Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WEEK Calentamientos. Hoy es el 19 de febrero de 2013 Using a dictionary (You may use your phone) define the following terms and phrases. Task.
Advertisements

Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
Lunes el 1 de febrero. ALC 8 Objetivo: aprender el verbo estar. Conjuga estar por las personas apropriadas. Objective: To learn the verb estar. Conjugate.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
10 NOVICE My student teacher ROSARIO will be doing the review lesson with you today. This review is for YOUR BENEFIT not hers or mine! ROSARIO WILL CHECK.
Ir - To go yo nosotros vamos voy vosotros vais tú vas Ud. él ella Uds.
YO SOY I am TÚ ERES You are (familiar) ÉL ES He is ELLA ES She is
Starts next Thursday, June 2nd
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Me llamo _________ Clase 7 il La fecha es el 11 de febrero del 2013 Propósito # 55: ¿Saben uds. nadar? Actividad Inicial: Completa la oración con la forma.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all subjects. We are learning to create complete.
Quasimodo: (son las doce)
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Directions Each sentence has a picture depicting a weekend activity using the verb ir that you just learned. Write the sentence filling in the appropriate.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Me llamo ___________ Clase 802 La fecha es el 26 de noviembre del 2013 Proposito # 27: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 3 oraciones.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
Para hacer ahora 1) ¿De qué color es la bufanda? 2) ¿De qué color es la camiseta? 3) ¿De qué color son los pantalones cortos? 4) ¿De qué color son los.
Spanish I 1B Day 30.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 7 de febrero del 2014 Proposito # 50: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 2 oraciones.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
The Verbs saber and conocer The “to know” verbs. Saber vs. conocer saber sé sabes sabe sabemos sabéis saben its conjugation The verb saber is irregular.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
LOS VERBOS SER Y ESTAR Unidad 5 lección 1. Las formas del verbo SER (to be)
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Calentamiento

What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es hoy? ¿Por qué estas triste? ¿Dónde esta tu casa? ¿Cómo estas hoy?

Hoy es el 30 de enero Instrucciones: Form sentences from the following. This warm-up will be graded on Lanugage Control. Make sure to include definite and indefinite articles when needed with the nouns. 1. Carlos/ser/estudiante. 2. Nosotros/ser/profesor. 3. señor González/ser/ingeniero. 4. Ellos/ser/dentista.

Hoy es el 31 de enero de 2013 Fill in the blanks with the appropriate indefinite article. You need to write the complete sentence. This assignment will be graded for its task completion. 1. Ellos van a ____ playa en el sur. 2. Hay ____ vaso de leche en la mesa. 3. Ella tiene ___ coche nuevo. 4. Buenos Aires es _____ ciudad bonita. 5. El trabaja en ____ oficina en la capital. 6. Hay ___ mercado en el centro de la ciudad. 7. Ella enseña en ____ universidad grande.

Hoy es el primero de febrero de Using the sentence structure for the use of the verb hay- there is … develop a sentence describing each picture. learningchocolate.com