Sentence-building 1 2 34 5 Core Language Every lesson CreativityDice Reading images.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
KS3 French Core Language
Advertisements

Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
This is an interactive presentation
CONTENT OBJECTIVE I will be able to replace INDIRECT OBJECT NOUNS with INDIRECT OBJECT PRONOUNS. LANGUAGE OBJECTIVE I will be able to use the Indirect.
By the end of this lesson you will be able to : Recognise holiday activities Saying what you did on holiday Give an opinion on what you did.
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
Most often used words in Spanish ¿Cuántas de estas palabras puedes comprender?
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Year 8 Spanish – Level 5 speaking (30-second speeches)
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Affirmative and Negative Words
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
gustar with infinitives
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Whats a direct object?. It receives the action of the verb. It answers the question WHAT? I hit the computer. WHAT do I hit?
Los interrogativos.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los interrogativos.
The Preterite/El Pretérito
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Español 1: capítulo 5 gramática 2
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Objetivo: Yo puedo describir una relacion ideal y dar mi opinión acerca de la relación de otras personas Calentamiento: Who is carrying out the action.
SusanaEnriqueMaría Luisa Me gustaIr al cine No me gusta Prefiero.
 Write the DLT:  DLT1: I can learn the meanings of nunca, tampoco, nada, and nadie.  DLT1: Puedo aprender las definiciones de las palabras nunca, tampoco,
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
First Grade Dual High Frequency Words
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Sentence-building Core Language Every lesson CreativityDice Reading images

KS3 French Core Language je – I tu – you (sing.) il/elle – he/she on – we / one nous – we vous – you (pl or formal.) ils/elles – they jaiI have tu asyou have il /elle/on ahe/she/we have nous avonswe have vous avez you have ( formal or.pl.) Ils/ elles ontthey have avoir – to have être – to be je suisI am tu esyou are il/elle/on esthe/she is/we are nous sommes we are vous êtesyou are ils / elles sont they are je faisI do tu fais you do il / elle/ on fait he/she /we do nous faisonswe do vous faitesyou do ils / elles fontthey/you do faire – to do Time words maintenant – now avant – before après – after aujourdhui – today hier – yesterday demain – tomorrow encore une fois - again toujours – always souvent – often quelquefois – sometimes jamais – never la semaine dernière – last week la semaine prochaine – next week Referring to things une chose – a thing ceci – this cela – that quelque chose– something (un) autre – (an)other beaucoup (de) – a lot (of) (un) peu – (a) little très – very tout – all/everything trop – too (much) Making links et – and ou – or aussi – also mais – but parce que – because avec – with sans - without Asking questions Porquoi? – why? Quest-ce que? – what? quand? – when? où? – where? Qui? – who? Combien? – how much/many? Comment? – how? Referring to places ici – here l à-(bas) – (over) there Opinions Je pense que – I think that Je crois que – I believe that Il me semble que – it seems that.. A mon avis.. – in my opinion.. Sentence building Je peux / on peutI can / you/we can... Je veuxI want to.. Je doisI have to… Je vais / on va+ verbIm going to/were going to… Jaime /je naime pasI like to / I dont like to.. Jaime beaucoupI love to… Je voudraisI would like to… Pronouns Saying what you did Je suis allé(e) – I went jai fait– I did Jai vu – I saw jai joué – I played jai mangé – I ate jai bu – I drank Jai regardé – I watched Jai travaillé – I worked Jai voyagé – I travelled

1. A,an2. After3. Again4. All5. Almost 6. Also7. Always8. And9. Because10. Before 11. Big12. But13. (I) can14. (I) come15. Either/or 16. (I) find17. First18. For19. Friend20. From 21. (I) go22. Good23. Good-bye24. Happy25. (I) have 26. He27. Hello28. Here29. How30. I 31. (I) am32. If33. In34. (I) know35. Last 36. (I) like37. Little38. (I) love39. (I) make40. Many 41. One42. More43. Most44. Much45. My 46. New47. No48. Not49. Now50. Of 51. Often52. On53. One54. Only55. Or 56. Other57. Our58. Out59. Over60. People 61. Place62. Please63. Same64. (I) see65. She 66. So67. Some68. Sometimes69. Still70. Such 71. (I) tell72. Thank you73. That74. The75. Their 76. Them77. Then78. There is79. They80. Thing 81. (I) think82. This83. Time84. To85. Under 86. Up87. Us88. (I) use89. Very90. We 91. What92. When93. Where94. Which95. Who 96. Why97. With98. Yes99. You100. Your The hundred most common words Tony Buzan, in his book 'Using your Memory', points out that just 100 words comprise 50% of all words used in conversation in a language. Learning this core 100 words gets you a long way towards being able to speak in that language, albeit at a basic level. The 100 basic words used in conversation are shown below:

