1Mallinger. PRACTICE REWRITING THE FOLLOWING SENTENCES BY REPLACING THE UNDERLINED PORTION WITH A DIRECT OBJECT PRONOUN. EACH PRACTICE SENTENCE IS FOLLOWED.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
Advertisements

Direct Object Pronouns Answers the questions “What?” or “Who?”
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
PART 4 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Direct object pronouns
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Indirect Object Pronouns
ESPAÑOL de abril de LA CAMPANA -HOY ES MARTES EL 14 DE ABRIL Create 3 sentences with these verbs: Create 3 sentences with these verbs:EstudiarEscribirCorrer.

Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Direct Object Pronouns. Direct object pronouns are simply words that replace a direct object. In English, there are two – “it” and “them”. Look at these.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
4-2 Pregunta: Puedo (Can I)…? Remember Spanish pronouns? Remember Spanish pronouns? Replace person(s) with the correct Spanish pronoun? Replace person(s)
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Español I. What is the infinitive of a verb? What word MUST you include when defining the infinitive? What is the act of changing the verb to be the correct.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Expresar Posesión Possessive adjectives are used to show ownership Es el libro de Linda. Es su libro.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Español 1 Direct object pronouns!. A direct object tells who or what receives the action of the verb The direct object is the who or the what of the sentence.
Ir practice activities
AV2 1.1 Notas Gramaticales What is a noun?
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
The FRAME Routine Subject Pronouns
Transcripción de la presentación:

1Mallinger

PRACTICE REWRITING THE FOLLOWING SENTENCES BY REPLACING THE UNDERLINED PORTION WITH A DIRECT OBJECT PRONOUN. EACH PRACTICE SENTENCE IS FOLLOWED BY A SLIDE WITH THE CORRECT RESPONSE, SO ADVANCE TO THE FOLLOWING SLIDE TO CHECK YOUR ANSWER. DO YOU HAVE YOUR PAPER AND PENCIL READY FOR PRACTICE??? 2Mallinger

Tomo (I take) la prueba hoy. 3Mallinger

La tomo hoy. Mallinger4

Mi madre compra los zapatos en el centro comercial. Mallinger5

Mi madre los compra en el centro comercial. Mallinger6

Emilio tiene la camisa y la chaqueta. Mallinger7

Emilio las tiene. Mallinger8

Show BOTH ways to do this! Voy a hacer la tarea contigo (with you). Mallinger9

A) La voy a hacer contigo. B) Voy a hacerla contigo. Mallinger10

These are the sentences we did in class on Friday. Try them all at once. The answers are on the next slide. 1. Tu hermano tiene un reloj en la cocina. 2. Esteban habla alemán muy bien. 3. Elena no tiene problemas (m.) en la clase de química. 4. Veo el reloj y el mapa (m.). Mallinger11

1. Tu hermano lo tiene en la cocina. 2. Esteban lo habla muy bien. 3. Elena no los tiene en la clase de química. 4. Los veo. Mallinger12

How did you do? If you understand these sentences and did them correctly, you will be in good shape for our quiz. ¡Buena suerte! Mallinger13