ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números 1 2 3 4 5 6 7.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 47 martes el 13 de abril.
Advertisements

Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Direct Object Pronouns Objetos directos Direct Objects Diagram each part of these English sentences: Diagram each part of these English sentences: I.
En la Clase de Español Vamos a aprender como hablar bien y escribir y leer!.
¡Bienvenidos a la clase de español!
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
Los Números del a
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Empecemos 1.Yo __________ (dormir) 2.José y yo _______(pedir) 3.Tú ___________(empezar) 4.La comida_________(costar) 5.Ellos ______ (querer) 6.Vosotros.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
ALC 46 Unscramble the key words. Hoy es viernes el 20 de enero. 1.talirne 2.esbuoq 3.lobacirscneú 4.jlúbaru 5.lavsle 6.eiasdecrp (3 words) 7.araunltaze.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of top verbs – word search. Dr. Frankenpiedra Top 25 + irregular verb.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
ALC #11 viernes el 20 de septiembre Spell out the numbers from the last ALC
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Bienvenidos a la clase de español
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
V ÁMONOS U NIT 4: E L TIEMPO Y LAS ESTACIONES TIENEN CINCO MINUTOS Objective : I can identify weather conditions and compose sentences to describe the.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Cardinal Numbers P. 99 Realidades 2 Cardinal Numbers Let’s count! Say the following numbers in Spanish.
ALC 114 Lunes el 14 de marzo. Objetivo Write and retell the sock joke with your flash cards of the clothing and colors.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
¿Qué tiempo hace?. To ask about the weather we can use the phrase ¿Qué tiempo hace? To answer we can use several phrases that begin with the word Hace.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
ALC # 14 Hoy es martes el primero de octubre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink 11.White.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Bienvenidos a la clase de español Final day to make up missing work, low grades is Tuesday the 23 rd. After the 23 rd, all grades to this point are set.
Dates in Spanish:.  For example: 1984 will be read as one thousand nine hundred and eighty-four.  In order to read numbers, you have to know the following:
ALC 66 Hoy es martes el 20 de marzo de In English, write 10 buildings/places, categories, you would go in a city. When you finish with the ALC, please.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Do-Now Study for Quiz on Greetings that we have talked about in class. (You will need an half sheet of paper and a pencil only) Voice level 0!!!!! (6-8.
¿Qué tiempo hace? what’s the weather like?. Llueve. Está lloviendo.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Los Números de a Spanish I.
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Objective: Today you will learn the vocabulary for days of the week, months, and seasons in Spanish.
1 de octubre 2015 Aim: How can we learn the proper usage of numbers in Spanish? Objetivo: ¿Cómo podemos aprender el uso correcto de los números en español.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Transcripción de la presentación:

ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números

Cien Cuatrocientos Doscientos Mil Novecientos Ochocientos Quinientos Seiscientos Setecientos Trescientos

ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números Cien Cuatrocientos Doscientos Mil Novecientos Ochocientos Quinientos Seiscientos Setecientos Trescientos

ALC #12 lunes el 23 de septiembre match the numbers Cien Cuatrocientos Doscientos Mil Novecientos Ochocientos Quinientos Seiscientos Setecientos Trescientos

ALC #12 lunes el 23 de septiembre match the numbers Cien Cuatrocientos Doscientos Mil Novecientos Ochocientos Quinientos Seiscientos Setecientos Trescientos

Agenda ALC 12 (Ya hecho) Essential Question grupos de cuatro Flash card review martes I can stamp papers (highlighters needed) Cornell notes review and additions martes Presentaciones Asignación ¿Qué tiempo hace? y actividades con su compañero del miércoles.

Content objective SWBT identify the weather and clothing Language objective SWBT identify the weather and clothing visually, orally and in written form. Escriban la pregunta esencial en la pizarra por favor.

Repasar las tarjetas de memoria con el compañero del martes ¿Cómo se dice “It’s windy.” en español? Al terminar, pasen a recoger un papel de la silla.

Pasen a la silla a recoger un papel Numeren los círculos

Highlight the words in the circle of #s 1-12, 14,15, 17-19, 22, 24 and 25 You have been taught and tested on the these circles and will get a stamp on them if you have passed them

Trace the following circles with your highlighter. These are circles we will work on today. 20, 21, 26, 27

Notas de Cornell (2 min) Review the vocabulary in random order with your partner. Say it in Spanish the first round – your partner will say it in English. The second round say it in English and your partner says it in Spanish.

Notas de Cornell Escribe en español y dibujar. (4 min) 1.¿Qué tiempo hace? 2.Hace sol. 3.Hace calor. 4.Hace frío. 5.Hace fresco. 6.Hace viento. 7.Está lloviendo. 8.Está nevando. 9.Está nublado. If you don’t know it, ask.

Asignación Título ¿Qué tiempo hace? Hoy es lunes el 23 de septiembre. Pasen y sientense con su compañero del miércoles Read the words on the screen. Translate them before your partner. If the words are in Spanish say them in English if they are in English say them in Spanish. Put a tally mark on your paper if you say it first.

¿Qué tiempo hace? What is the weather like?

Hace fresco. It’s cool/fresh.

Hace calor. It’s hot.

Está lloviendo. It’s raining.

Hace sol. It’s sunny.

Hace frío. It’s cold.

Está nublado. It’s cloudy.

Hace viento. It’s windy.

Está nevando. It’s snowing.

It’s cool/fresh. Hace fresco.

It’s hot. Hace calor.

It’s raining. Está lloviendo.

It’s cold. Hace frío.

What is the weather like? ¿Qué tiempo hace?

It’s sunny. Hace sol.

It’s cloudy. Está nublado.

It’s snowing. Está nevando.

It’s windy. Hace viento.

Pictionary One person will face the screen and the other will face their partner. The partner views the vocabulary and tries to draw each item in the time given. A new item cannot be drawn until the partner identifies the object by saying and writing it in Spanish.

Partner A los zapatos la blusa los tacones el traje la falda la camisa la corbata el vestido

Cambiar el asiento

Compañero B el vestido los tacones la camisa los zapatos la blusa la corbata el traje la falda

Cambiar el asiento

Compañero A El traje de baño La ropa Los pantalones cortos los calcetines los jeans la camiseta El saco La chaqueta los pantalones

Cambiar el asiento

Compañero B El saco La ropa Los pantalones cortos la camiseta los calcetines los jeans El traje de baño La chaqueta los pantalones

Total your points from your drawings and guesses. Place the paper on the chairs in order and get ready for 5 presentations.

Pasen a recoger un papel de la silla Siéntense con su compañero del lunes. Lean el cuento Contesten 6 las preguntas con frases completas.

Count up the tally marks, pictures and words and write the number above the title.