Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
Advertisements

The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
Expressions of Frequency
Vámonos Escribe las frases completas en una manera correcta: 1) A Marielaa) caminaban a la escuela 2) José y Pedro siempreb) escuchábamos musica 3) Yo.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Vámonos Traduce las frases a español: 1) Her grandchildren are the sons of her daughter. 2) My sister-in-law is the wife of my brother. 3) Our fathers-in-law.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vámonos Pick up a green passport. In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s.
Vámonos  Future Tense In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s degree in.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
El Imperfecto de los verbos
The Imperfect Tense: Regular Verbs
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El Imperfecto Español 2.
El pretérito y el imperfecto
Unidad 2 Lección 1.
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Vámonos Escribe las frases completas en una manera correcta:
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Vámonos Write the paragraph in English & Spanish:
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos en el imperfecto.
El Imperfecto Español 2.
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
EL Imperfecto (parte del pasado).
¡Bienvenidos a la clase de Español 2!
Vámonos Traduce las frases a español:
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
Vamonos Write the correct conjugation for the following phrases.
Vámonos Take out a sheet of paper. Label it Unit 5 Review and make sure you have all of the space front & back. You’ll use it today & tomorrow.
El Imperfecto de los verbos
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
You need a piece of paper to write all of your answers.
Imperfect of regular verbs.
El Imperfecto de los verbos
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El Imperfecto de los verbos
The imperfect tense.
The Imperfect Tense: Regular Verbs
El tiempo imperfecto Español II.
THE IMPERFECT TENSE.
El Imperfecto: Verbos Regulares
Vamos a………… aprender el uso del imperfecto escribir y hablar sobre los programas que veíamos cuando éramos pequeños ..y sobre lo que vemos normalmente.
Vámonos Finish the sentences with a statement about how you feel ..
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Vámonos Match the body part with the correct translation. Write out the full match, not just the number and letter! El brazo A. Finger La pierna B.
Vamonos Get your quiz sheet and label it with your info. It’s Prueba 3.2 and today is 10/27/16. Look over your body part notes & verbs like gustar notes.
Ignacio Roberto Patricia
COMPELTA LA HOJA DE TRABAJO
El imperfecto.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
El Imperfecto pasado.
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Vámonos Bailar Tocar Llamar Escuchar Cantar Jugar Estar Gustar
Teach me how to conjugate
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
EL IMPERFECTO.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Imperfect What you used to do.
The Imperfect.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs
Transcripción de la presentación:

Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir) 3)Tú _______________ mucha leche cuando eramos niños. (beber) 4)María y Elisabeth _____________ cada noche. (escribir)

5.7 El Imperfecto Regular el 28 de enero

Anuncios Mañana, el 29 de enero: Duolingo (200 XP) Lunes, el 1 de febrero: Prueba 5.2

Verbos regulares en el imperfecto Casi todos (almost all) los verbos en el imperfecto son regulares.

¿Cuándo usamos el imperfecto? When we see these words/phrases, often it’s an indication to use the imperfect. a veces: sometimesnunca: never de vez en cuando: from time to timesiempre: always generalmente: usuallytantas veces: so many times muchas veces/mucho: many times/a lot todos los diás/las semanas: every day/week todo el tiempo: all the timecon frecuencia OR frecuentemente: frequently cada día/semana/mes/año: every day/week/month/year

Práctica #1: Hola, me llamo Marisol. De niños, mi hermano Carlos y yo siempre caminábamos a la escuela. A mi me gustaba caminar pero a Carlos no. En la escuela, yo amaba mis clases de matemáticas y ciencias pero a Carlos le gustaban sus clases de historia y literatura. Yo estudiaba mucho y era muy trabajadora pero Carlos nunca estudiaba. Carlos siempre sacaba buenas notas sin estudiar, pero yo necesitaba estudiar para sacar buenas notas. Después de la escuela, yo practicaba con el equipo de voleibol y Carlos tocaba guitarra en la banda de jazz. Afortunadamente, no caminábamos a la casa en la noche porque nuestra madre manejaba para recognernos (pick us up) 1) ¿Qué siempre hacían de niños Marisol y Carlos? Les gustaba? 2) ¿Cuáles clases amaba (love) Marisol? 3) ¿Marisol y Carlos ambos (both) estudiaban mucho? 4) ¿Después de la escuela, qué hacían los chicos?

Práctica de Escribir/Hablar You’re a senior in high school being interviewed for the baby page of your school’s yearbook, and you have to talk about what you were like as a baby. Talk about what you looked like, what you like, what you used to do, etc. Write a draft of what you will say so you don’t mess up! To speak for thirty seconds, you’ll probably need 8-10 sentences. You’ll read this to me for your full credit for today (minimum of 45 seconds). I’m looking particularly for verbs!

Un ejemplo… Buenos días! Cuando era niña, yo vivía en Texas. Yo era bonita y gorda. Me gustaba jugar baloncesto y. Yo quería ser maestra en el futuro. Yo hablaba mucho en mis clases. Mi hermano vivía en mi casa también. Él jugaba fútbal americana y no le gustaba la escuela. Mi madre cocinaba comida muy deliciosa. Cuando tenía 15 años, yo trabajaba en la escuela de mi sobrina en el “day care”. A veces, yo cantaba en el coro.