Los perros. Los greyhounds pueden correr 45 millas por hora. Ellos pueden comer 4 tazas de comida todos los días. Es el perro más anciano de todos los.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 2 ¡Verbos!.
Advertisements

LA BATALLA COMIENZA PorPara vs.. Mario va al sótano por el tubo verde.
Tarea 13.2 páginas en el cuaderno
Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section.
Capítulo 4: Las Emociones Aparatos electrónicos Funciones de Internet Done By: Tamara Beet.
¿Quieres jugar? Write a sentence telling what sport each person or group plays. By: Patricia Arri (Chadwick)
La vida de la Sra. Moller La señora Moller no es de Nueva York. Ella vive en Nueva York ahora. La Sra. Moller tiene dos padres que no viven ahora. Ella.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Chapter 6-2 and 6-3 verbs salir Hacer Poner Deber.
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
The Present Progressive How to talk about what is going on RIGHTNOW! ::clap::
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
No teníamos tarea escrita anoche
Reflexive Verbs Show that the person (or people or thing) doing the action of the verb does it to themselves.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.
Hoy es el 13 de mayo de La Campana El domingo era el Día de los Madres… ¿qué hiciste para tu mamá? ¿adónde fueron tu y tu familia? ¿cómo reaccionó.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
The verb Venir and a + time Spanish 1- Chapter 4.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
+ Para Empezar 2 nd 9-weeks, Sra. McDevitt.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
 Cucharas o juegos de mesas. 1)Saca la tarea 2) Escribe 4 preguntas para que un compañero de clase pueda leer y contestar preguntas de tu tarea.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Just as the subjunctive is required with expressions of emotion, influence, and will,
Chapter 6-2 and 6-3 verbs salir Hacer. Hacer- To Do and make yo tú Èl Ella usted nosotros vosotros Ellos Ellas ustedes Hago Haces Hace Hacemos Hacéis.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Chapter 4.2 Vocabulary Take 4. Weekly Goal: Talk about some school activities.
¡Pone un dibujo! As we have done in the past, read the statement on each slide, and use Google Images or Clip Art to visually represent each statement.
TRAER-to bring Yo traigo Tú traes Él Ella trae Ud. Nosotros Nosotras traemos Vosotros Vosotras traéis Ellos Ellas traen Uds.
Making sentences negative in Spanish. ¡NO!. Put the word “NO” before the conjugated verb or before “ME,TE,LE,NOS,OS,LES” and the conjugated verb. Quieren.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
Objective: Read the sentence in Spanish & conjugate the verb appropriately. Then translate the full sentence to English. Students play in groups of 2-5.
Jugar: to play Los deportes: sports. el béisbolla animación/el porrismo el fútbolel atletismo el fútbol americanola natación el vóleibolel golf el baloncesto/el.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
What is embedded reading? A use of 3 or more readings of increasing difficulty created from the same outline Exposure to repeated versions of the same.
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
QUASIMODO:.  “Por lo demás, hermanos míos, fortaleceos en el Señor, y en el poder de su fuerza. Vestíos de toda la armadura de Dios, para que podáis.
GUSTAR By: Tiffany Welborn, Vianca Chicas, Joseth Flores, and Agyakwa Teenkorang.
¿Quiénes son los heroes? Unidad 4.2. In this lesson you will learn to:  Describe people and things  Espress doubt, denial, and disbelief  Espress positive.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Que - that Quien(es) – who/whom Lo que – that which, what.
Capitulo 9 El plan secreto.
Capitulo 8 Decisiones.
Transcripción de la presentación:

Los perros

Los greyhounds pueden correr 45 millas por hora. Ellos pueden comer 4 tazas de comida todos los días. Es el perro más anciano de todos los perros. Son perros muy buenos y muy cariñosos.

¿Tienes un perro en tu casa? Describe tu perro/a. ¿Qué come tu perro? ¿Dónde duerme tu perro?

Si tu familia no tiene un perro, quieres tener un perro? ¿Qué tipo de perro quieres? ¿De qué color?

Brandon Brown quiere un perro mucho pero su mamá no está cierta. Un perro es una gran responsabilidad para todas las personas pero especialmente para un chico de casi nueve años. Brandon va a hacer todo lo necesario para tener un perro. ¿Puede guardar el perro en secreto?

¿Qué necesitan los perros? Comida Ejercicio Atenci ón del veterinario Jugar

Sentence strips True false Probable or improbable Put story in order What happens next? Readers theatre Break book by chapter and each group acts out one chapter with a narrator who has a five sentence summary in Spanish