Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Advertisements

Ahorita- class poll Directions: ¿Qué tiempo hace? Look outside. Respond to the question ¿Qué tiempo hace? By texting the corresponding number to your.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Español 1 J. Payano, E. Dominicci
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Vámonos  Future Tense In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s degree in.
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Los Números.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Español 3 24 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Lección 4: los pasatiempos
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Para Empezar veintiseis de septiembre
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
30 de septiembre y 3 de octubre de 2016
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Los números: Numbers 1 to 100 in Spanish.
Entrada Grade 2 Entrada Usa tu librito para descubrir (find) los errores. Escribe (Write) la frase correcta en tu entrada. Hay 1 ERROR por frase. Soy.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Saying what someone likes
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Día número 25 Español 1—Acelerado
Para hacer ahora Identifiquen los números
1.4 Numbers.
Notes #19 Numbers Standard 1.2
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Actividades, gustar, Indirect Objects + gustar
The following conversation has been scrambled
2.8 Gustar.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Teach me how to conjugate
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
More Unit 1 review! (Sra. Soto).
Quasimodo: Write the following #’s in words
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
La familia The Family.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Week 22

Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?

Para Empezar 3 de febrero Carla was asked to describe her family. This is what she wrote. Please write down three facts you learned about her family in English. Mi familia es grande y divertida. Vivo con mis padres y mis dos hermanos. Mi hermano mayor Pedro es más inteligente que mi hermano menor se llama Joaquín. ¡Aunque todos mis hermanos son comicos!

UNIT 3 Test this FRIDAY! Reading comprehension Speaking Writing

Objetivo I can talk about what I like to do/do not like to do with my family.

Para Empezar 2 de febrero Write 5 complete sentences about your family in Spanish.

Práctica de Lectura La Familia de Addams 1)Read the text to yourself. Don’t forget to look at the footnotes! If you don’t know all of the words, that’s ok! 2)Using the translation sheet, translate the story.

Para Empezar 3 de febrero En 3 frases describe La Familia Addams en español.

Objetivo I can write and talk about someone else’s family.

Verbo del día: Tener To have Yo tengo (I have)Nosotros tenemos Tú tienes (You have)Vosotros tenéis Él/ella tiene (He/she has) Usted tiene (you formal have) Ellos/ellas/Uds. tienen

Para Empezar 4 de febrero How would you respond to the following question? ¿Con quien vives?

Entrevista You will ask your partner the questions on the sheet You will write down exactly what he/she responds ex: “Yo tengo dos hermanas.”

¿Qué te gusta hacer con tu familia? Me gusta mirar “The Bachelor” con mi madre. Me gusta jugar deportes con mi hermana. Me gusta caminar con mi hermano en el parque.

Números treinta 40- cuarenta 50- cincuenta 60- sesenta 70- setenta 80- ochenta 90- noventa 100- cien y uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve

Práctica Write the following numbers out in Spanish!

Family Situation Cards You will receive a card with your new name and information about your family on the back  YOU are pretending to be that person! Write sentences in Spanish based on the information given on your card Start by introducing yourself and writing a sentence about who you live with You also need to include 3 additional sentences with information you make