El Diluvio (Génesis 6-9) y la Geología The Flood (Genesis 6-9) and Geology.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
Advertisements

Los reflexivos, parte II. Where we left off… By now, you should be comfortable conjugating both regular verbs and reflexive verbs. By now, you should.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Telling Time Grammar Essential #8.
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
The Pluperfect Indicative
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Affirmative and Negative Words
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
Esp /5/12 Objective Bell work
Subject Pronouns and Ser
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
Direct and Indirect Object Pronouns
Subject Pronouns and Ser Español 1c Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Remember present tense –AR verbs… Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
R2-4B APUNTES #1 USES OF EL IMPERFECTO. #1). To talk about actions that Ejemplo: I walked home from school everyday. (I used to walk home from school.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
The Preterite/El Pretérito
El subjuntivo con expresiones de duda o negación

ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Page 368 Avancemos 3. In ENGLISH the future perfect tense states what will have happened by a certain time in the future. You form it by combining will.
Stockholms Underground Subway El metro de Estocolmo está considerado como "la galería de arte más larga del mundo". Cuenta con 3 líneas principales.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
EL PRETÉRITO: -AR -> É,ASTE,Ó,AMOS,ARON -ER &-IR -> Í,ISTE,IÓ,IMOS,IERON MANY IRREGULARS AND STEM-CHANGES. EL IMPERFECTO: -AR -> ABA,ABAS,ABA,ÁBAMOS,ABAN.
CAPÍTULO 5A Y 5B The Perfect Tenses, Adjetivos Apocopados, and -ísimo.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
Cláusulas condicionales con si
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
CONJUGATING –AR VERBS One of the most important things you’ll ever learn to do in Spanish.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Cláusulas condicionales con si contrarias a la realidad actual
~MEDITATION~ Romans 5:11 ESV Romans 5:11 ESV 11 More than that, we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received.
First Grade Dual High Frequency Words
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

El Diluvio (Génesis 6-9) y la Geología The Flood (Genesis 6-9) and Geology

Geología – Ciencia que trata de la natura- leza e historia de la tierra, su estructura, desarrollo de su superficie, composición de su interior, tipos individuales de roca, formas de vida halladas como fósiles, etc. Geology – Science dealing with the phy- sical nature and history of the earth, its structure, development of its crust, composition of its interior, individual rock types, forms of life found as fossils, etc.

En este estudio nuestro tema es el desarrollo de su superficie. ¿Cómo se formaron los estratos que componen la superficie de la Tierra? ¿Por los procesos naturales o por el diluvio? In this study our subject is the develop- ment of its crust. How were the strata formed that compose the crust of the earth? By natural processes or by the flood?

Algunos geólogos dicen que ha habido cuatro eras principales: precámbrica: 4 ½ billones de años; antigua: millones; intermedia: millones; reciente (en dos períodos): y millones. Some geologists say that there have been four principal eras: precambrian: 4 ½ billion years ago; ancient: million; inter- mediate: million; recent (2 periods): and million.

Se debe aclarar que hay muchos científicos que rechazan la columna o tabla geológica. Más bien creen en la Creación. Y creen que el Diluvio explica los estratos de la Tierra. It should be clarified that there are many scientists that reject the geological table or column. Instead of that they believe in Creation. And they believe that the Flood explains the strata of the earth.

Diluvio hizo grandes cambios en la Tierra. Gén 7:11-24, lluvias torrenciales 40 días, rotas las fuentes del abismo, abiertas las ventanas del cielo, aguas violentas azotaron la tierra por 5 meses. Diluvio duró un año. Flood made great changes in the earth. Gén 7:11-24, torrential rains for 40 days, fountains of deep broken up, windows of heaven opened, violent waters lashed the earth for 5 months. Flood lasted one year.

Inundaciones, terremotos, volcanes hacen cambios en la superficie de la Tierra: mue- ven terreno, árboles, edificios, piedras, carros, pueblos depositándolos en otra parte.. Imagínese el diluvio de Génesis. Floods, earthquakes, volcanoes make changes on the earths surface: move soil, trees, buildings, rocks, cars, towns, depositing them somewhere else. Imagine the impact of the flood of Genesis.

No se requería período de millones de años para producir el Grand Canyon, Niagara Falls, Mississippi Delta, etc. El diluvio dejó la Tierra básicamente como está ahora – con sus continentes, océanos, montañas. It did not require a period of millions of years to produce the Grand Canyon, Niaga- ra Falls, Mississippi Delta, etc. The flood left the earth basically as it is now – with its continents, oceans, mountains.

FÓSILES – Animales, peces, plantas (o fragmentos de éstos) que están petrificados (fosilizados-convertidos en roca). Suma- mente importantes para geólogos y para nosotros. FOSSILS – Animals, fish, plants (or frag- ments of these) that are petrified (fossilized- converted into rock). Extremely important for geologists and for us.

Diluvio depositó escombros, animales, peces, plantas, en lechos de cieno, en varios estratos al decrecer por 7 meses. ESTOS SON LOS ESTRATOS DE ROCA DESCRITOS POR GEÓLOGOS. Flood deposited debris, animales, fish, plants in beds of mud, in several strata when it receded for 7 months. THESE ARE THE STRATA OF ROCK DESCRIBED BY GEOLOGISTS.

Según la evolución la tierra tiene unos 4 ½ billones de años. Últimos 2 billones vida ha evolucionado. Prueba: tabla geológica del tiempo – que muestra el desarrollo de los organismos vivos en su orden ascendente, del pasado antiguo al presente. According to evolution the earth is some 4 ½ billion years old. Last 2 billion life has evolved. Proof: geologic time table –shows development of living organisms in an ascending order, from ancient past to the present.

