Connecting Themes in Social Studies Conexión de temas en ciencias sociales ربط الموضوعات في الدراسات الاجتماعية.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Direct and Indirect Object Pronouns
Stem-changing verbs.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Objectivos de esta leccion: Usar los pronombres indirectos correctamente Usar los pronombres directos correctamente Usar los pronombres dobles correctamente.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
2nd Grade Science-2nd Six Weeks Unit 3, Lesson 2 CScope Vocabulary Words
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Questions in Spanish.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved As you learned in Lecciones 1 and 2, the verb estar is used to talk about how you feel and.
Las Palabras Interrogativas
Ir, Dar and Estar: oy verbs
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Las Palabras Interrogativas
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
Preparación para el Examen 4A
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
PREGUNTAS: Questions and Question Words
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Ir, Dar and Estar: oy verbs
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Ser y Estar To be or….to be?
PREGUNTAS: Questions and Question Words
The present tense of ir and jugar
Pensar, Querer, and Preferir
Las Palabras Interrogativas
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Forming questions.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. In Spanish, indefinite words have corresponding negative.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Force a push or pull that causes an object to move, stop, or change direction fuerza empujón o jalón que causa que un objeto se mueva, se detenga o cambie.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Irregular Preterite IR and SER
Estar Ch. 2B.
Realidades 1 The Personal “a”.
Las Palabras Interrogativas
Gramática de 3A.
Las Palabras Interrogativas
<<<ALREDEDOR<<<10>>>
El agua.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know, but in a different sense. Saber means to know facts or information. Here are the conjugations of.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Las Palabras Interrogativas
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
GALATIANS 5:1-15.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Gustar 1A.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Changes of State Unit 1: Matter.
Transcripción de la presentación:

Connecting Themes in Social Studies Conexión de temas en ciencias sociales ربط الموضوعات في الدراسات الاجتماعية

Continuity ¿Qué significa "Continuidad"? What is the meaning of “Continuity?” ما هو معنى " استمرارية؟ " "Continuidad" es la medida de cuánto las cosas quedan igual. “Continuity” is the measure of how much things stay the same. " الاستمرارية " هي مقياس لمدى بقاء الأمور كثيرا على نفسه.

Change ¿Qué significa "Cambio"? What is the meaning of “Change?” ما هو معنى " التغيير؟ " “Change” is the process by which things are altered. “Cambio" es el proceso por el cual se alteran las cosas. " التغيير " هو العملية التي من خلالها يتم تغيير الأشياء.

Continuity and Change Continuity and Change work together to allow societies to grow. Continuidad y cambio trabajan juntos para permitir que las sociedades a crecer. " التغيير " هو العملية التي من خلالها يتم تغيير الأشياء.

Continuity and Change Continuity provides a sense of security because we are comfortable with how things are. Continuidad proporciona una sensación de seguridad porque estamos cómodos con cómo son las cosas. توفر استمرارية الشعور بالأمن لأننا مرتاحون كيف تسير الامور. When we feel secure, we can improve society through gradual change. Cuando nos sentimos seguras, podemos mejorar la sociedad a través del cambio gradual. عندما كنا نشعر بالأمان، يمكننا تحسين المجتمع من خلال التغيير التدريجي.

Movement / Migration Movimiento / Migración حركة / الهجرة

Movement Movement refers to the act of changing physical location. El movimiento se refiere al acto de cambio de ubicación física. Movement can be temporary or permanent. El movimiento puede ser temporal o permanente.

Migration There are three forms of migration: Pattern Migration; Emigration; Immigration. Hay tres formas de migración: La migración del patrón; Emigración; Immigración.

Pattern Migration Migration is a movement from one place to another. In Pattern Migration, people move from one place to another, and then move back. Pattern Migration is usually seasonal. La migración es un movimiento de un lugar a otro. En migración del patrón, la gente se mueve de un lugar a otro, y luego se mueven hacia atrás. La migración de patrones es normalmente estacional.

Emigration Emigration is the act of leaving one country or region to settle in another. Emigration is a permanent action. For what reasons would someone leave everything they know to move to another country? La emigración es el hecho de dejar un país o región para establecerse en otro. La emigración es una acción permanente. ¿Por qué razones podría alguien dejar todo lo que saben moverse a otro país?

Immigration Immigration is the act of moving into another country or region. Immigration is also considered a permanent act. What reasons might effect choosing to move to one country instead of another country? La inmigración es el acto de desplazarse a otro país o región. La inmigración también se considera un acto permanente. ¿Qué razones podría afectar la elección de trasladarse a un país en lugar de otro país?

Push-Pull Factors The reasons someone chooses to leave are called “Push” factors. The reasons someone chooses a particular place to go to are called “Pull” factors. Before people move, there must be both Push and Pull factors present. La razones que alguien decide salir se llaman factores de "empuje". La razones que alguien elige un determinado lugar para ir a los llamados factores de "atracción". Antes la gente se mueve, tiene que ser a la vez empujar y tirar de los factores presentes.

Human – Environmental Interaction Interacción Humano-Ambiental मानव - पर्यावरण इंटरेक्शन

Interaction People affect the environment. The environment affects people. Las personas afectan el medio ambiente. El medio ambiente afecta a las personas. लोगों को पर्यावरण प्रभावित करते हैं। पर्यावरण के लोगों को प्रभावित करता है।

Environment Environment determines quality of life. Clean water, clean air, good farmland, plentiful natural resources….or: Medio Ambiente determina la calidad de vida. El agua limpia, aire limpio, buenas tierras de cultivo, los recursos naturales abundantes....o: पर्यावरण जीवन की गुणवत्ता निर्धारित करता है। स्वच्छ पानी, स्वच्छ हवा, अच्छा खेत, भरपूर मात्रा में प्राकृतिक संसाधनों....or:

Environment Polluted air and water, poor farmland, few natural resources. El aire contaminado y agua, tierras de cultivo pobres, pocos recursos naturales. प्रदूषित हवा और पानी, गरीब खेत, कुछ प्राकृतिक संसाधनों।

People Effect the Environment People can act in ways that help the environment: Proper trash disposal or recycling. Not wasting natural resources (Conservation). Las personas pueden actuar de maneras que ayudan al medio ambiente: la eliminación de basura o reciclaje apropiados. No desperdiciar recursos naturales (conservación). लोग तरीके है कि पर्यावरण की मदद में कार्य कर सकते हैं : समुचित कचरा निपटान या रीसाइक्लिंग। बर्बाद नहीं कर प्राकृतिक संसाधनों ( संरक्षण ) ।

People Harm the Environment Think of some ways that people harm the environment. Explain your answers. Piense en algunas maneras en que las personas dañan el medio ambiente. Explicar sus respuestas. कुछ मायनों है कि लोगों को पर्यावरण को नुकसान के बारे में सोचो। अपने जवाब में समझाओ।