Pre AP SPN III Las culturas indígenas latinoamericanas 10 El Subjuntivo 3 El pretérito (did) 3 El imperfecto (was/were+ ing) 3 Present (now) 3 El futuro.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Advertisements

Subjunctive with an adjective clause
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
El uso del artículo como sustantivo
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
SPN III Arte Ch. 2 Sept. 24 to Oct. 5 End of first six weeks= grade check for UIL eligibility Read cultural sections in the chapter Answer questions from.
SPN III Enero Lunes Conjugate Reflexive and Reciprocal verbs in the present tense Reflexive p. 155 Reciprocal p. 157 Write all reflexive and reciprocal.
SPN II Pre AP Noviembre Lunes: El verbo ir 1.La iglesia 2.El jardín 3.La biblioteca 4.El café 5.La casa 6.El centro comercial 7.El trabajo 8.El.
7/7/2016 México SPN III Ch. 1-6 Chapters Realidades Edificio barroco Huipil.
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Sra. Holmes Español tres. _________________________ mood is used to express _________, and ____________ with esperar que, querer que, and preferir que.
El subjuntivo.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Subjunctive The subjunctive in Spanish is not a tense of the verb, it’s a mood. It’s used to express a hope or a wish with the phrase Ojala que…. ( I hope.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Español el 6 de septiembre.
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
The Present Subjunctive
Week 28 February 27th- March 3rd
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Edited by: Señora Pearson 2017
Haber + Past Participle = Present Perfect
Indefinite articles Indefinite articles agree with the noun they are describing in GENDER and NUMBER! Necesito un diccionario. Tengo unas mochilas. The.
The Subjunctive and the Infinitive
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Direct object pronouns
El subjuntivo vs. el indicativo en cláusulas adjetivas
PREGUNTAS: Questions and Question Words
April 8th “C day” classes (45 min.)
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
The Present Progressive
Los Adjetivos.
Introduction al presente subjuntivo
Direct Objects & Direct Object Pronouns
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy martes el 20 de diciembre
The Future Tense.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verb ir (to go) is irregular in the present tense. Note that, except for the yo form.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
El subjuntivo y los usos
In Lección 4, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive can be used.
The Days of the Week (Los días de la semana).
In Lección 4, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive can be used.
ANTE TODO In Lección 13, you learned that the subjunctive is used in adverbial clauses after certain conjunctions. You will now learn how the subjunctive.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
El presente del subjuntivo
The days of the week (Los días de la semana).
Description Sentences
The Days of the Week (Los días de la semana).
Quasimodo: Translate Sra. Crossett está embarazada.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Vámonos Traduce las frases a español: 1)The shy fairy always sang.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Using Adjectives as Nouns
El subjuntivo vs. el indicativo en cláusulas adjetivas
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Test Practice Chapter 11.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
The Present Subjunctive
Transcripción de la presentación:

Pre AP SPN III Las culturas indígenas latinoamericanas 10 El Subjuntivo 3 El pretérito (did) 3 El imperfecto (was/were+ ing) 3 Present (now) 3 El futuro (will) Pre AP SPN III

Ch. 7 translate into English 4/7 materiales accionesconstrucciones lugares el oro buscar el castillo el bosque la piedra dejar el edificio el desierto el plástico descubrir la escalera el mar la plata encontrar la escultura las montañas el vidrio explicar la figura el océano descripciones impresionar la fuente el río antiguo, -a investigar el monumento la selva tropical enorme olvidar el palacio el valle hermoso, -a perder la plaza histórico, -a representar el templo impresionante increíble moderno, -a

4/7 Escribe en español: Animales: translate into English la cebra el elefante el gato el hipopótamo la hormiga el jaguar el mono la mosca el mosquito el oso el pájaro los peces el perro el tigre Write in complete SPN sentences: Escoge dos animales de la lista de Vocabulario y escribe sus características. 1. Animal favorito: 2.Lugar donde vive: 3.Fenómeno natural que lo afecta: 4. Tu opinión sobre el animal:

1. Nortechico, 2.Cahokia, 3. Zapotec, 4.Toltec, 5.Olmec, 6. Maya, 7. Aztec, 8. Purepecha, 9.Chimor, 10.Mixtec, 11. Moche, 12. Mississippian, 1.Puebloan, 2.Totonac, 3.Teotihuacan, 4.Huastec people, Tarascan, 5. Izapa, 6. Mazatec, 7. Muiscas, 8.Inca. Pre AP SPN III

