Si no estabas en clase hoy… With the cuento you received yesterday, please double check your answers with those posted on slides 5 and 6. Translate the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Me llamo _________ Clase 8 NV La fecha es el 5 de diciembre del 2011 Propósito # 21: ¿Cómo repasamos para el Examen del capitulo 6? Actividad Inicial:
PP de la clase 30 de agosto Answer in a complete sentence (Preferably Spanish but English is okay) 1. ¿Cuál es una regla de la clase de Español? 2. ¿Cuál.
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
El Pretérito y El Imperfecto
REPASO: TB P. 60.
Hoy es viernes el 6 de enero.
Bellwork: Copy the meanings of the following Irregular Verbs.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Warm-Up El alfabeto Los dias de la semana lunes martes miércoles
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
I am writing is….. Other things we wrote down….. ObjectiveBell work Students will be able to apply their knowledge of the present progressive to the imperfect.
English Lesson 5.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Si no estabas en clase hoy…
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Si no estabas en clase hoy… Please review el vocabulario de los Capítulos 5 y 6. We reviewed Mini-Cuento 3 from Capítulo 5 packet. Students added some.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
ALC 46 Unscramble the key words. Hoy es viernes el 20 de enero. 1.talirne 2.esbuoq 3.lobacirscneú 4.jlúbaru 5.lavsle 6.eiasdecrp (3 words) 7.araunltaze.
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
El pretérito Elizabeth Vaughn Linda Rogers El pretérito Is one of the past tenses. Tells what happened. Is a completed action. I called my sister last.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
World Language Survey 28 de abril de
LA PRUEBA DE SER Y ESTAR: Pueden usar sus apuntes y su libro You may use your notes and textbook to complete the quiz. You have 15 minutes to complete.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.
Posessive adjectives A Song to practice with
Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Things to do before we start.
ALC 116. Objetivo Yo puedo usar el pasado para decir lo que compré, que color era, y cuanto costó.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
The following slides introduce the new verb IR.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
If you won the lottery, what would you do?
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/20/2015 Please translate: 1.I draw with (con) a marker. 2.Martha studies at 3:00 in the afternoon. 3.We speak Spanish.
Chris, Sydney, Alejandro
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase hoy… With the cuento you received yesterday, please double check your answers with those posted on slides 5 and 6. Translate the story, make sure you understand the translation; especially the new words and how they work in a story. Please see me if you have questions. Haz el principio y la participación

El Principio – Traduzcan y dibujen 1.La tienda vende flores. 2.La tienda vendía flores. 3.La tienda vendió flores. 1.The store sells flowers. 2.The store was selling flowers. 3.The store sold flowers.

¿Cuál es la fecha hoy? Hoy es miércoles el quince de mayo de dos mil trece. ¡Ya es miaúcoles! Ya es casi viernes.

El horario - ¿Qué vamos a hacer hoy? Primero, ustedes hacen El Principio. Segundo, nosotros hablamos del Principio. También, hablamos de la fecha, el tiempo, y el horario. Tercero, ustedes estudian por un momentito. Cuarto, ustedes releen el cuento de ayer y nosotros hablamos de los tiempos del pasado. Finalmente, nosotros escuchamos la canción. El objetivo: Investigar los tiempos del pasado con cuentos que usan el vocabulario nuevo.

El hombre que vivía encima de un edificio 1.había – there was 2.vivía – shU was living 3.vendía – shU was selling 4.estaba – shU was 5.podía – shU was able 6.prendía – shU was turning on 7.estaban – they/you pl. were 8.puso – shU put/placed 9.servía – it was functioning 10.entró – shU entered 1.hay – there is 2.vive – shU lives 3.vende – shU sells 4.está – shU is 5.puede – shU is able 6.prende – shU turns on 7.están – they/you pl. are 8.pone – shU puts/places 9.sirve – it functions 10.entra – shU enters

El hombre que vivía encima de un edificio 11.bajó – shU turned down 12.arrestó – shU arrested 13.era – shU was 14.tenía – shU was having (ongoing action) 11. baja – shU turns down 12.arresta – shU arrests 13. es – shU is 14. tiene – shU has