CILA – Rosetta Stone English Program Prepared for MEDUC & UDELAS staff members.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Español I 2nd Semester Exam Jeopardy-Review
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Interrogative words = question words
Affirmative and Negative Words
Los Adjetivos Posesivos
Apuntes: gramática Español 1B. Los pronombres In place of using a persons name to tell who is doing the action of a verb, we also use pronouns. In place.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
Direct Objects WHAT IS A DIRECT OBJECT? The direct object answers the question WHO or WHAT after the verb. Most of the time it is a noun. WHAT IS THE.
Negative and Affirmative Words
Infinitive as subject of a sentence and as object of a preposition Mosaicos, p. 515.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Affirmative and Negative Words
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
14 Possible Subjects Spanish One ch.1B. The subject pronouns are: YoNosotros Nosotras TúTú Él Ella Usted Ellos Ellas Ustedes
Relative Pronouns Spanish Three Honors C.12.
Relative Pronouns Que and Quien
Comparatives.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
¿Hay alguien que…. ¿Hay un lugar donde…
Time Expression with Hacer
Direct and Indirect Object Pronouns
Affirmative and Negative Words U7L1 Avancemos Affirmative Words Algo = something Tengo algo en mi mochila. Alguien = someone ¿Alguien me escucha?
Negatives. Rules Alguien and Nadie always refer to people Usually, the personal a is used when alguien and nadie are the direct object of the verb Ex.
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
El verbo gustar. The verb gustar is used to talk about things that you or someone else likes to do. Gustar translates to ____ is pleasing to me in English.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Los interrogativos.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
No hay nadie en la playa hoy. Sí, y nunca vamos a ver el mar más tranquilo. Indefinite and Negative Expressions (Expresiones indefinidas y negativas)
Negation Affirmative Statements
Los objetos directos Direct object pronouns. A direct object tells who or what receives the action of the verb. - Devolví el libro. (I returned the book,
Possesive Adjectives.
By: Princess Johnson and Chelsea Agbo
Construcciones negativas. ¿Quién pintó este mural?….¿Alguien sabe? (hint) ¿Quién fue su esposa?¿La ves en la obra?
Adjectives and Pronouns
Los verbos reflexivos.
Possessive Adjectives
Objetivo: Yo puedo describir una relacion ideal y dar mi opinión acerca de la relación de otras personas Calentamiento: Who is carrying out the action.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Por vs. Para. The prepositions “por” and “para” can both mean “for” in English. However, they are not interchangeable. "Por" has many uses, and so it.
Expresiones afirmativas y negativas
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Español 2. Sra. Manso-García.. INDIRECT OBJECT. The indirect object is the person/thing who receives the direct object and who benefits from the action.
1 D irect object pronouns >>¿Tienes la corbata que te di? >>Sí, yo la tengo. >>Se la voy a dar a mi hermano. >>¡Lo siento mucho, pero ya la llevé al trabajo!
Department of Modern Languages. Gramática nueva A direct object is a thing or person that answers what or whom, respectively, in the following equation:
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Phrases for making comparisons in Spanish
Estructura I: Simplifying expressions Ana y Cristina van a la agencia de viajes porque quieren viajar a Quito, Ecuador. El agente les recomienda un vuelo.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Gramática de 3A.
Transcripción de la presentación:

CILA – Rosetta Stone English Program Prepared for MEDUC & UDELAS staff members

Bienvenidos ¿Què es el CILA?

CILA Centro Inteligente de Lenguas de Las Amèricas. Adscrito a la UDELAS. Dicta cursos de inglès de servicio a estudiantes de la UDELAS.

CILA Dicta carreras en inglès. Ofrece capacitaciòn especializada en el idioma inglès.

¿ Què es Rosetta Stone ?

Rosetta Stone Es un sistema de estudio altamente eficiente. Usa una metodologìa de inmersiòn dinàmica.

Rosetta Stone Es un sistema de enseñanza con màs de cinco millones de usuarios. Es ampliamente usado por el gobierno de los E.E.U.U.

Rosetta Stone Es un sistema de estudio de idiomas. Nos hace mejores estudiantes. Nos ayuda a aprender en un corto tiempo.

Rosetta Stone Nos hace aprender a nuestro propio ritmo. Nos motiva por que da resultado a corto plazo.

¿ Còmo aprendo inglès con el Rosetta Stone ?

¿ Còmo aprendo? Usando el sistema. Anotando cualquier duda que tenga sobre las lecciones asignadas.

