SPN I Feb. 13-17. Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“IR” – To Go.
Advertisements

¿Sabes tú? Using the chart from your homework, choose one place from each category and write a sentence telling me how often you go there. Ejemplo: Yo.
Vocabulario – Chapter 4B
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
0 1 Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario 2 Los pasatiempos ¿Quieres ir conmigo? To talk about leisure activities.
Unidad 4 vocabulario Alexix Pratt Places in my community La biblioteca La biblioteca El campo El campo La casa La casa En casa En casa El centro comercial.
Capítulo 4A Los pasatiempos
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Capítulo 4B ¿Quieres ir conmigo?. To talk about leisure activities.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Pregunta Esencial: How do I use the verbs ‘saber’ and ‘conocer’ to talk about WHAT and WHOM I know? Tema: Conjugating ‘saber’ and ‘conocer’
El Futuro Cercano.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
C APÍTULO 3 Notes. G USTAR WITH INFINITIVES 1. An infinitive tells the meaning of the verb without naming any subject or tense. There are three kinds.
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
The Verb IR IRREGULAR VERBS The verb you are about to learn, “ir” is IRREGULAR. It means “to go” in English. It is followed by the word a: Voy al cine.
Sra. Schwarz Ir + a + infinitivo Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
B E L L W O R K 13 – 17 de enero 1, 2, y 5 horas.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
0 1 Capítulo 4B Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Any man who does not make himself proficient in at least two.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
To: a The el los la las To the: a el a el al (m.s.) (f.s.) (m.p.) (f.p.)
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario. Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario.
Ir + a + Infinitive P. 206 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

SPN I Feb

Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural perspectives on after-school activities

Lunes Review Learn to use ir + a + infinitive and the verb jugar To complete this activity, work with a partner in your classroom. ¿Qué deportes practicas? Using the information from Actividad 5, ask and tell about which sports you know, or don’t know, how to play. Modelo – A — ¿Sabes jugar al béisbol? – B — ¡Por supuesto! Sé jugar al béisbol muy bien. o: No, no sé jugar al béisbol.

ir + a + infinitive= future tense Ir + a + infinitive Just as you use “going” + an infinitive in English to say what you are going to do. In Spanish you use a form of the verb ir + a + an infinitive to express the same thing: Voy a jugar al tenis hoy. ¿Tú vas a jugar al golf esta tarde? Mis amigas van a ir de cámping mañana. Write 3 sentences about what you are going to do some time later this week.

Martes ¿Qué vas a hacer? Make a chart like this one to describe five things you’re going to do, when you’re going to do them, and with whom. Use the following words to say when you’re going to do these things: esta tarde, esta noche, mañana, el jueves, el fin de semana. Modelo ¿Cuándo?¿Con quién?¿Qué? esta tardemis amigostocar la guitarra

Miércoles Online exercises: Practice ir + a + infinitive online p. 6/10 WKB 4B:5, 4B:6

Irregular verb: Jugar (yo) juego (nosotros) jugamos (nosotras) (tú) juegas (vosotros) jugáis (vosotras) Ud. juega Uds. juegan Jueves

Study Jugar E-book pp 7-10 Listen to video La ciudad deportiva Escribe en my notes. Lee sobre el sueño (dream) de Iván Zamorano y contesta las preguntas Mi sueño 1 Quiero una ciudad 2 dedicada al deporte, a la familia y a los niños. 3 Quiero servicios de calidad internacional, con profesores de excelencia. En mi sueño, los niños y jóvenes juegan y practican deportes para ser mejores. 4 Este sueño ya es realidad y quiero compartirlo contigo. El lugar 5 para hacer deporte en familia. Escuelas de Fútbol, Tenis, Hockey Inicio de Inscripción 6 : 23 de marzo, a las 8 Inicio de Actividades: 1 de abril, a las 14 horas Avenida Pedro Hurtado 2650, Las Condes, Santiago, Chile Teléfono: dream 3 children 5 place 2 city 4 better 6 Registration 1. ¿Qué es el sueño de Iván Zamorano? 2. ¿Qué deportes juegan en la Ciudad Deportiva de Iván? 3. ¿Qué día empieza (begins) la inscripción para las escuelas? ¿A qué hora? 4. ¿A qué hora empiezan las actividades? 5. ¿Te gustaría ir a la Ciudad Deportiva de Iván Zamorano? ¿Por qué?

Viernes Leer Read and understand short messages about accepting or declining invitations. You find notes under your desk that were written to the person who was sitting there before you. Read them to see why people declined an invitation to a party: a.) Me gustaría, pero no puedo. Tengo que estudiar para un examen. b.) ¡Genial! ¡Una fiesta! Ay, pero no puedo. Voy de cámping. c.) ¿A las siete? No puedo. Juego un partido de vóleibol a las siete y media. Lo siento. Review: ► Escribir; Write a short note telling what you are going to do during the week As a counselor for an after-school program for children, you must write a note to the parents telling them at least three things their children are going to do during the week. (Hint: Start your note with ¡Hola! Esta semana... ) you can find help in the book in: – A primera vista ir + a + infinitive; Actividad 10 Actividad 12 Actividad 14 Actividad 15 Presentación escrita Think about what you and your friends typically do after school. Are your activities usually school-related? How would you compare what you do to what some Hispanic teens do in their after-school time? ► Read your work to teacher for a grade.