SPN II Feb
Lunes Continue reviewing the Imperfect tense. Study voc. and verbs From Ch. 5a & 5B What to do in an emergency?
Martes Read for understanding: Review of Direct Object Pronouns H.O. Turn in at the end of class
Miércoles Review: go over yesterday’s hand out and correct it if needed. Review imperfect verb conjugations Change verbs from readings to the imperfect tense. Check work orally
Los bomberos chilenos ¿Sabes que todos los bomberos en Chile son voluntarios? Para ser bombero, uno tiene que llenar una solicitud (application) en una estación de bomberos y aprobar (pass) un examen físico y mental. Los bomberos no tienen horarios fijos (fixed). Van a la estación cuando pueden y todos tienen radios para saber cuándo los necesitan. Sirven durante el día y también durante la “guardia nocturna.” Para comprar el equipo necesario, los voluntarios tienen que pagar dinero todos los meses para servir a la comunidad. ¿Crees que los voluntarios deben pagar sus propios gastos (expenses)? ¿Por qué? Contesta en español.
At the library Thursday Ch. 5B A ver si recuerdas study page 2 of 2 At the bottom of the page, GoOnline Voc. Practice 1, 2 A Primera Vista bottom of the page, GoOnline Voc. Practice 1 Review of Chapter Repaso del Capitulo 5B Study verbs in the Preterit tense: decir, traer, venir, poner Friday Ch. 5B 1. Study Repaso del capitulo 1-2 vocabulary, preterite of venir, decir, traer, poner. Fill out handout. 2. Next page Preparacion para el examen. GoOnline: Test Preparation 3. 1 Read and follow Escuchar. Click Actividades Click act. 5
Imperfect of Regular and Irregular Verbs Descriptions and Habitual Actions in the Past Imperfect of Regular and Irregular Verbs hablarcomervivir hablabahablábamoscomíacomíamosvivíavivíamos hablabas hablabaiscomíascomíaisvivíasvivíais hablabahablabancomíacomíanvivíavivían 27 irserver ibaíbamoseraéramosveíaveíamos ibasibaiseraseraisveíasveíais ibaibaneraeranveíaveían
Narrating in the Past Using the Preterite and the Imperfect Beginning/end of past action Completed action Series of completed actions Interrupting action The action on the “stage” Habitual/ repeated action Progress of a past action Background details Interrupted action The backdrop (setup) of the “stage” Preterite Imperfect