Para empezar Hoy es martes el doce de febrero Fill in the blank with the word from the word bank that best completes the sentence. par probadores marcas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocab 4-3 By Sophia. To doubt that Dudar que To not believe that No creer que.
Advertisements

Review: Direct Object Pronouns
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Para Empezar Hoy es martes el doce de febrero
Para empezar Hoy es viernes el nueve de noviembre Escriba las formas correctas del verbo ser o tener. Ellos (ser)____ La gente (tener) ____ Tú (tener)
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Para Empezar Hoy en lunes el veintinueve de octubre Write the times below in Spanish. 2:59- 9:31- 10:04- 5:17- Answer the question below (look at the clock.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Para Empezar Hoy es viernes el catorce de diciembre Choose the correct adjectives below based on the expressions. Distraído Creativo Generoso Aplicado.
Direct Object Pronouns (DOPs)
REFLEXIVE VERBS WHAT ARE THEY?. Use reflexive verbs to say: People do something to or for themselves: washing ones hands The person doing the action also.
Talking about where are you from en español
Reflexive verbs. To say that people do something to or for themselves, you use reflexive verbs. For example, washing ones hands or brushing ones hair.
Direct Object Nouns & Pronouns
De compras Mosaicos, pp. 209, 210, 241. Malena va de compras Malena loves to go shopping. She not only enjoys shopping in department stores and shopping.
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
LA ROPA Clothing. el abrigo – the coat la blusa – the blouse.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Cinco minutos: PERÚ Ethnic groups: Indigenous (45%) mixed background ("mestizo") (37%) European (15%) African, Japanese, Chinese & other (3%) Population.
Realidades 2 Capítulo 2B Repaso vocabulario. la entrada entrance.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Semana DOS Lea (read) su agenda española y sigue (follow) las instrucciones Objetivos de hoy Use in context and spell ir de compras vocabulary words. Make.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
CapÍtulo 6 21 Slides in Total. la blusa the blouse el calcetín, pl. los calcetines the sock the socks la camisa the shirt.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Unidad 4 lección 1 BOOT VERBS!!. Boot verbs Stem-changing verbs have regular –ar, –er, and –ir present tense endings. For e ie stem-changing verbs, the.
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Going Shopping Review for quiz Repaso para la prueba.
_______________________ Problemas escolares L/O: To be able to describe school pressures and problems STARTER – Pon las palabras en el orden correcto para.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Ir de compras. She is going to the clothing store. Ella va a la tienda de ropa.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Capítulo 7A ¿Cuánto cuesta?
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Apuntes el 11 de marzo Los pronombres de complemento directo (Direct Object Pronouns) Direct object pronouns replace direct object nouns. A direct object.
El objeto directo.
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
SPANISH I DAY 22. HAGA AHORA EL 14 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. ¿Qué levanta.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SWBAT: Classify words in Spanish that describe hobbies and sports Hoy es lunes el primero de febrero WRITE DOWN, IN SPANISH, ALL THE SPORTS AND HOBBIES.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¡buenos días!.
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Para empezar Hoy es martes el doce de febrero Fill in the blank with the word from the word bank that best completes the sentence. par probadores marcas cliente cajera 1. La persona que pone el dinero en la caja es la___________. 2. La persona que compra la ropa en la tienda es el___________. 3. American Eagle y Abercrombie son __________ de ropa. 4. Dos zapatos del mismo tipo y número son un___________. 5. Si quieres pobrar la ropa va a los _____________.

Quiz Topics Comparisons Know all of the assigned vocabulary. There will be regents reading and listening.

Más Práctica Escriba oraciones competas con el vocabulario Está hecho de Aprobarse (reflexive) El diseño El descuento Suave

Quedarse- to fit To ask how clothes fit say: ¿Cómo te queda la camisa? How does ….. fit you? To describe how something fits, say: Me queda bien. It fits well.

¡Escriba y Hable! Create a small dialogue in which you discuss a problem with a gift (clothing item) you received with the sales person at a department store. Try to include a solution to your problem. Use the new vocabulary. 5 lines each Additional vocabulary- Ancho- loose Etrecho- TightLargo- Long El cliente- El dependiente-