Class work We will have time in class to write some sample sentences. The final form of the project will be done at home. We will be at the library Wed. April 9 Pre AP SPN III

Irregular Conjugations in the Subjunctive: Dar = dé Ser = sea Estar = esté Saber = sepa Pedir = pida Ir = vaya Sentirse = me sienta Dormir= duerma/durmamos Jugar= juegue/juguemos Pensar= piense/pensemos Destruir= destruya/destruyamos Main clause in the Dependent clause in a form of the Indicative subjunctive 1.Querer 2.Esperar 3.Ser importante + Que + Subjuntivo 4.Desear 5.No creer 6.Ojalá (not a verb) Hacer= haga Entender = entienda Conocer = conozca Decir = digaCruzar = cruce Pagar = pague Buscar = busque Tener = tenga Apagar = apague 1.Es importante que estudiemos mucho para tener una A. 2.Ojalá que tengamos buenas presentaciones sobre los indígenas Latinoamericanos. Pre AP SPN III

Turn in information for Written test grade: – 2 oraciones en el presente – 2 oraciones en el pretérito – 2 oraciones en el imperfecto – 2 oraciones en el futuro – 10 oraciones en el subjuntivo – 2 fotos para el cartel en la clase – Fotos para mostrar a la clase – A summary of your subject in ENG – ???? Start Oral presentations. Pre AP SPN III

Conjugate in the YO form of the Subjunctive 1.Ser = ______________ 2.Saber = _____________ 3.Pedir = ____________ 4.Ir = ___________ 5.Sentirse = ___________ 6.Dormir= ______________ 7.Jugar= _________________ 8.Destruir= ________ _______ Main clause in the Dependent clause in a form ____________of the____________ 1.Querer 2.Esperar 3.Ser importante + ______ + ____________ 4.Desear 5.No creer 6.Ojalá (________) 11Pensar = __________ 12Entender = ___________ 13Conocer =__________ 14 Cruzar = ____________ 15 Pagar= ________ 16Buscar = __________ 17 Tener = ________ 18 Hacer= _________ 1._________________________________________________________________________________ 2._________________________________________________________________________________ 3._________________________________________________________________________________ Martes 15 de Abril Write YOUR 3 sentences Using any irregular subjunctive verbs Student: _____________ Pre AP SPN III

4/8 Los adjetivos usados como sustantivos  Read voc. out loud  When you talk about two similar things in Spanish you can avoid repeating the noun by using the adjective as a noun.  ¿Qué prefieres, los edificios antiguos o los modernos?  ¿Quieres un gato blanco o uno gris?  Note that in both cases the noun is dropped in the second part of the sentence, and the definite (el, la, los, las) or indefinite article (un, una, unos, unas) comes before the adjective.  The adjective agrees in gender and number just as if the noun were still there; also the indefinite article un becomes uno when it is not followed by the noun.  No me gustan los edificios antiguos ni los modernos.  No quiero un gato blanco ni uno gris.  The same applies to a prepositional phrase beginning with a, de, or para.  ¿Prefieres las esculturas de la derecha o las de la izquierda?  ¿El informe es para esta semana o para la próxima?  A masculine singular adjective can be made into a noun by placing lo before it.  Lo bueno del verano es que tenemos vacaciones.  Practice Workbook 7-1, 7-2  Check answers class  Continue writing in Spanish for your project: H.O.

Due Wednesday 4/9/2014 Work in class on information for Written test grade: 1.2 oraciones en el presente 2.2 oraciones en el pretérito 3.2 oraciones en el imperfecto 4.2 oraciones en el futuro 5.10 oraciones en el subjuntivo 6.2 fotos para el cartel en la clase 7.Fotos para mostrar a la clase 8.A summary of your subject in ENG 9.???? Read A primera vista 1

Jueves Read A primera vista 1 Continue with your work: – 2 oraciones en el presente – 2 oraciones en el pretérito – 2 oraciones en el imperfecto – 2 oraciones en el futuro – 10 oraciones en el subjuntivo – 2 fotos para el cartel en la clase – A summary of your subject in ENG – ????

Viernes Continue with your work: – 2 oraciones en el presente – 2 oraciones en el pretérito – 2 oraciones en el imperfecto – 2 oraciones en el futuro – 10 oraciones en el subjuntivo – 2 fotos para el cartel en la clase – A summary of your subject in ENG – ???? All work in final form due Monday April 14