Week 25 Spanish III Honors. Para Empezar 22 de febrero Based on the corresponding information, guess what each person will grow up to do. Use the future.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Advertisements

Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish III Honors Week 20. Para Empezar 19 de enero En el debate de los candidatos democratos, Bernie Sanders dijo “cambio climático es una realidad.”
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Las Palabras Interrogativas
Subjuntivo: A Grammatical Mood
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Las Palabras Interrogativas
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Gustar V. Encantar.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Para Empezar veintiseis de septiembre
The Subjunctive and the Infinitive
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Las Preguntas (the questions)
Español 2 3 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Para Empezar veintitres de enero
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Complete the following sentences using the word bank.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Para Empezar tres de enero
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Saying what someone likes
Introduction to the Present Subjunctive Tense
Las Palabras Interrogativas
Las profesiones.
Las Palabras Interrogativas
4.7 invitations, ir+a+inf..
Las Palabras Interrogativas
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
Descripciones de Personalidad
Regular -AR Verbs Pág. 100.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
Teach me how to conjugate
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Conjugating.
Conjugating.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Week 25 Spanish III Honors

Para Empezar 22 de febrero Based on the corresponding information, guess what each person will grow up to do. Use the future tense in your answer (complete sentence in Spanish!) 1)Martín le gusta escribir y leer. Su clase favorita es inglés. 2)Ana le encanta la clase de matemáticas. En el futuro, quiere trabajar con dinero. 3)Crristina quiere ayudar muchas personas. Le gusta la clase de ciencias y sangre no le importa.

Anuncios Turn in Para Empezar from last week to the filing shelf at the end of class! Also turn in your paragraph from the MASH game if you have not already! FUTURE TENSE QUIZ THIS FRIDAY!!

Estoy triste… Some people STILL have not turned in their projects!

Pregunta del Día Pregunta: ¿Qué es tu sueño para el futuro? Respuesta: Mi sueño es ______________

Objetivo I can talk about my wishes for the future and my future goals.

El Subjuntivo/The Subjunctive The present subjunctive is based on the first-person singular form of the present indicative (regular present tense verbs) -AR verbs have an “e” with subjunctive endings -ER/-IR verbs have an “a” with subjunctive endings When conjugating in the subjunctive, think “opposite vowel”

When do I use the subjunctive? Use the subjunctive tense when expressing: doubt necessity probability opinion uncertainty

The subjunctive returns!!! When expressing a wish or possibility, the subjunctive is used Ejemplos: 1) Ojalá que mis amigos tengan mucho dinero en el futuro. 2) Espero que mi hermana sea competente. 3) Deseo que yo viva en Miami en el futuro.

Ser yo seanosotros seamos tú seasvosotros seáis él/ella seaellos sean

Ejemplos 1)I hope that I have a big house. 2)I hope that you are a doctor. 3)I hope that she learns a lot. (aprender) 4)I hope that they can talk about the problems. 5)I hope that you have success (tener exito).

“Querido yo…¡en 2026!” You are writing a letter to your future self! You must include the following: where you will live what you will be doing who you will be friends with two of your future wishes

Para Empezar 23 de febrero Si podría crear tu propia empresa (business), ¿qué tipo de empresa crearías? ***You may use wordreference.com on your phones for vocabulary help! Yo crearía… Yo empezaría…

Anuncios Take out your homework—I will be collecting it NEAR FUTURE/FUTURE TENSE QUIZ THIS FRIDAY

Para Empezar 24 de febrero In English: What do you think a start-up business or company is? If you know what it is already write down a few examples.

Objetivo I can discuss and understand what a start-up company is and the role of start-ups in Latin America

¿Qué es un “Start up?” “A startup is a company working to solve a problem where a solution is not obvious and success is not guaranteed” -Neil Blumenthal, co-CEO of Warby Parker (Forbes

Start-Ups in Silicon Valley, CA Uber Airbnb GrubHub Venmo Paypal Facebook

El “Chilecon Valley” /02/cnnee-pg-intvw-f-troncoso-start-up- chile.cnn /02/cnnee-pg-intvw-f-troncoso-start-up- chile.cnn /02/cnnee-pg-intvw-f-troncoso-start-up- chile.cnn /02/cnnee-pg-intvw-f-troncoso-start-up- chile.cnn

Start-Up Chile una organización que apoya el desarrollo del emprendimiento (entrepreneurship) en Chile fue creado por el gobierno de Chile el propósito – ayudar empresarios a empezar tus propias empresas con financiamiento – revitalizar la economía de Chile con empresas nuevas

Para Empezar 25 de febrero Write two sentences using the near future tense, and two sentences using the future tense

Para Empezar 26 de febrero Responde a la pregunta en una frase completa usando 2 verbos en el futuro: ¿Qué son tus planes para este fin de semana?