Quieren que se crea que esta columna existe en toda la tierra, pero en realidad existe SOLAMENTE EN LA MENTE DE ESTOS GEÓLOGOS. They want you to believe that this column exists all over the earth, but in reality IT EXISTS ONLY IN THE MIND OF THESE GEOLOGISTS.

Cualquier combinación de estratos (con sus fósiles) se encuentra sobre la roca granita fundamental (lo que el geólogo llama el período pre-cámbrico). Any combination of strata (with its fossils) is found on the granite fundamental rock (what the geologist calls the pre-cambrian period).

Cráneo humano, Alemania, Tercero (12) Huesos humanos, Utah; dedal en carbón, Colorado, Cretáceo (70) … Huellas de dinosaurios y hombres, Texas, gráficas en otros estados, período Jurásico (55). Human skull, Germany, Tertiary (12) Human bones, Utah; thimble in coal, Colo- rado, Cretaceous (70) … Dinosaur tracks, Texas, graphics in other states, Jurassic period (55).

Huellas humanas, Carbonífero (40); huella humana, Utah, con crustáceos (cangrejo, langosta) en ella, Cámbrico (100). Herra- mientas encontradas en estratos antiguos Human tracks, Carboniferous (40); human track, Utah, with crustacions (crab, lobster) in it, Cambrian (100).Tools have been found in ancient strata.

Los 17 estratos identificados SOLAMENTE por los fósiles encontrados en ellos. Son el INDICE O GUIA para cierto período geoló- gico DONDEQUIERA QUE SE ENCUENTREN These 17 strata are identified ONLY by the fossils found in them. They are the INDEX OR GUIDE for a certain geologic period WHEREVER THEY ARE FOUND.

Concepto de geólogos: columna ordenada. Verdad: Diluvio produjo PURO DESORDEN. Por eso, hay fósiles de toda clase en todos los estratos. Orden es pura imaginación. Concept of geologists: orderly column. Truth: Flood produced PURE DISORDER. Therefore, there are fossils of every kind in all the strata. Order is pure imagination.

Muchos peces hallados en las montañas … caballos y osos sepultados juntos … Lle- vados por aguas del diluvio, depositados juntos – una sepultura repentina. Many fish found in the mountains … horses and bears buried together … Carried by flood waters, deposited together – a quick burial.

Cosas muy extrañas: Mamots (Alaska, Siberia) CONGELADOS ENTEROS con hierba en la boca y estómago (cuando des- congelados son comidos por lobos). Mammoths (Alaska, Siberia) FROZEN WHOLE with vegetation in mouth, stomach (when thawed, eaten by wolves).

Grand Canyon en Arizona, columna geoló- gica expuesta. Representa más de billón de años de historia de la tierra. Stratos faltan- tes: cenozoica, mesozoica, mitad del paleo- zoica – ¡muchos millones de años! Grand Canyon in Arizona, geologic column exposed. Represents more than a billion years of the earths history. Missing strata: Cenozoic, Mesozoic, half of Paleozoic – many millions of years!

En Inglaterra y Francia árboles de 80 a 100 pies de altura atraviesan 10 o 12 estratos. Imposible bajo condiciones normales. In England and France trees that are 80 to 100 feet tall cross 10 or 12 strata. Impossi- ble under normal conditions.

Evolucionistas eminentes admiten que se encuentran fósiles de casi toda clase de vida en el período CÁMBRICO (hace 600 millones de años). ¿Cómo? No sabemos. Eminent evolucionists admite that fossils of nearly all animals are found in the CAMBRIAN period (600 millions years ago). How explain it? We dont know.

Argumentar en círculo. ¿Cómo sabemos la edad de estratos? Por los fósiles en ellos. ¿Cómo sabemos la edad de los fósiles? Por los estratos donde se encuentran. Argue in a circle. How do we know the age of the strata? By the fossils in them. How do we know the age of the fossils? By the strata where they are found.

Isaías 45:18 Dios no creó la tierra en vano, para que fuese habitada la creó. No la creó para que fuera un vasto desierto por millones o billones de años. Isaiah 45:18, God did not create the earth in vain. He made it to be inhabited. He did not create it so it could be a vast desert for millions or billions of years.

Gén. 1:26 señoree en los peces, aves, bestias; por eso, éstos no existieron mi- llones de años antes del hombre. Gen. 1:26, have dominion over fish, fowl, beasts; therefore, these did not exist millions of years before man.

¿Edad? No billones ni millones. Estratos producidos por el diluvio: son rocas sedimentarias compuestas de cieno, árboles, plantas, animales, peces, aves, insectos, etc. Age? Not billions nor millions. Strata pro- duced by the flood: they are sedimentary rocks composed of mud, trees, plants, animals, fish, fowl, insects, etc.

Tabla geóloga es columna de papel, creada para apoyar la evolución. Ha con- vencido a millones. Recuerde: evolución probada por geología, y geología probada por evolución. ¿Esto es ciencia? Geologic table is a paper column, created to support evolution. Remember: evolution is proved by geology, and geology is proved by evolution. Is this science?

Estos científicos dicen que Creación y el Diluvio son mitos (fábula, leyenda, cuento). ¿Qué dice usted? ¿Cuál es el mito? ¿La Biblia o la evolución y la tabla geólogica? These scientists say that Creation and the Flood are myths (fables, legends, tales). What do you say? Which is a myth? The Bible or evolution and the geologic table?