Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: 1)¿Qué profesión quiere tener.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Advertisements

Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Calentamiento Write the answers to each question.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Formen grupos de dos personas.  Hablen en español espontáneamente sobre las preguntas.  Contesten cada pregunta con un máximo de 2 oraciones completas.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Vamonos Write out the questions for your reading practice and leave 1-2 spaces beneath each. ¿Cόmo se llaman los tres hermanos de Juliana? Incluye hermanastros.
Practiquen los adjetivos con
PREGUNTAS: Questions and Question Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Getting to know you more!
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hacer Ahora (Do Now) Can you find and mark five errors in each of the sentences? You might look for errors of punctuation, spelling, or grammar. ¿Qué hice.
We are able to identify and describe people and things
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Repaso: Unidad 3.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Martes, 23/4/2012 Enfoque: Glue “Simón el Ratón Quiere Esquiar” 1a Escena Vocabulario into “Referencias” 4/5/ :15:48 AM.
Vámonos Write out these steps in a logical order: Yo voy a la escuela.
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Traduce las frases a español: 1)The shy fairy always sang.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Final Exam: Speaking Complete the “Final Exam: Verbs for Listening and Reading Sections” Study Guide Use your notes- these are irregular verbs! You will.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Find the Errors Ser/Estar/Adjectives/Agreement
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Vámonos We should be on Day 2 of our new passports. Label today (14 de noviembre). Write out the following point breakdown for the test: Listening: 20.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: 1)¿Qué profesión quiere tener Pablo? 2)¿Cómo es Pablo? 3)¿Cómo es Jesús? 4)¿Qué quiere ser Jesús? 5)¿Qué va a hacer Jesús el año que viene?

1.11 Repaso el 7 de septiembre

Listening (25 points) There will be two short listening sections. For the first you will have to match descriptions of people to the adjectives that describe them. You will see five adjectives and hear five descriptions and have to match them. For this practice, we will just hear two examples. Ejemplo:perezosxestudiosx 1. ___________________ 2. ___________________

Listening (25 points) For the second listening section, you will answer questions similar to the ones in the Vamonos in complete sentences in Spanish. Each question is worth 3 points and you will get 2 points for writing the correct sentence frame. 1)¿Qué profesión quiere tener Pablo? 2)¿Cómo es Pablo? 3)¿Cómo es Jesús? 3)¿Qué quiere ser Jesús? 4)¿Qué va a hacer Jesús el año que viene?

El resto de clase... I will be calling people up for the speaking section while you work on the achievement, reading, and writing portions of the test practice. All work must be completed by the beginning of class tomorrow, including a full-length writing practice. You will not be able to use notes on the test tomorrow, but practice is the best preparation you can do. Excellent (5)Good (3)Poor (1) Questions answered4 questions answered2-3 questions answered1 question answered AccuracyAnswers are correctAnswers mostly correctAnswers largely incorrect FluidityLittle to no pausesSeveral pausesNoticeable pauses EffortBest effortMediocre effortLittle to no effort

Achievement (15 points) 1. A Jorge no le (fascina/fascinan) las telenovelas 2. Me (gusta/gustan) esa película. 3. Creo que a Juan y a Pedros les (interesa/interesan) los deportes. 4. ¿(Qué/Cuál/Cuáles) es un zoologico? 5. ¿(Qué/Cuál/Cuáles) son tus amigos? 6. ¿(Qué/Cuál/Cuáles) es tu nombre? 7.¿(Qué/Cuál/Cuáles) te gusta hacer? 8. ¿(Qué/Cuál/Cuáles) son tus libros? Ponga un círculo alrededor de la palabra que completa la oración correctamente.

Reading (20 points) En el año 2000, la pelicula Remember the Titans salio, dirigido por Boaz Yakin y producido por Jerry Bruckheimer y Chad Oman. Aunque (Although) director Yakin era un escritor, el guión fue escrito por Gregory Allen Howard. Entre todos los personajes se destaca el personaje principal, Coach Boone, interpretado por el actor Denzel Washington. El trama se trata de un entrenador que tenta de integrar el equipo de fútbol americano en un colegio en Virginia. Esta pelicula, un drama deportivo, presenta a varias gran estrellas: Denzel Washington,Will Patton y Donald Faison. Actualmente, se puede ver Remember the Titans por televisión de vez en cuando, o por Netflix.

Reading (20 points) Answer the questions based on the passage in complete sentences in Spanish. 1)¿Quién es el director de Remember the Titans? 2)¿Qué actor interpreta a Herman Boone? 3)¿Qué tipo de película es Remember the Titans? 4)¿Quiénes son las grandes estrellas de esta película? 5)¿Dónde se puede ver Remember the Titans?

Writing (20 points) Escribe ocho oraciones sobre sus actividades en el colegio, lo que hace después de clases, y los programas que le gusta ver por televisión.

Writing Rubric Excellent (5)Good (3)Poor (1) Length8 + sentences4-7 sentences1-3 sentences Grammar Verbs are conjugated correctly with few errors Verbs are conjugated with several errors Errors in conjugation interfere with comprehension Vocabulary Varied use of vocabulary Some varied use of vocab with repetition Lack of varied vocabulary Effort Best effortMediocre effort; could have done more Little to no effort