Please Have Out… Agendas: – Sp. 3: Libreta pg. 166-167 – Sp. 3H: Libreta pg. 166-167 – NS: Libreta pg. 166-167 Tarea de anoche: – 3x1 pg. 233 Sections.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Subjuntivo Its all in the mood! Verbs show the action and they also show a tense and a mood. The tense tells you the time of the action Present, preterit,
Advertisements

Unidad 4 – Lección 1 p comportarse bien / mal to behave well / badly.
LOS NEGATIVOS y POSITIVOS
EL VOCABULARIO DEL 4.1 ESPAÑOL 3.  comportarse bien / mal  to behave well/badly  la conducta/el comportamiento  behavior  destacarse por...  to.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Present Subjunctive A verb is characterized by its mood and its tense The tense indicates the time of the action The present, preterite, imperfect and.
3U4L1 Ojalá and verbs of hope V ERBS OF H OPE P.217 TEXTO Desear Esperar Querer + QUE + DIFFERENT SUBJECT + Desear = to wishEsperar = to hopeQuerer =
REPASEMOS LA TAREA COMPLETE – la hoja fotocopiada “yo forms”, present indicative.
Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg
And other verbs like gustar
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Please Have Out… Agendas: –Sp. 3: Libreta pg –Sp. 3H: Libreta pg –NS: Libreta pg Tarea de anoche: –3x1.
Please Have Out… Agendas: –Sp. 3: Libreta pg. 152 –Sp. 3H: Libreta pg. 153 –NS: Libreta pg. 161 Tarea de anoche: –Sp. 3: Libreta pg –Sp. 3H: Libreta.
Unidad 3.  If the main verb is followed by “QUE”, verb 2 must be conjugated.  The options are:  PRESENT INDICATIVE  PRESENT SUBJUNCTIVE  USUALLY,
Avancemos 3 Unidad 4 Lección 1 Professions Vocabulary Verbs of Hope and Influence Suffixes.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Page 88 Realidades 2 Possessive Adjectives. Showing Possession In Spanish there are NO apostrophes. You cannot say, for example, Jorge’s dog,
LOS VERBOS IRREUGLARES DEL SUBJUNTIVO Dar Ir Ser Haber Estar Saber.
siempre = always nunca = never ¿Haces tu tarea para la clase de español? Sí, siempre hago mi tarea para la clase de español. No, no hago mi tarea para.
The Present Subjunctive
El subjuntivo.
Subjunctive The subjunctive in Spanish is not a tense of the verb, it’s a mood. It’s used to express a hope or a wish with the phrase Ojala que…. ( I hope.
Preparación/ Review Hoy es es miércoles el 12 de octubre de 2016 Today is Wednesday, October 12, 2016 Some students are talking about what they are like.
El subjuntivo: Voluntad y deseo
El Futuro.
1. When I’m hungry I eat pizza.
Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado. L. O
Subjuntivo y Indicativo
The Subjunctive and the Infinitive
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Verbs like GUSTAR.
El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
use me gusta to say you like something
Verbs with infinitives
El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Los Adjetivos
Resumen del subjuntivo: parte 1
Resumen del subjuntivo: parte 1
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Introduction al presente subjuntivo
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
#11- El Tiempo Futuro (Future Tense)
El Futuro Unidad 5, Etapa 1.
azulejos Content Objective: Students will learn how to express
Guía de estudio Examen del tema 1
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
UWEIRDO: Triggers for the Subjunctive
Direct objects and direct object pronouns
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Subjunctive mood for hopes and wishes
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
El concepto del subjuntivo
Unidad 1, Lección 1 Gramática
#12- El Futuro (Future Tense)
INFINITIVE VERBS PHRASES
Subjuntivo con deseo.
Las expresiones con deseo, opiniones…
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
El presente del subjuntivo
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
El Futuro Unidad 1 Etapa 2.
Using the Subjunctive Tense to Influence Actions
Using the Subjunctive Tense to Influence Actions
Quasimodo: Prepárate para la prueba..
Quasimodo: If you were here on Thursday:
El condicional Español 3: Capítulo 8.
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

Please Have Out… Agendas: – Sp. 3: Libreta pg – Sp. 3H: Libreta pg – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – 3x1 pg. 233 Sections “professions” and “tell others what to do

EXAMEN el jueves Estudien el siguiente: –Vocabulario pg. 233 –Verbs of Hope pg. 217 (desear, esperar, ojalá) –Verbs of Influence pg. 222 (aconsejar, insistir, sugerir) –Adjetivos  Sustantivos pg.216 –Cultura –Sp. 3- Essay; Sp.3H/NS- Speaking

Ensayo- 50 palabras Tu escuela tiene un nuevo trabajador social. Él quiere invitar a personas que deseen hablar sobre sus profesiones. Tú estás encargado de hacer una lista con las profesiones que más les interesan a los estudiantes. El nuevo trabajador social de la escuela desea que escribas un artículo en el periódico de la escuela para describir dos profesiones. Aconseja y recomienda a los estudiantes que pongan atención a las cualidades necesarias para trabajar en esas profesiones.