¿ Còmo aprendo? Preguntando al facilitador ( personalmente, por , chat, etc.) Estudiando las lecciones durante las sesiones.

¿Còmo me ayuda el Rosetta Stone?

El sistema registra mi entrada y salida. El facilitador evalùa mi progreso desde cualquier parte del Panamà

¿Còmo me ayuda el Rosetta Stone ? El sistema registra mis aciertos, desaciertos y me da lecciones adicionales en caso de ser necesario.

¿ Cùal es el propòsito del Rosetta Stone ?

Que aprenda y me divierta. Que aprenda a mi ritmo. Que aprenda naturalmente (como aprenden los niños. )

¿ Cùal es el propòsito del Rosetta Stone ? Que repita los ejercicios cuantas veces sean necesarios. Que los ejercicios sean oportunidades de aprender.

¿ Cuàl es la duraciòn de mi curso?

El curso tiene una duraciòn de tres meses. Desde el dìa***** de Junio hasta el dìa****de Septiembre.

¿Còmo evalùan mi curso?

El facilitador accede a mi sesiòn privada y genera reporte de mi asistencia y trabajo. A travès de mi participaciòn durante las sesiones presenciales.

¿ Necesito saber algo de inglès?

No. No necesito saber nada de inglès ya que puedo empezar de cero absoluto, sin conocimientos previos del idioma inglès.

¿Necesito estudiar desde el centro?

No. Ya que se puede acceder a este sistema de estudio del idioma inglès desde cualquier parte del paìs.

¿Què voy a aprender en este curso?

Rosetta Stone Contents Sequence LEVEL 200 Introductory Nouns and Prepositions Verbs /Present Progressive Descriptive Adjectives Cardinal Numbers and Counting 1-10 Singular and Plural Nouns and Present Indicative Verbs

Rosetta Stone Contents Sequence Numbers and Clock Time Questions and Answers-Personal Pronouns-Present Indicative To Be Food, Eating and Drinking: Direct Objects

Rosetta Stone Contents Sequence Clothing and Dress: Affirmative and Negative Verb Forms: Direct Objects Who, What, Where, Which; Interrogative Pronouns and Adjectives Unit One Review

Rosetta Stone Contents Sequence Big and Small; Nouns, Descriptive Adjectives Shapes and Colors; Descriptive Adjectives: Comparative nouns, Pronouns Verbs: Negative Forms Left and Right; His and Her; Possessive Adjectives

Rosetta Stone Contents Sequence More Prepositions Head, Face, Hands and Feet; Possessive Nouns and Pronouns More Colors and Numbers Animals; Real, Not Real

Rosetta Stone Contents Sequence Body Parts and Pictures Clock Time, Time of Day Questions and Answers: Interrogative Forms of Verbs Possessive Nouns and Pronouns More numbers Hot and Cold Furniture, Clothing & Instruments

Rosetta Stone Contents Sequence LEVEL 300 More Verbs: Present Progressive People and Animals; Relative Pronouns: Who, that Compound Subjects Descriptions of People: Descriptive Adjectives Quantities: Quantity Relationships More Clothing

Rosetta Stone Contents Sequence Inside, Outside: Prepositions Being Human: Descriptive Adjectives Professions and Conditions: Descriptive Adjectives Open-Closed, Together-Apart, Straight – Bent Numbers to One Hundred People Talking

Rosetta Stone Contents Sequence Coming and Going, Asleep and Awake Family Relationships Prepositions and Objects of Prepositions: With and Without Present Progressive, Present Perfect & Future with Going to Few, Many, More, Less More Verbs; Human Gestures Human Conditions Present & Past Tenses, Relative Pronouns

Rosetta Stone Contents Sequence Everybody, Somebody, Someone, Nobody, Anybody Vehicles; Related Verbs and Prepositions To be and To have; Present and Past Tense More Descriptions of People, Demonstrative Adjectives Units of things

Rosetta Stone Contents Sequence Neither-Nor, both-and Present Progressive, Present Perfect & Future with Going to More units of things Alone, Crowd, Friend; Passive Voice of Verbs Professions & Conditions, Activities

Rosetta Stone Contents Sequence Using would Two part verbs Infinitives and gerunds ; phrases Relative clauses of time ( before, when, after) Conditional sentences with IF Modals and adverbs ( might, may, could, must, maybe, perhaps, probably) Reported speech forms

¿Preguntas?