Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diario #3 Para mantener la salud…. Primer Párafo: what you should do, how you should exercise, eat, drink Yo debo + infinitivos Debo ______________cada.
Advertisements

______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Present Progressive. Present Progressive in Spanish is a complex verb form that tells what is happening right now. It consists of a helping verb “estar”
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
How to make questions en español
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Calentamiento Get ready for the quiz by completing these sentences below with the correct form of the stem-changing verb 1. Mi amiga ____________ (almorzar)
Adjective/Noun Agreement
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
La vida sana AQA GCSE book p50 and 51.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
Comparación entre España y USA
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
REGULAR PRESENT TENSE. TAREA DEL TIMBRE ¿Qué días están en el fin de semana? ¿Qué tiempo hace durante el verano? ¿Cómo es tu mejor amigo/a? ¿A tu mejor.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Título: ¿Qué debo comer y beber? Objetivo: Extracting information from Higher Level texts in order to produce A/A* responses sano = healthy / malsano =
¿Te Acuerdas? What question do you ask to find the Direct object in a sentence? Direct object pronouns go ______ the conjugated verb or __________ to the.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Mi dormitorio My bedroom
Essential Question: How do I talk about what I like and do not like to do in Spanish?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
Thank you for taking my classes
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
Take out your homework and put it on your desk. If you have your progress report, take that out, as well. Take out your homework and put it on your desk.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Empareja el español y el inglés.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
-AR VERBS Español.
Preterite of –AR verbs The Simple Past Tense. In English Tense refers to when an action takes place. Many verbs are spelled differently in the past tense.
Gramática Repaso Present tense of regular verbs 1A- pagina 6.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
The Plurals of Adjectives P. 156 Realidades 1 The Plurals of Adjectives Just as adjectives agree with a noun depending on whether it’s masculine or feminine,
Hoy es lunes el 25 de enero/Today is Monday, January 25. Yo estoyNosotoros/nosotras estamos Tú estásXXXXXXX El/ella/usted estáEllos/ellas/Ustedes están.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Transcripción de la presentación:

Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make it as unusual and colorful as possible. - many, long, fine purple eyelashes, and so on! Use longer than, shorter than, more/less than. Sketch it to help with the writing 2)Make some generalizations about the health of your monster based on your description. - Why thin? Why fat? Why sickly? 3) Describe how the monster can maintain their good health or change their bad health into good. (or what is making them unhealthy) 4)Add –mente Recuerda: The weirder the better!

Tarea: WB p Escuchar – 22/1 Prueba 5.4 – 21/1 Prueba Imperfect TBA! (Fri/Mon) Seguir una dieta equilibrada

Tarea Diaria 5.7 Haz una lista de 4 hábitos saludables y hábitos no saludables. hábitos saludables: hábitos no saludables: Where do these belong? ¡Añádanlos! 1.Comer mucha carne y pocas verduras. 2.Hacer ejercicio todos los días. 3.No beber agua. 4.Ir al dentista regularmente. 5.Beber muchos refrescos. 6.Pasar muchas horas mirando la televisión. 7.Descansar bien. 8.Tomar café por la noche.

Review the verbs on p 270 Do activity 69 on p 271 Trabajo en clase

Vocab. 5.4 Hábitos saludables

estar / mantenerse sano(a)

Beber agua Beber (mucha) agua

Comer bien

Seguir una dieta equilibrada

cuidarse

Estar en forma NOOOOO

Hacer ejercicio

Practicar yoga

Hacer deporte

meditar

Montar en bicicleta

patinar