UNIT 1: ROME’S LEGACY UNIDAD 1: LA HERENCIA DE ROMA Notes Notas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
Advertisements

Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
English Lesson 5.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Emancipation Day (Puerto Rico)
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
Vocabulario de Sociales Buenos ciudadanos Tercer grado.
Comparisons of regular adjectives “Abriendo Paso – Gramática” pg. 94
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Apuntes el 9 de enero PONERSE, VOLVERSE Y HACERSE.
{ REPASO Capítulo 8.1. Se usa para reproducir documentos Enseguida Cultivar Capaz de hacer algo Instantáneamente No lo entiendo Fotocopiadora Inmediatamente.
Jamestown and Plymouth Vocabulary
NEBULOUS/NEBULOSA/ DESDIBUJADA Marcela T. Garcés Assistant Professor of Spanish Published in : Label Me Latina/o Spring 2012 Volume II.
Superlatives Grammar Essential #54. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many objects.
Guide Press pause beep First-class passenger Find out later sink journey board spent Hit an iceberg She broke into Sank to the bottom of the ocean Was.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
Expression of Equality. But first…..a review Comparisons of Inequality Más + adjective + que Más + adjective + que –Iris is taller than Samuel = Iris.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Question words WH - words.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Ancient Persia DO NOW: Please complete the quiz I am handing out. HACER AHORA: Por favor, complete el cuestionario estoy entregando. Learning Objectives:
First Grade Spanish High Frequency Words.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Review of Direct Objects and Direct Object Pronouns.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
By: Aaryn Griggs. Biography Enrique Miguel Preslyer Iglesias was born May 8 th 1975 in Madrid, Spain. He was born to parents Julio and Isabel Iglesias.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
¿Cuanto cuesta/cuestan? How much does it cost?. A: ¿Quién eres tú? (Who are you?) B: Yo soy… (I am…)
“Wherever the Roman conquers, there he dwells.” --Lucius Annaeus Seneca in 42 A.D. What do you think the author meant by that? ¿Qué crees que el autor.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
Abolitionists- abolicionistas A person who wants to abolish slavery Una persona que quiere terminar esclavitud.
Calentamiento: Se cree que existen extraterrestres en otros planetas. ¿Qué opinas? Calentamiento: Se cree que existen extraterrestres en otros planetas.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
The impersonal and passive se
Hagan ahora: (Do Now)
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
UNIT 2: SPREAD OF CHRISTIANITY UNIDAD 2: DIFUSION DEL CHRISTIANISMO Notes Notas.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
familia, lo que (no) les gusta,
First Grade Dual High Frequency Words
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Tapas Write a sentence using each word
Transcripción de la presentación:

UNIT 1: ROME’S LEGACY UNIDAD 1: LA HERENCIA DE ROMA Notes Notas

Rome’s Legacy—Essential Questions pg How did Rome begin? 2. As the Roman Empire grew, how did they treat people? 3. What was life like in Rome vs in the Byzantine Empire? 4. What led to the Roman Empire’s collapse? 5. What is Rome’s legacy?

“Wherever the Roman conquers, there he dwells.” --Lucius Annaeus Seneca in 42 A.D. What do you think the author meant by that? ¿Qué crees que el autor quiere decir con eso? What does it say about Rome’s behavior after a war? ¿Qué dice sobre el comportamiento de Roma después de una guerra? “Dondequiera que conquista el romano, allí habita." --Lucius Annaeus Seneca en 42 A.D.

At first… / Primero… Small kingdom  Rome welcomed all Pequeño reino  Roma dio la bienvenida a todos los Got bigger  forced people to become Roman citizens tiene más grande  obligado a la gente a convertirse en Romanos Everyone conquered HAD to be Roman now Todo el mundo tenía que ser conquistado Romana ahora Problem with it? Be a gladiator. Problema con él? Sea un gladiador.

Roman EmpireGladiator

Evil Emperors / Emperadores Mal Roman army took gold, jewels, art and ideas Ejército romano se llevó el oro, las joyas, el arte y las ideas Evil emperors wanted more everything  better army Emperadores malvados querían más todo  mejor ejército Barbarians (enemy) became Roman soldiers Bárbaros (enemigo) se convirtió en soldados Romanos Conquered people became slaves not citizens Pueblos conquistados se convirtieron en esclavos no ciudadanos

Roman Emperor Roman Slaves

Problems / Problemas Government weak  emperors often crazy and chosen by the army Gobierno débil  emperadores locos menudo y elegidos por el ejército Money worth less so things cost more El dinero vale menos así que las cosas cuestan más “Bread and Circuses” to keep citizens happy "Pan y Circo" para mantener a los ciudadanos felices Plague hits killing many Plaga afecta matando a muchos

ColosseumPlague

Byzantine Empire / Imperio Bizantino Emperor Constantine moved Rome’s capital to Byzantium El emperador Constantino trasladó la capital de Roma a Bizancio Constantine renamed it Constantinople Constantino cambió el nombre a Constantinopla The old capital (Western Empire) was attacked A LOT and conquered La antigua capital (Imperio de Occidente) fue atacado mucho y conquistó Constantinople flourished as “Byzantine Empire” Constantinopla prosperó como "Imperio Bizantino"

Constantine

Emperor Justinian / Emperador Justiniano Laws were different in different parts of Empire Las leyes son diferentes en diferentes partes del Imperio Inequality  patricians, plebeians, and slaves desigualdad  patricios, plebeyos y esclavos Emperor Justinian wanted everyone to be equal Emperador Justiniano quería que todos son iguales Justinian rewrote the laws  Justinian Code Justiniano reescribió las leyes  Código Justiniano

Patricians Soldier and Slave Plebeians

Rome’s Legacy / El legado de Roma Our form of government  Republic  Bill of Rights Nuestra forma de gobierno  República  Declaración de Derechos Languages  Many use Latin words and Roman numerals Idiomas  Muchos utilizan palabras latinas y números romanos Roman architecture  arches, domes, aqueducts arquitectura Romana  arcos, bóvedas, acueductos Popularity of Christianity Popularidad del cristianismo