I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Describing People and Things
Advertisements

Las Descripciones Físicas
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Los Colores ¡En español!.
Algunos objetos básicos y los colores
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
Las descripciones. Review the descriptions by reading the captions for the pictures.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
La rosa es rosa La rosa de color rosa. El mar es azul azul claro, azul oscuro.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Adjective endings and noun / adjective agreement.
School Objects Los Objetos Escolares.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
¡LOS COLORES!.
I can demonstrate La Concordancia when describing things and people. Los Colores, La familia y Las Profesiones Day 21 10/12 de noviembre.
Describing people Review the vocabulary by reading the following slides and looking at the pictures!
Día 17: el 27/28 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Hoy: Para Empezar conjuegan: “tener” en todas las formas. Repaso de Vocabulario Tener: las conjugaciones Cuánto y Mucho Actividad Prueba: el 15 de octubre.
Gender/Definite and Indefinite Articles. Bell Ringer- pick up a sheet from the podium. Fill in the following next to lunes. Fill in the following with.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Calentamiento ¿De dónde es tu padre/madre? Escribe tres colores en español… ¿Cómo se llama tu profesor/a de inglés/matemáticas?
Gender/Definite and Indefinite Articles
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
Grande, mediano, pequeño.
Hace sol. / Está soleado. / Hay sol.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Descripciones Adjetivos.
Pase (palabra masculina)
LOS COLORES.
Todo acerca de mí All about me.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Descripciones Adjetivos.
Stating what you have, and describing physical features.
LOS COLORES.
Colors Spanish Señora Watts.
Overall Questions ¿Puedes caminar a la escuela?
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
El 28 de septiembre…Día 10 Las metas de aprender
Noun-ADJECTIVE Agreement
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
Indefinite Articles.
HOY ES LUNES 13 noviembre 2017.
Los Adjetivos.
Los colores L/O: 1.To learn different colours in Spanish
Jugadores de baloncesto
¿Cómo describimos a nuestros amigos/otras personas?
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Escriban en sus Apuntes
I am…. Yo soy.
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Morado(a) / Violeta / Púrpura
Capítulo 3 Los Adjetivos
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Pick up sheet from white bookshelf and complete.
Los adjetivos (1) Los colores:
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. la concordancia identify50 adjectives demonstrate construct affirmativenegative

DOL n o 2… Identify the mistake(s) and make the correction(s). (1) 1. Ella es baja y inteligente. (3) 2. El se llamo es Tyler. (2) 3. Ella cumpleaños de Maria es el 12 de Marzo. (1) 4. Yo no es ni fea ni gorda. (1) 5. Yo soy alta, rubia, y demasiada bonita. (2) 6. Ella no es ni pelirrojo ni castaño. X e X a X Su nombre es Tyler. X El X soy o (ellas son demasiado flacas) a a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. Estudien Uds. los colores cuando terminan. X m

DOL n o 2… Continuado (3) 7. Ella no es ni demasiada rapida ni demasiada despacia. (2) 8. Chris no es tonto o gordo. (3) 9. El no es athletico. (3) 10. Él es feo, y alto, y delgado, y atlético, y extraño. X o o > ni > XX X I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 23

Repaso rápido: ¿Cómo se dice…? 1)The fat, purple man El hombre gordo y morado 2)A mean, yellow kid Un muchacho mal educado y amarillo

A light orange chair Una silla anaranjada clara The silver clock El reloj plateado The dark blue scissors Las tijeras azules oscuras Some green pens Unos bolígrafos verdes

I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

Saquen una hoja de papel Escriban su nombre, la hora, la fecha, y el título… Prueba de los colores Escriban los números de uno a diez. I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something.

los colores 1)A purple hombre 2)The yellow cuaderno 3)An orange mujer 4)Some white ventanas 5)A silver móvil 6)The red puerta 7)Some green libros 8)The black tijeras 9)A dark brown caja 10)The light blue pluma Traduzca las palabras inglesas al español (recuerda la regla reversa y la concordancia) 1)Un hombre morado/violeta

los colores Traduzca las palabras inglesas al español (recuerda la regla reversa y la concordancia) 1)A purple hombre 2)The yellow cuaderno 3)An orange mujer 4)Some white ventanas 5)A silver móvil 6)The red puerta 7)Some green libros 8)The black tijeras 9)A dark brown caja 10)The light blue pluma 1)Un hombre morado 2)El cuaderno amarillo 3)Una mujer anaranjada 4)Unas ventanas blancas 5)Un móvil plateado 6)La puerta roja 7)Unos libros verdes 8)Las tijeras negras 9)Una caja café oscura 10)La pluma azul clara

La Improvisación 3 a I can demonstrate the concept of “la concordancia” when describing someone or something. I can construct affirmative and negative descriptions of other people in Spanish.

Quiero presentarles a mi/s ? Usa la lista:”La Gente” You will make a poster of these 4 scenarios. Post a picture of the relative you will be presenting. You will be asked questions about your people and will respond to the following questions. Mis padresMi amigo Mis amigasMi mujer

Mis padresMi amigo Mis amigasMi

3s masculine ¿Cúantos años tiene él ? ¿ De dónde es él? ¿ Cómo se llama él? ¿ Cómo es él? *3 adjetivos para describir* 3s feminine ¿Cúantos años tiene ella ? ¿ De dónde es ella? ¿ Cómo se llama ella? ¿ Cómo es ella? 3p masculine ¿Cúantos años tienen ellos? ¿ De dónde son ellos? ¿ Cómo se llaman ellos? ¿ Cómo son ellos? 3p feminine ¿Cúantos años tienen ellas? ¿ De dónde son ellas? ¿ Cómo se llaman ellas? ¿ Cómo son ellas?

LaLa  Mi Familia-5 paráfos Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  La improvisación 3 (el 23-25)  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los adjetivos (el 17, 18)  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER

SÍ MÁS O MENOS NO ¿Cuántos adjetivos sabes tú? Escriba TODOS los adjetivos en una de los tres columnas. I can identify at least 50 adjectives in Spanish.