Z Los problemas de interacción en la era de la interactividad Natalia Vivas Velasco.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

Qué vs. Cuál. ¿Qué es la estatua de la libertad? La estatua de la libertad es un estatua en Nueva York.
Miércoles el 24 de febrero
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
¿Con qué frecuencia...? Mucho.
¿Qué? vs. ¿Cuál?.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Qué vs. Cuál The whole truth… Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Qué + ser = Definición Cuál + ser = Selección Has to agree in number with.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
La Entrevista Laboral.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Hace + Time Expressions
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
Present Subjunctive El Presente del Subjuntivo. El Subjuntivo In Spanish, in certain contexts, when you are talking about opinion, how somebody feels.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
4-1 What do our language, tone and gestures reveal about us? Asking for and giving opinions Giving Advice.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Conocer - to know. Use ‘conocer’ to talk about people, places, and things that you are familiar with.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Digital Photography: Selfie Slides Traci Armstrong 10/23/14 6 th period.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿New media? Lev Manovich It is responsible for one of the works of reference for the interpretation of the new media. “The language of new media (2001)”
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Tienes un nuevo mensaje…. Ella era una chica timida, llamada Lina, no tenia amigosy solo convivia con su familia especialmente con su madre y su padre…
Los Adjetivos Possessivos
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
1.12 Repaso 2 de septiembre.
ABIGAIL RAMÍREZ ALICIA DE LEÓN Behavioural Interview Questions.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Tapas The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Tapas Write a sentence using each word
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Expressing Frequency with Adverbs
Transcripción de la presentación:

z Los problemas de interacción en la era de la interactividad Natalia Vivas Velasco

z La era de la interactividad…

z ¿Qué es interactividad? Comunicación Interacción Respuesta Estímulo Causa Acción Control Efecto Manipulación Exploración Espacio Personas

z Pluridirección del deslizamiento de las informaciones Papel activo del usuario en la selección de la información requerida El particular ritmo de la comunicación ¿Qué es interactividad?

z Capacidad técnica de conceder el máximo de posibilidades de comunicación entre el usuario y la máquina, conseguir que el tiempo de la máquina en relación de las acciones del usuario sea reducido (Coomans 1995) ¿Qué es interactividad?

z Interactividad es la capacidad del usuario para controlar un mensaje no-lineal hasta el grado establecido por el productor/diseñador dentro de los límites de un sistema o medio de comunicación. ¿Qué es interactividad?

z Los problemas de interacción …

z

z

z

z

z

z

z

z Conceptualizando la interacción…

z Interaction Design is about creating user experiences that enhance and extend the way people work, communicate and interact. The design of spaces for human communication and interaction. Terry Winograd ¿Qué es Diseño de Interacción?

z

z As all design is a conversation with materials, it is important to understand the limitations and oportunities associated to each technology Alan Cooper (the autor)

z Entendiendo el problema de el espacio

z -Dont think of you product as a computer -Integrate hardware and software design -Use modes judiciously, if at all -Limit the scope -Balance navigation with display density -Customize your plataform General design principles

z Modelos Conceptuales The very principle of hiperlynking, wich forms the basis of interactive media, objectifies the process of association, often taken to be central to human thinking. Lev Manovich – The language of New Media

z Basado en Acciones: 1. Instruccional 2. Conversacional 3. Manipulación y Navegación 4. Exploración y Navegación Basado en Objetos: Conociendo los modelos conceptuales

z 1. Instruccional Sistemas basados en comandos, el usuario provee instrucciones para cumplir con su tarea.

z 1. Conversacional El sistema está diseñado para responder o hablar como una persona lo haría:

z 3. Manipulación y Navegación Manipular objetos y navegar a través de espacios virtuales: mover, seleccionar, abrir, ampliar

z 3. Exploración Presentar información explotando el conocimiento de cómo explorarían con medios existentes.

z Modelos conceptuales basados en objetos

z The cultural technologies of and industrial society – cinema and fashion- asked us to identify with someone else bodily image. Interactive media ask us to identify with someone elses mental structure. If the cinema viewer, male and female, lusted after and tried to emulate the body of the moviee star, the computer user is asked to follow the mental trajectory of new media designer Lev Manovich – Language of a new media

z Muchas Gracias Los problemas de interacción en la era de la