I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I can __________________ to the 3 rd person question “¿___________________?” using the “La gente” vocabulary. I can recite and ____________ spell the numbers.
Advertisements

I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Spanish I Powerpoint Unit 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario Llegar: to arrive – LlegoLlegamos – Llegas – LlegaLlegan Temprano: early Tarde: late A tiempo:
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify 30 adjectives demonstrate.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Las Palabras Interrogativas
El 21 de octubre…Día 17 Las metas de aprender
Repaso del cápitulo principal.
Las Palabras Interrogativas
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 2 de octubre 2017 Toma asiento
Saludos y Despedidas Hasta luego Buenos días Nos vemos Hola Adiós
Las Palabras Interrogativas
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Spanish I Lección Preliminar
Español 1 7 de febrero de 2017.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
Español 1B 14 de agosto de 2017.
Las Palabras Interrogativas
SEGUNDO PASO (A que hora…
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
El 15 de noviembre Las metas de aprender
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
¿Qué hora es? Notas 2.4.
Day 12 Exploratory 7 de octubre
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas 26/9/16 Completa cada frase: 1. Mi teléfono es __________.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es jueves el veintisiete de agosto de dos mil quince.
Las Palabras Interrogativas
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain _____________ clues. I can __________________ to the 3 rd person question “¿___________________?” using the “La gente” vocabulary. I can recite and ____________ spell the numbers infer contextual non-scripted question accurately ask and respond Cómo se llama…

El Mastery número 3  This is the last chance in class to earn 100%  You will need to get a pass during B.E. to complete your Mastery.  Deadline 23 de octubre

Saquen por favor… Entreguen Uds. los papeles en mi escritorio. llll La

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 1) ¿Cómo te llamas? Me llamo _________. 2) ¿Cómo se llama Ud.? Mi nombre es _________. 3) ¿Cómo estás? (Yo) Estoy ________. 4) ¿Cómo está Ud.? 5) ¿Qué tal? 6) ¿Qué pasa? Nada mucho. 7) ¿De dónde eres? (Yo) Soy de ________. 8) ¿De dónde es Ud.? 9) ¿Cuántos años tienes?(Yo) Tengo ________ años. 10) ¿Cuántos años tiene Ud.? 11) ¿Cuál es tu teléfono?Mi teléfono es ________. 12) ¿Qué día es hoy?Hoy es ________. 13) ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el ___ de ________. 14) ¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el ___ de _____. 15) ¿Puedo ir al baño? 16) ¿Me permite ir al baño? 17) ¿Qué necesitamos para la clase? Necesitamos________. 18) ¿Cuántos/as objetos hay? Hay_____________

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

La Improvisación 2 a Recuerden: 6 preguntas en total… = 3 preguntas de cada persona. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. Practiquen Uds. con sus compañeros… ¡Uds. tienen 5 minutos para practicar!

I can infer the overall meaning of a sentence by listening to certain contextual clues. El Tiempo-Escuchar La practica Listening activities. User name is: aturnbow El examen ‘

La Gente…people I can ask and respond to the 3 rd person question “¿Cómo se llama _____?” using the “La gente” vocabulary.

¿Cómo se llama la joven? Ella se llama Selena Gomez. ¿Cuántos años tiene ella? Ella tiene 20 años. ¿Cómo se llama el novio de Selena? Él se llama Justin Bieber. ¿A qué hora es el programa de Wizards of Waverly Place? El programa es… a las doce y media de la tarde. PM (los sábados)

¿Cómo se llaman ellos? Ellos se llaman los Dunphy. ¿Cómo se llama el hombre de la familia? Él se llama Phil Dunphy. ¿Cómo se llama la mujer de la familia? Ella se llama Claire. ¿Cómo se llaman los muchachos? Ellos se llaman Alex, Haley, y Luke. ¿A qué hora es el programa de Modern Family? El programa es… a las nueve de la noche. (los miércoles) PM Alex Haley Luke Phil Clair e

¿Cómo se llama el hombre? Él se llama Peter Griffin. ¿Es inteligente or tonto? Es muy, muy tonto. ¿Cómo se llama el perro de Peter? El perro se llama Brian. ¿Es inteligente o tonto el perro de Peter? Es muy inteligente. ¿A qué hora es el programa de Family Guy? El programa es… a las nueve de la noche. (los domingos) PM

¿Cómo se llama el amigo de SpongeBob? Él se llama Patrick. ¿Hay más amigos de SpongeBob en el programa? ¿Cómo se llaman ellos? Ellos se llaman Sandy, Señor Krabbs, y Squidward. ¿Cuántos amigos tienes tú? ¿Cómo se llama tu mejor (best) amigo? Mi mejor amigo se llama _______.

I can recite and accurately spell the numbers

LaLa  Duplicado 14 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de la hora y la gente