Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi Salud y Bienestar Esp II, Capitulo 3.
Advertisements

Tema 5-B Vocabulary P. 266 doler to hurt el yeso cast.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
5B El Hospital. What happened to you? ¿Qué te pasó?
El Pretérito Irregular
Capítulo 5B En Las Noticias to hurt doler (oue)
Descubre, Lección 1 En el consultorio
Irregular preterites: venir, poner, decir, and traer Capítulo 5B
Español II, miércoles, el 23 de abril
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Repaso del vocabulario Manos a la obra. Sally just got a job working as a receptionist at an emergency clinic. She must write a short explanation for.
Relean el cuento N o. 7. Preguntas del Cuento No. 8 1.¿Qué es la chica? 2.¿Qué pasó? ¿Qué era el problema? 3.¿Adónde fue primero? 4.Luego, ¿adónde fue?
¡El día terrible de Sr. C!. El fin de semana pasado tuve un día terrible.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
El cuerpo humano.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Realidades 2 Capítulo 5B. doler (o ➞ ue) doler (o ➞ ue)  to hurt "Doler" means to cause pain, as a wound does; people cannot "doler". el presente de.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Christine y yo empezamos a salir como novios el 21 de diciembre en Yo me puse muy feliz porque ella es una chica muy inteligente,
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Digital Photography: Selfie Slides
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Mi dormitorio My bedroom
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Lunes 3 de noviembre Máx. : 18° Mín. : 4° Hazlo ahora 3 min Fix the mistakes in the sentences below: 1. ¿Te torció la pierna? 2. Yo rompí el tobillo. 3.
Vocabulario del médico
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Tema 5-B Vocabulary Un accidente Learning Objectives: I can describe an accident scene. I can discuss injuries and treatments. I can explain what was.
Bienvenidos a la PIZZARA GRANDE.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
2 minutos ¿Qué hiciste? … (hacer senderismo) en la selva en… … (hacer piragüismo) en Sevilla … (montar en bicicleta) en Caracas … (montar a caballo) en.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Spanish II, 5B Repaso para el examen.
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Week 9 March 7 – March 11 chapter 5B Spanish 2 Sr. Muir.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
AHORA: Escribe la palabra en español.. Agenda: Repaso del cuerpo Vocabulario nuevo Claves Tarea: Deja un mensaje de un accidente. SWBAT talk about different.
ALC If you would like to retake any section of the test, the last day will be Friday.
-I can say what hurts -I can ask for medical help -I can give advise on how to feel better when sick or injured.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
5B-Repaso del capítulo. 1. doler (o-ue) To hurt 2. El dolor Pain 3. El enfermero-a Nurse 4. Examinar To examine, to check 5. La inyección Injection,shot.
Desastres, Accidentes y Salud Unidad 1. ac0nsejar, el consejo.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Vocabulary Chapter 5B. Doler (o-ue) El dolor The pain.
Week 10 March 14 – March 18 chapter 5 Spanish 2 Sr. Muir.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Capitulo 5A Vocabulario. La tormenta La lluvia Llover.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
El dolor.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
Guanajuato. Bienvenidos a Guanajuato, lugar principal del Videomisterio. A unos 450 kilómetros al noroeste de la Ciudad de México, Guanajuato tiene una.
Review of irregular preterit verbs The verbs venir, poner, decir, and traer follow a pattern in the preterite that is similar to that of estar, poder,
¡El pobrecito soy yo! Raúl tuvo un accidente y tuvo que ir a la sala de emergencia. Lee la historia para saber qué le pasó.
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Match: Muletas Pastillas / receta Puntadas Radiografía Venda Yeso Dolor Hueso Roto Sangre Se cortó Tobillo torcido.
Vocabulario 5B Una Visita al Hospital Amanda Ewoldt.
Transcripción de la presentación:

Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you: El cuerpo (the body): El codo, el brazo, la muñeca, _________, ____________, ____________ Acciones (actions): Tropezar, caerse, romperse, ___________, _____________, __________ Objetivo: Students will fill in a paragraph with vocabulary words from Chapter 5B.

To talk about treatments for medical conditions: Doler (me duele la muñeca) El dolor La sangre La ambulancia La sala de emergencia La enfermera, el enfermero examinar Sacar una radiografía (yo saqué) Poner una inyección Un yeso Dar puntadas Una venda

¿Es un yeso o Es una venda?

¿Son puntadas o es una radiografía?

¿El médico examina o el médico pone una inyección?

¿Dónde están ellos? Ellos están en la……

Las muletas La silla de ruedas La receta recetar Las pastillas La medicina Tomar la medicina Other useful words: Roto(a) – broken Moverse – to move Sentirse – to feel Pobrecito(a) – poor thing! ¡Qué lástima! – What a shame!

¿Rihanna usa muletas o Rihanna usa una silla de ruedas?

Think of three vocabulary words to describe this picture. Put a star next to each one of them on your vocabulary sheet. Then raise your hand when you are ready to answer.

What two vocabulary phrases could you say to your friend to show that you feel sorry that he is so green and disgustingly sick? -Put a star next to them on your vocabulary sheet. -Raise your hand when you are ready to answer.

Ana María wants to be a doctor. Read the description of her visit to the emergency room. Choose and write the correct word to say what happened there. Ayer visité la sala de emergencia porque algún día (some day) quiero ser médica. Ayudé a una _______________________ (receta/enfermera) todo el día. Vi (I saw) muchas cosas muy interesantes.

Una chica ___________________________ (se torció/ tropezó) la rodilla esquiando (skiing), y por eso (because of this) le trajeron (brought her) unas ____________________________ (muletas/puntadas). El medico la _____________________ (examinó/ chocó) y le recetó _________________________________ (pastillas / muletas) para el dolor.

Otra persona _________________________ (chocó / se rompió) el tobillo y le sacaron unas ______________________________ (radiografías / recetas) de los huesos. Después le pusieron (put) un ______________________ (cuello / yeso) porque tenía el hueso ____________________________ (roto / pobrecito).

Unos paramédicos vinieron (came) a la sala de emergencia en una ______________________________ (ambulancia / silla de ruedas) con un señor que tuvo un accidente de coche. Dijeron (They said) que tenían que hacerle una operación de emergencia porque estaba perdiendo (losing) mucha __________________________ (medicina / sangre). ¡_____________________________________ (pobrecito / rodilla)!

Writing: Just like Ana, you went to the hospital as well to visit. Write three injuries or medical treatments that caught your eye while you were there. You should have at least three sentences. Use this sentence starter to begin: Cuando fui al hospital, vi (I saw)…

Partner Conversation: You and your partner live in the same apartment building. Write out a dialogue that includes the following: -mention a natural disaster/fire/explosion that affected your building -each partner asks what happened to the other -each partner states their injuries - Then say the medical treatment that each person needs/received.

Tarea: Workbook pp. 102 and 103