Español II – Examen de escuchar y leer y preparación para la actividad hablar TASK: 1) Saquen Uds. un lápiz o bolígrafo 2) Saquen Uds. una hoja de papel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo IR To go.
Advertisements

El verbo – IR- Sra. Medeles Herget Middle School Página 120 en el texto.
This is an interactive presentation
Pensar, Querer, and Preferir
Las Palabras Interrogativas
EL VERBO IR = TO GO.
Verbos de cambio radical o  ue u  ue
Verbos de Cambio Radical e  ie
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i,
“Querer” and Stem-Changing Verbs
(El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Present tense of stem-changing verbs (e→ie, o →ue, e →i)
Stem Changing Verbs P A The stem of a verb is… Some examples of stem-changing verbs are… All stem-changing verbs have the following in common…
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e ie, e i, o ue, u ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
GRAMÁTICA El Futuro. Yesterday we talked about two ways to talk about the future: Immediate Future ir a + infinitive True Future infinitive + ending Before.
Stem Changing Verbs Four types index e ie o ue u ue RIVAS index e i.
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
The Present Tense of tener (to have)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
Empezar/Comenzar, Pensar, Querer, and Preferir
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Jeopardy Stem- changers
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Hoy es martes, el diez de septiembre
El tiempo presente de los verbos de cambio radical:
Stem-Changing Verbs E > IE, E > I, O > UE and U > UE.
Los interrogativos.
TASKS: 1) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS – Crucigrama con el vocabulario de 4-2) 2) Saquen Uds. sus tarjetas de vocabulario 3) Estudien sus tarjetas.
Unidad 4 lección 1 BOOT VERBS!!. Boot verbs Stem-changing verbs have regular –ar, –er, and –ir present tense endings. For e ie stem-changing verbs, the.
JUGAR. Nosotras _______ al tenis Nosotras jugamos al tenis.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Stem-Changing Verbs Poder, Querer, Servir, Pedir P. 25 Avancemos 2.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Ir + a + infinitive Going + infinitive (Know how to spell in all forms)
Me llamo ___________Clase 8IM La fecha es el 23 de septiembre del 2011 Propósito # 3: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos? Actividad Inicial:  Escribe.
Lesson
Forming questions Grammar Essential 1.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Stem-Changing Verbs a.k.a. Shoe Verbs.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
Chapter 6 n e to ie stem-changing verbs n PENSAR n CERRAR n EMPEZAR n ENCENDER n PREFERIR n QUERER n SENTIR.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
Using the following verbs, write 5 sentences telling what you do each day. Hablar Escribir Asistir Comer Beber ir Leer Escuchar.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El presente Present Tense Remember that there are 3 types of infinitives in Spanish: -ar, -er, and –ir. To use verbs in other forms besides the infinitive,
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
Tener, ir, and verbs with infinitives Exprésate 1-2.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Stem Changing Verbs. How do these verbs work? Well, in addition to conjugate you have to change one of the vowels in the stem. First, let’s Identify the.
Transcripción de la presentación:

Español II – Examen de escuchar y leer y preparación para la actividad hablar TASK: 1) Saquen Uds. un lápiz o bolígrafo 2) Saquen Uds. una hoja de papel 3) Saquen Uds. su tarea de anoche (WS p. 22 los verbos iregulares en el presente) INGLES a ESPANOL 4) Estudien las tarjetas de INGLES a ESPANOL por 5 minutos

Actividad de Hablar – Usen los verbos que tienen cambios de raíz y describan las actividades siguientes: - almorzar - dormir - poder - servir A: B: C: D:

EJEMPLOS: A: Los chicos alm ue rzan en la cafeteria. B: La chica d ue rme en la clase de español. C: La chica dice: ¿P ue do ir al baño rápidamente? D: El hombre s i rve la comida. How do the above verbs change? A: B: C: D:

Repaso – 5/9 – Present Tense Stem Changing Verbs Querer = to want Poder = to be able Servir = to serve Qu ie ro queremos p ue do podemos s i rvo servimos Qu ie res queréis p ue des podéis s i rves servís Qu ie re qu ie ren p ue de p ue den s i rve s i rven Review - What are these verbs known as? (Hint – think of the shape formed by the lines with the above verbs?) What do the verbs within the lines have in common?