el (la) astronauta astronaut

el (la) científico(a) scientist

El (la) detective detective

El (la) electricista electrician

el (la) empresario(a) businessperson

el (la) entrenador(a) trainer, coach

el (la) mecánico(a) mechanic

el (la) obrero(a) laborer

el (la) piloto pilot

el (la) programador(a) programmer

el (la) trabajador(a) social social worker

Pg. 225-Leer; Pg. 226-Contestar

Roberto Clemente- pg. 219

Juan Luis Guerra- pg. 224

Félix Sánchez pg. 210

1. Félix Sánchez es de ____. 2. La profesión de Félix Sánchez es ____. 3. Félix Sánchez es el único ____. 4. Roberto Clemente era de ____. 5. Roberto Clemente jugó en el equipo ____. 6. Roberto Clemente tuvo un accidente cuando ____. 7. ¿Quién es Juan Luis Guerra? 8. ¿Cómo ayuda a la gente Juan Luis Guerra?

ADJETIVOSSUSTANTIVOS Many of the adjectives you have learned can be changed to nouns by adding some common suffixes. These suffixes (-cia, - ez, -dad, -ción) create feminine nouns. Adjetivo Sustantivo paciente la paciencia patient patience tímido la timidez shy shyness sincero la sinceridad sincere sincerity Consideradola consideración considerate consideration

Practiquemos generoso ➞ generosidad dedicado ➞ dedicación popular ➞ Popularidad fiel ➞ fielidad vanidoso ➞ vanidad

Subjunctive with Ojalá and Verbs of Hope Verbs of Hope: Desear Esperar Querer Ojalá (I hope) Verbs of Hope: Desear Esperar Querer Ojalá (I hope) que Different Subject Different Subject Subjunctive Ojalá has only one form and cannot be conjugated Can be used with or without que Either way, it is used with the subjunctive. Ojalá has only one form and cannot be conjugated Can be used with or without que Either way, it is used with the subjunctive.

Ejemplos: Ella quiere que su hijo se comporte bien. She wants her son to behave well. Nota: Use the infinitive and omit que if there is no change of subject. El niño quiere comportarse bien. The boy wants to behave well.

Subjunctive with Verbs of Influence Verbs of Influence: aconsejar insistir (en) prohibir dejar mandar recomendar exigir pedir sugerir Verbs of Influence: aconsejar insistir (en) prohibir dejar mandar recomendar exigir pedir sugerir que Different Subject Different Subject Subjunctive

Describe la personalidad de cada estudiante. Escribe el adjetivo y el sustantivo. 1. Pedro es muy ____. Nunca le gusta esperar. La característica de Pedro es la ____. 2. Daniela no participa en clase y no habla con nadie. Ella es ____. La característica de Daniela es la ____. 3. Ernesto siempre trabaja muchas horas. Él es muy ____ La característica de Ernesto es la ____. 4. Rosa siempre dice la verdad. Ella es ____. La característica de Rosa es la ____. 5. José es ____. Tiene amigos en toda la escuela. La característica de José es la ____.

Hablar: Libro: pg. 218 #8 Usa el subjuntivo para hacerle preguntas a un(a) compañero(a). Luego cambien de papel. Modelo: querer que / tu mamá Estudiante A: ¿Tu mamá quiere que vayas al cine los sábados? Estudiante B: Sí, pero espera que vuelva temprano.

El sueño de América pg. 229 Esmeralda Santiago has planned and developed community-based programs for adolescents. Santiago was also one of the founders of a shelter for battered women and their children. She speaks passionately about the need to encourage and support the artistic development of youth.

I wish Juan would bring the movie. Deseo que Juan traiga la película.

He wants you (tú) to call your mother. Él quiere que le llames a tu mamá.

behavior conducta

The law demands that the factories don’t pollute the river La ley manda que las fábricas no contaminen el río.

My dad insists that I return home before 12:00 Mi padre insiste en que yo regrese a casa antes de las doce.

vain vanidoso

The scientist advises that the citizens save water El científico aconseja que los ciudadanos ahorren agua.

generoso generosidad

Change “Popular” into a noun popularidad

paciente paciencia

fiel fielidad

I hope you will behave. Espero tú que te comportes bien.

tímido timidez

Miguel wants to go to the movies. Miguel quiere ir al cine.

sincero sinceridad

A loyal friend demands that their friends be sincere Un amigo fiel exige que sus amigos sean sinceros.

Business person empresario

understanding comprensivo

The teacher wants you to do your homework. El profesor quiere que hagas la tarea.

Parents hope their children study a lot. Los padres esperan que sus hijos estudien mucho.

clever ingenioso

My mom wants my dad to call the electrician Mi madre quiere que mi padre llame al electricista.

outstanding sobresaliente