Semana de Disney Cuento No. 8 Vocabulario #8 1. encuentra: 2. viene: 3. montaña rusa: 4. helados: 5. no me importa: 6. delante/enfrente: 7. puede: 8.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Advertisements

Gustar- To like (to please)
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
1 – 999,999,999.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Affirmative and Negative Words Page 31 in Textbook.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Affirmatives and Negatives Español 2. Negative words How do you make a sentence negative in Spanish? How do you say “I don’t” in Spanish?
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
Warm Up Describe el tiempo (Describe the weather): 1. Como se dice, “How is the weather?”
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Esperanza – Cap. 3. Cuento No Había una mujercita joven que se llamaba Ariana Grande There was a little woman young who herself called Ariana Grande.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
“C ONOCER ” Y LA “ A PERSONAL ” “Conocer”and the “personal a”
24 de septiembre al 3 de octubre. masculinoDefinicion en inglésfeminino altotallalta bajoshortbaja guapohandsome  good- looking  pretty bonita feouglyfea.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Affirmative and Negative Words
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Notes on Reflexives. To say that people do something to or for themselves, we use reflexive verbs. For example: bathing oneself and brushing one’s teeth.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Capítulo Cinco El Ritmo de la Vida Páginas
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
PALABRAS NEGATIVAS SAQUEN APUNTES.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
GUSTA Capítulo 2.2.
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
Answer the following questions en español.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Práctica de vocabulario
If you didn’t do your HW, write it in your Missing Work Log!
You have 5 minutes to fill out the information:
POSSESSIVE ADJECTIVES
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Hacer ahora Con una pareja
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
Take 2: Affirmative and Negative words
Saying what . you do and do not like
El objetivo We are learning to conjugate the verb “ir” for all subjects.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Do not sit, stand along a wall; new sitting chart.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
Positive and Negative Words
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Semana de Disney

Cuento No. 8

Vocabulario #8 1. encuentra: 2. viene: 3. montaña rusa: 4. helados: 5. no me importa: 6. delante/enfrente: 7. puede: 8. mujer: 9. gente: 10. nadie la conoce: 11. le falta: 1. he/she finds (encounters) 2. he/she comes 3. Rollercoaster/Russian Mountain 4. ice cream 5. I don’t care (it’s not important to me) 6. in front of 7. she/he can 8. woman 9. people 10. no one knows/familiar her 11. she is missing

¿Qué es una huelga? Una huelga (strike) es cuando un grupo de trabajadores se niega (refuse) a trabajar a causa de alguna injusticia que existe en su trabajo. Los trabajadores hacen una huelga con la esperanza de resolver problemas o para obtener salarios justos. Durante algunas huelgas, los traba- jadores marchan con carteles que explican las injusticias en el trabajo o las esperanzas que tienen los trabajadores. Los carteles tienen muchos mensajes diferentes como “Justicia para todos” o “Contra la injusticia". Es importante tener la oportunidad de combatir la injusticia, pero también es importante recordar que las huelgas tienen efectos positivos y negativos. Las huelgas afectan la economía, el gobierno y la comunidad. Por ejemplo, si un grupo de choferes de autobuses organiza una huelga y demanda un mejor salario, es posible que el gobierno no tenga suficiente dinero para pagarles (pay them). **Usa la hoja de papel en grupos de 3-4

¿Qué es injustia? “A person is put into prison for a crime they didn’t commit” “Only those with blue eyes can get a lunch break.” “A class party for all, but not for those with blond hair ” En sus grupos, expliquen de otros ejemplos de injustia en inglés o en español.

Carteles de huelga Escribe y dibuja un cartel (poster) para protestar una injusticia pequen ̃ a, grande, comica o seria en tu vida. ¡Escribe todo en español! Use words and vocabulary you already know. You may need to look up a couple new words in the dictionary or cellphone. When done, share your poster ideas with your group and compare your “causes.” Glue or tape your poster to your diario when you’re done! 10min

Esperanza – Cap. 3

Una huelga violenta

¿Que opinas tu? Escribe en 25 palabras o más para cada uno: 1. ¿Las huelgas son necesarias en la vida? 2. ¿Por que las huelgas tienen un buen efecto y a veces un mal efecto?

Tarea: Act. 11 p. 256 y El cartel de injustia