Práctica ORAL – Completen Uds. cada pregunta con una respuesta apropiada #1) ¿Cuántas horas duermes? #2) ¿A qué deportes juegas? #3) ¿Dónde almuerzas? #4) ¿Qué sirven en la cafeteria? #5) ¿Prefieres las manzanas o las bananas? #6) ¿Cuándo vuelves a la escuela?

Un juego de dice – los verbos que tienen cambios de raíz (e-ie) MODELO: Roll 1, 1 = Yo quiero pasar tiempo con mis amigos. 1 2 Roll 1 = Yo Roll 1 = querer Roll 2 = Tú Roll 2 = pensar (to think/plan) Roll 3 = él, ella, Ud. Roll 3 = entender (to understand) Roll 4 = Nosotros, as Roll 4 = pref e rir Roll 5 = Ellos, as Roll 5 = querer Roll 6 = Uds. Roll 6 = pref e rir

Un juego de dice – los verbos que tienen cambios de raíz (e-i) MODELO: Roll 1, 1 = Yo pido el postre en el restaurante magnífico. 1 2 Roll 1 = Yo Roll 1 = pedir (to ask for) Roll 2 = Tú Roll 2 = servir (to serve) Roll 3 = él, ella, Ud. Roll 3 = competir (to compete) Roll 4 = Nosotros, as Roll 4 = freír (to fry) Roll 5 = Ellos, as Roll 5 = seguir (to follow) Roll 6 = Uds. Roll 6 = pedir (to ask for)

Los objetivos de Lección Preliminar Students will… identify and describe people talk about likes and dislikes say where you and your friends go describe how you and others feel talk about what you and your friends do

Después de las clases, la chica va a su casa. Después de las clases, los chicos van a la práctica de fútbol americano. Este fin de semana, voy a dormir mucho.

REPASO REPASO – Ir + a + infinitive To tell what youre going to do use Ir + a + infinitive EJEMPLO: Yo voy a estudiar y practicar los deportes después de las clases.

Práctica de hablar – identify and describe people (go ahead and practice by describing yourself and one other person). talk about likes and dislikes (practice by sharing what you like and what someone else likes)

Práctica de hablar say where you and your friends go describe how you and others feel talk about what you and your friends do

Práctica de hablar identify and describe people (go ahead and practice by describing yourself and one other person). talk about likes and dislikes (practice by sharing what you like and what someone else likes) say where you and your friends go describe how you and others feel talk about what you and your friends do

Formato del examen I : Escuchar – True/False & Short Answer a.) - Identify and describe people - Say where you and your friends go b.) - Identify and describe people - Identify likes and dislikes II: Reading – True/False & Short Answer a.) Read and understand as a person describes what theyre like and what they do.

Examen de Escuchar y Leer Escuchar - Ideas para ayuda #1) The first time that your listen, jot down vocabulary words in the margin that you hear. #2) Dont stress on answering all the questions as you listen – you can always go back and write your answers later!! #3) Prior to the 2 nd time that you listen, focus on listening for the answers to the questions. Leer – Ideas para ayuda #1) Look at the title and subtitles and make a prediction about the purpose and theme of the reading. #2) Look for cognates and verbs that your recognize in the 1 st few paragraphs. #3) Try to establish the main idea of each paragraph and then look for supporting details. #4) Use the main idea to help you understand the gist of the reading. #5) Look for evidence in the text that answers the questions.

Después del examen de escuchar y leer… 1) Pon tu prueba en la cesta, 2) Toma una tabilla, toalla y marcador (una por cada grupo) y libro p. 29 3) Brainstorm en tu tabilla blanca la información importante para prepararte para el examen de escribir y hablar mañana Student will know (how to) and understand how to… identify and describe people Be able to use … grammar: vocab: Student will know (how to) and understand how to… talk about likes and dislikes Be able to use … grammar: vocab: Student will know (how to) and understand how to… say where you and your friends go Be able to use … grammar: vocab: Student will know (how to) and understand how to… describe how you and others feel Be able to use … grammar: vocab: Student will know (how to) and understand how to… talk about what you and your friends do Be able to use… grammar: vocab: