results) and program placement after the test/ La escuela manda notificación del nivel de Inglés (resultados del CELDT) y asignación de programa a los padres de nuevos estudiantes (October-November or mid year/octubre-noviembre o a la mitad del año) School notifies parents of new students the results of primary language assessment/ La escuela manda notificación de los resultados de la evaluación del idioma materno a los padres de nuevos estudiantes District notifies parents of the progress of continuing ELs/ El distrito manda notificación a los padres del progreso de los alumnos EL que continúan (March or April/marzo o abríl)

Who are our Els? ¿Quienes son los alumnos EL? ELs/Alumnos en Vías de Aprender el Inglés Levels of Language Proficiency/Niveles de Dominio del Inglés Beginning/Principiante Early Intermediate/Principiante Intermedio Intermediate/Intermedio Early Advanced/Adelantado Advanced/Avanzado Not ELs/No Son Clasificados como alumnos EL Initially Fluent English Proficient/Dominio Fluido del Inglés (IFEP) Reclassified Fluent English Proficient/ Reclasificación a Dominio Fluido del Inglés (RFEP)

Enrollment/Inscripción English Learner Population at Roosevelt La Poblacion de Alumnos con Ingles como segundo Idioma Enrollment/Inscripción 200 English Learners/ Inglés como segundo idioma 224 Reclassified students/Estudiantes Reclasificados 913 Total Enrollment/ Total de Alumnos Matrículados Languages/Idiomas 179 Spanish/Español 21 Other Languages/Otros Idiomas

CELDT California English Language Development Test Prueba del Desarrollo del Idioma de Inglés State law requires that all students classified as English Learners are assessed annually to determine level and progress of English language development La ley educativo requiere que todos los alumnos quien están apriendo inglés como segundo idioma se debe examinar anualmente para determinar el nivel y progreso del desarrollo del idioma inglés

Expectations for Progress in Developing English Proficiency Expectativas de Progreso del Desarrollo del Idioma Inglés Reclassification A EA I EI B English Learners are expected to progress one CELDT proficiency level per year. Se espera que los Alumnos en Vías de Aprender Inglés avancen un nivel de CELDT cada año.

How are English Learners supported academically How are English Learners supported academically? ¿Cómo están apoyados académicamente los niños que están aprendiendo el inglés? * Specially Designed Academic Instruction in English (SDAIE) are strategies used to teach core curriculum subjects. Instrucción especialmente diseñada en inglés (SDAIE) son estrategias de instrucción para enseñar las otras materias * Teachers are specially trained to teach ELs. Los maestros tienen capacitación avanzada en estrategias especiales para enseñar a ELs.

Middle School EL Program Placement Programa Escolar en la Secundaria CELDT Beginning OPL Principiante Early Intermediate OPL CELDT Principiante de Intermedio Years of Enrollment Años inscritos 0-1.5 1-3 3-5 5.0+ Course Placement Curso ESL 1 ESL 2 ESL 3 Shelter English 0-2 2-4 4.0 + * Academic Language Development Class for students enrolled 5+ and are at Intermediate Proficiency level in CELDT. * Desarrollo del Lenguaje Academico, esta clase es para alumnos que tienen 5+ inscritos en los Estados Unidos y su nivel de Inglés es Intermedio basado en CELDT. *In addition to Shelter Social Studies/Science, Shelter Math. También tienen Estudios Sociales/Ciencias y Matemáticas con enfoque para Alumnos en Vías de Aprender Inglés.