Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
Advertisements

En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
Deberes – En mi mochila Total for sheet /27 Actividad 2 = Actividad 3
¡Hola! Bienvenidos a mi casa!!!
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
HACER AHORA – Complete in notebook
CAPÍTULO 2 Español 1. Capítulo 2 2.1: Indefinite articles 2.1: Singular nouns  Plural nouns 2.2: “Hay” (there is; there are) 2.2: mucho vs. cuánto 2.3:
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Definite Articles and Indefinite Articles
Singular Definite Articles
Definite and Indefinite Articles
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Definite articles La Las El Los The La and Las La Las used with feminine nouns. used with singular feminine nouns. used with plural feminine nouns.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
Mi dormitorio My bedroom
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Nouns- Sustantivos Gender Making Nouns Plural. Gender Masculine or Feminine Masculine or Feminine All nouns in Spanish have a gender: Every Spanish noun.
10/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: Un repaso  Subject Pronouns Página 50.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
Definite and Indefinite Articles
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
Nouns Forming plurals of Nouns Plurals Practice Indefinite Articles Indefinite Articles Practice Definite Articles Practice Definite Articles.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
Making Nouns Plural in Spanish
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Nouns (Los sustantivos) Español
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Yo tengo… Utiles escolares.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Transcripción de la presentación:

Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE

Primer Paso- Parte A  Your friend wants to learn some Spanish. Tell him the Spanish words for the things he needs to….  Need to know school supply vocabulary Ejemplo: 1) Write an essay _________________________ papel y un bolígrafo

Primer Paso- Parte B  Need to know the singular indefinite articles. It will be a fill in the blank exercise. Masculine un Feminine una El ejemplo: un diccionario a dictionary El ejemplo: una regla a ruler

Primer Paso- Parte C  Make the noun plural and use the plural indefinite articles. Ejemplo: regla _________________ unas reglas

Segundo Paso- Parte A  Fill in the blank with the correct word in parenthesis.  Words you will need to know: room a bed a closet a chair a lamp windows a door a radio some posters cuarto una cama un armario una silla una lámpara ventanas una puerta una radio unos carteles

Segundo Paso- Parte B  Using hay and the inventory chart to the right. Write all numbers as words. Ejemplo: Hay diecinueve carteles. diccionarios3 ventanas26 radios11 armarios15 sillas30 carteles19

Segundo Paso- Parte A  Listen as some friends ask each other questions. Match each name with the picture of the items he or she has.

Segundo Paso- Parte B  Reading  Match each question on the left with the most appropriate answer on the right.  ¿Qué hay en tu cuarto? a. Sí, hay muchas ventanas en mi cuarto. b. No, no tengo libros. c. Hay una cama y un escritorio.