¿Te gusta………? Me gusta mucho Me gusta No está mal/está bien No me gusta No me gusta nada

Pienso que………

I really like blue and I like purple. I dont like green but I like red. I think that pink isnt bad/is ok but I dont like orange. I hate white but I really like black. I like purple and I also like blue. I think that grey isnt bad/is ok but I dont like yellow. y también pero

Je dis…………… et je vois………… Rouge comme……………….. Noir comme………….. Creativity is essentially a generative process. Saying something new with the few words you have Bonjour………… Au revoir……………

Farbengedicht (Colour poem) – Jodie Baker Blau ist für Frieden – die Menschheit an seinem Besten Gelb ist für Glück – für gutes oder für schlechtes Braun ist für Traurigkeit – die Risse von vielen Rot ist für Zorn – Hass und Wut! Schwarz ist für Furcht – Panik ohne Ende Weiß ist für Reinheit – Freundlichkeit und Zartheit, Rosa ist für Ausdauer – immer versuchen! Violett ist für Zeit – der Anfang und das Ende Und grün ist für Leben – alle diese Farben wie eine. These poems were written by pupils in year 8 last year when they had only been learning German for 4 weeks. After learning the colours they wrote colour poems for homework and here are just a few of the best! Die Farben – Ella Funge Was ist rot? Ein Apfel ist rot! Blut ist rot! Was ist braun? Schlamm ist braun! Schokolade ist braun! Was ist gelb? Die Sonne ist gelb! Eine Banane ist gelb! Was ist blau? Der Himmel ist blau! Wasser ist blau! Was ist grün? Das Gras ist grün! Ein Baum ist grün! Was ist schwarz? Die Nacht ist schwarz! Tinte ist schwarz! Was ist rosa? Eine Rose ist rosa! Ein Lippenstift ist rosa! Was ist orange? Ein Sonnenuntergang ist orange! Was ist purpurrot? Eine Aubergine ist purpurrot! Eine Quetschung ist purpurrot! Was hat alle Farben? Ein Regenbogen hat alle Farben!

1 El año pasado 2 El verano pasado 3 Hace dos años 4 Durante las vacaciones 5 En El invierno pasado 1 fui a España 2 fui a Francia 3 fui a Escocia 4 fui a Norfolk 5 fui a Grecia 6 fui a Italia 1 con mis amigos. 2 con mi familia. 3 con mis padres. 4 para dos semanas. 5 para una semana. 6 para un mes. Me gustó mucho porque…….. 1 nadé en el mar 2 visité monumentos 3 descansé 4 jugué al voleibol 5 fui a la playa 6 comí platos típicos 1 y mandé mensajes. 2 y saqué fotos. 3 y tomé el sol. 4 y bailé en la discoteca. 5 y monté en bici. 6 y escuché música. 1 ¡Fue genial! 2 ¡Fue guay! 3 ¡Fue fantástico! 4 ¡Fue estupendo! 5 ¡Fue maravilloso! 6 ¡Fue fenomenal! El año que viene, cuando vaya a España….. 1 voy a ……. 2 me gustaría.. 3 quiero.. 4 tengo ganas de.. 5 tengo pensado.. 6 espero.. 1 ir de compras 2 ir a la piscina 3 hablar español 4 jugar al tenis 5 montar a caballo 6 acampar 1 en la playa. 2 con mis amigos. 3 todo el tiempo. 4 todos los días. 5 por la noche. 6 y tomar el sol. Year 8 Spanish – Level 5 speaking (30-second speeches) Role the dice each time and move left to right through the boxes. Say your phrase out loud. Your partner will use the whiteboard to translate what you are saying. Take it in turns to produce these level 5 speeches. ABC DEF GHI

Comment il sappelle? Quel âge a-t-il? Il est comment? Quest-ce quil a comme famille? Il a des animaux? Oú est-ce quil habite? Oú est-ce quil travaille? Quest-ce quil aime faire? Quest-ce quil naime pas faire? Quest-ce quil porte? Quest-ce quil aime manger? Quest-ce quil a à la main? Il parle avec qui?